راهنمای تنظیمات افزونه All in One SEO Pack برای وردپرس

21

راهنمای تنظیمات افزونه All in One SEO Pack برای وردپرس

قبلا مفصلا در رابطه با افزونه Yoast SEO با هم صحبت کرده بودیم. در آن آموزش به دلایل انتخاب افزونه ی Yoast SEO برای سئوی وردپرس اشاره کردیم. اما هرچقدر هم که مسترکد طرفدار Yoast SEO باشد، دلیل نمیشود که رقیب سرسخت آن یعنی افزونه ی All in One SEO Pack را فراموش کنیم. افزونه All in One SEO Pack با بیش از 1 میلیون نصب فعال در سایت های وردپرسی، یکی دیگر از انتخاب های کاربران برای سئوی سایت های وردپرسی است که صحبت و پرداختن به آن خالی از لطف نیست. اگر در این آموزش نسبتا طولانی به همراه ما باشید، به آموزش تنظیمات افزونه All in One SEO Pack خواهیم پرداخت.

امکانات افزونه All in One SEO Pack

افزونه All in One SEO Pack که به اختصار آن را AIOSEO نیز مینامند، دارای امکانات متنوع و وسیعی است که میتواند در زمینه های مختلف به بهبود وضعیت سایت شما در موتور های جستجو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، به شما کمک کند. در ادامه به بعضی از این امکانات اشاره خواهیم کرد :

  • پشتیبانی از نقشه سایت XML
  • پشتیبانی از گوگل AMP یا Accelerated Mobile Pages
  • ارائه امکانات بهینه سازی برای موتور های جستجو در Custom post type های وردپرس
  • امکانات پیشرفته برای آدرس های متعارف (Canonical)
  • امکان ریدایرکت پیوست ها به نوشته ی والد
  • اطلاع رسانی تغییرات سایت به گوگل و بینگ به طور اتوماتیک
  • بهره گیری از API درون ساخت برای ارتباط امکانات با افزونه ها و قالب ها
  • ارائه امکانات بهینه سازی برای موتور های جستجو برای ووکامرس
  • بهره گیری از سیستم امنیتی Nonce های وردپرس
  • امکان بهینه سازی عناوین برای موتورهای جستجو
  • امکان تولید اتوماتیک تگ های متا
  • جلوگیری از وجود محتوای تکراری یا duplicate content دروردپرس
  • امکان استفاده ی آسان برای افراد مبتدی، بدون نیاز به اعمال تنظیمات
  • امکان اعمال تنظیمات سفارشی برای کاربران حرفه ای
  • پشتیبانی از PHP 7
  • و امکانات دیگر

نصب و فعالسازی افزونه All in One SEO Pack

برای اینکه بتوانیم این آموزش را با هم ادامه دهیم، اگر هنوز افزونه All in One SEO Pack را روی وردپرس خود نصب نکرده اید، کافی است همین حالا این کار را انجام داده و سپس ادامه ی این آموزش را با ما دنبال کنید. اگر نمیدانید چطور باید این کار را انجام دهید، کافی است آموزش نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کنید.

پس از فعال کردن افزونه خواهید دید که منوی جدیدی با عنوان “افزونه All in One SEO به ناحیه مدیریت وردپرس شما افزوده میشود. این منو به طور پیشفرض تنها دارای سه زیرمنوی ناقابل است. اما این همه ی ماجرا نیست. برای اینکه بتوانیم به تمامی تنظیمات موجود در نسخه ی رایگان این افزونه دسترسی داشته باشیم، لازم است که ابتدا با هم سری به زیرمنوی “مدیریت قابلیت ها” بزنیم و یک سری از امکانات را که به صورت پیشفرض در این افزونه غیر فعال هستند، فعال کنیم.

برای انجام این کار کافی است تمامی امکاناتی را که با برچسب FREE مشخص شده اند و شما به آنها نیاز دارید، با کلیک بر روی دکمه ی Activate در پایین آنها فعال کنید. ما فعال کردن امکانات نقشه سایت XML، اطلاعات اجتماعی یا Social Meta را توصیه میکنیم. البته فعال کردن امکانات این بخش کاملا به خود شما بستگی دارد، مثلا ممکن است مایل به استفاده از نقشه های سایت یا اطلاعات شبکه های اجتماعی نباشید و یا اینکه بخواهید از امکاناتی مثل ویرایشگر فایل، مسدود کننده ربات های بد، امکان برون ریزی و درون ریزی و … استفاده کنید. بنابراین اینکه در این قسمت چه امکاناتی را فعال میکنید، کاملا به انتخاب و نیازهای خود شما بستگی دارد.

فعال کردن امکانات اضافی افزونه all in one seo pack

همانطور که مشاهده میکنید، به ازای هر یک از باکس هایی که در این قسمت فعال میکنید، زیرمنوی جدیدی به زیرمنو های موجود در منوی “افزونه All in One SEO” افزوده شده و در دسترس شما قرار میگیرد.

حالا که تمامی امکانات مورد نیازمان را در اختیار داریم، در ادامه به بررسی تنظیمات مختلف بخش های متنوع این افزونه میپردازیم.

تنظیمات کلی افزونه All in One SEO Pack

کارمان را با مراجعه به زیرمنوی تنظیمات کلی شروع میکنیم. در این بخش همانطور که از نامش هم پیداست، همه ی تنظیمات عمومی افزونه All in One SEO Pack در اختیار شما قرار میگیرند. تنظیمات موجود در این صفحه، خود به بخش های کوچکتری تقسیم میشوند که در ادامه به تفکیک به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

تنظیمات کلی

URL های استاندارد : یا همان Canonical URLs تنظیمی است که به صورت پیشفرض در این بخش فعال است. دو تنظیمی که در ادامه درج شده اند، تنها در صورتی در اختیار شما قرار خواهند گرفت که این تنظیم را فعال کرده باشید. استفاده از URL های استاندارد یا Canonical URLs از ایجاد محتوای تکراری یا Duplicate Content در سایت شما جلوگیری میکند.

نداشتن شمارنده صفحه برای آدرس ها Canonical : زمانی که وبسایت شما در بخشی دارای صفحه بندی باشد (مثلا صفحات 1 تا 10) آدرس استاندارد هر صفحه به حالت صفحه بندی شده در اطلاعات صفحه درج میشود. مثلا http://mydomain.com/page/2 حال اگر بخواهید آدرس استاندارد صفحه فاقد صفحه بندی باشد، میتوانید این گزینه را فعال کنید تا آدرس Canonical به شکل http://mydomain.com در بیاید.

فعال کردن برای آدرس های سفارشی Canonical : در صورتی که این گزینه را فعال کنید، فیلد جدیدی به باکس تنظیمات All in one seo pack در نوشته ها و برگه های شما اضافه میشود که به شما اجازه میدهد آدرس Canonical سفارشی و دلخواه خود را برای هر نوشته یا برگه مشخص کنید.

استفاده از عنوان اصلی : این تنظیم به صورت پیشفرض غیر فعال است اما اگر مشاهده کردید که تگ های عنوان افزونه All in one seo pack به دلیل تداخل با قالب یا افزونه های سایت شما، به درستی کار نمیکنند، میتوانید این تنظیم را فعال کنید تا مشکل ایجاد شده برطرف شود.

استفاده از نشانه گذاری Schema.org : شرح اینکه نشانه گذاری Schema.org دقیقا چیست کمی طولانی بوده و اینجا جای مناسبی برای صحبت کردن در رابطه با آن نیست. ولی به طور مختصر، اگر میخواهید وبسایت شما با زبان موتورهای جستجو صحبت کند و بخش های مختلف آن از قبیل اطلاعات درج شده در سایت، تاریخ ها، بررسی های درج شده توسط کاربران و … توسط موتورهای جستجو قابل شناسایی باشند، لازم است از Schema.org Markup استفاده کنید. نمایش آیتم هایی مثل ستاره، یا رتبه دهی و بررسی های یک سایت در نتایج جستجو (Rich snippets ها) همگی مواردی هستند که از نشانه گذاری Schema.org استفاده میکنند. بنابراین اگر میخواهید وبسایت شما نیز از این موارد پشتیبانی کند، لازم است که این گزینه را در حالت فعال نگه دارید.

ثبت رویداد های مهم : در صورت فعال بودن این گزینه، All in one seo pack وقایع اتفاق افتاده را در یک لاگ با نام all-in-in-one-seo-pack.log ذخیره میکند تا بعدا برای عملیات عیب یابی و رفع خطا قابل استفاده باشد.

تنظیمات صفحه اصلی

در این بخش ابتدا باید به یک نکته ی مهم توجه داشته باشید، در صورتی که در سایت خود از صفحه ی ثابت به عنوان صفحه ی خانگی و اصلی سایت استفاده میکنید، لازم است که از همین ابتدا گزینه ی “بکار بردن صفحه ثابت بجای برگه اصلی” را فعال کنید. در این حالت دو تنظیم دیگر یعنی “عنوان صفحه اصلی” و “توضیحات صفحه اصلی” دیگر در دسترس شما نخواهند بود. چرا که در صورت استفاده از برگه ی ثابت به عنوان صفحه ی اصلی، لازم است ک عنوان و توضیحات مربوط به صفحه ی اصلی را با مراجعه به همان صفحه ی ثابت و اعمال تنظیمات دلخواه در همان صفحه، تنظیم کنید.

حال اگر از صفحه ی ثابت به عنوان صفحه ی اصلی سایت استفاده نمیکنید، میتوانید عنوان توضیحات سایت را در همین قسمت درج کنید. به محدودیت تعداد کارکترهایی که مجاز به استفاده از آنها هستید هم توجه کنید و سعی کنید عنوان و توضیحات شما حتما در حیطه ی تعداد کارکترهای مجاز قرار بگیرند.

تنظیمات عنوان

بازنویسی عنوان یا Rewrite Titles : که متاسفانه در اینجا به شکل “عنوان بازنویسی” ترجمه شده. اگر میخواهید عناوین سایت از آنچه در این بخش مشخص میکنید پیروی کنند، لازم است که این تنظیم را در حالت فعال باقی بگذارید.

نوشتن تگ و عناوین جستجو با حروف بزرگ : این تنظیم برای زبان فارسی بی تاثیر است ولی در زبان انگلیسی منجر به Capitalize شدن عناوین خواهد شد.

سایر تنظیمات این بخش به شما کمک میکنند که الگوی دلخواهتان را برای ایجاد عناوین بخش های مختلف سایت انتخاب کنید. در هر بخش برای آشنا شدن با متغیر های مجاز کافی است روی علامت سوال موجود در کنار هر تنظیم کلیک کنید تا شرح متغیر ها برای شما به نمایش گذاشته شود.

تنظیمات نوع نوشته سفارشی

SEO برای پست تایپ های سفارشی : قالب یا افزونه های سایت شما ممکن است Post Type های مختلفی را به سایت شما اضافه کرده باشند. مثلا ممکن است در سایت خود انجمن، فروشگاه، پورتفولیو و … داشته باشید که هر یک به پست تایپ مخصوص خود مجهز باشند. در صورتی که میخواهید سئوی آنها را نیز با این افزونه کنترل کنید، این گزینه را در حالت فعال قرار دهید.

سئو فقط برای این نوع از نوشته : در این بخش میتوانید تعیین کنید که کدام یک از نوع نوشته های سفارشی شما نیاز به تنظمیات سئو دارند. در اینجا “نوشته ها” و “برگه ها” به طور پیشفرض فعال هستند. بنابراین میتوانید باکس تنظیمات سئو را در هنگام ویرایش آنها مشاهده کنید. اما فرضا ممکن است برای رسانه ها نیازی به تنظیمات سئو نداشته باشید. بر همین اساس میتوانید نوع نوشته هایی که مایلید به تنظیمات سئو مجهز باشند را در اینجا انتخاب و آنهایی که نیاز به تنظیمات سئو ندارند را غیر فعال کنید. مثلا در صورت استفاده از bbPress میتوانید این تنظیم را برای انجمن ها، موضوع ها و پاسخ ها نیز فعال نمایید تا در هر یک از آنها به تنظیمات سئو دسترسی داشته باشید.

فعال کردن تنظیم حرفه ای : در صورت فعال کردن این گزینه، گزینه ی “عناوین سفارشی” در دسترس شما قرار میگیرد.

عناوین سفارشی : این تنظیم در صورت فعال بودن به شما اجازه میدهد که عناوین Custom post type های انتخاب شده در تنظیمات قبلی را نیز سفارشی سازی کنید.

تنظیمات نمایش

در اینجا تنها یک تنظیم در اختیار دارید. “نمایش برچسب های ستون برای انواع سفارشی نوشته” این تنظیم را برای هر نوع نوشته ای که انتخاب کنید، در لیست نوشته های آن بخش، میتوانید ستون های توضیحات سئو، عنوان سئو و کلمات کلیدی را مشاهده کنید.

نمایش عناوین ستون ها - افزونه all in one seo pack

تایید وبمستر

در این قسمت میتوانید کد تایید وبسایت خود را برای ابزار وب مستر گوگل، ابزار وبمستر بینگ و پینترست، در فیلد های مربوطه وارد کنید تا سایت شما در ابزارهای نام برده شده، تایید اعتبار شود.

تنظیمات گوگل

اگر بخواهیم با هم صادق باشیم، تمام تنظیمات این بخش بجز تنظیم “شناسه گوگل آنالیتیکز” کاملا بلااستفاده هستند! میپرسید چرا؟ چون گوگل مدتهاست که دیگر پروفایل نویسنده را در نتایج جستجویش به نمایش نمیگذارد. پس عملا پر کردن اطلاعات این بخش هیچ فایده ای ندارد. ولی خوب، اگر دلتان خواست میتوانید این بخش را با اطلاعات پروفایل گوگل پلاس خود پر کنید. در اینجا تنها تنظیم کاربردی که ما مشاهده میکنیم، امکان قراردهی شناسه گوگل آنالیتیکز است. اگر میخواهید اطلاعات آماری سایت خود را از طریق گوگل آنالیتیکز دنبال کنید، اینجا جای مناسبی برای قرار دادن شناسه ی این سرویس خواهد بود.

حتما یادتان می آید که قبلا گفته بودیم که کدهایی مثل کد گوگل آنالیتیکز را نباید در قالبتان قرار ندهید. نه؟ البته ما خودمان برای قرار دادن کد گوگل آنالیتیکز در سایت استفاده از افزونه Google Analytics by MonsterInsights را پیشنهاد میکنیم. ولی خوب، اگر به دنبال ماجراهای اضافه نیستید، گذاشتن کد در تنظیم موجود در همین بخش نیز انتخاب بدی نیست.

تنظیمات Noindex

تنظیمات این بخش کمی حساس هستند. حساسیت تنظیمات این قسمت بیشتر بخاطر اختلاف نظری است که در بین متخصصین سئو در رابطه با تشخیص Duplicate content توسط موتورهای جستجو وجود دارد. در رابطه با تنظیمات این بخش ما تنها به شرح چند قسمت میپردازیم و تصمیم گیری در رابطه با سایر قسمت ها را بر عهده ی شما میگذاریم. فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر دقیقا نمیدانید میخواهید چه کاری انجام دهید، اینکه به تنظیمات این بخش دست نزنید، انتخاب بهتری است.

در تنظیمات این قسمت گزینه ی “مستثنی کردن دسته بندی ها” به صورت پیشفرض فعال است. ما توصیه میکنیم که این بخش را غیر فعال کنید تا موتورهای جستجو قادر به ایندکس کردن دسته بندی های سایت شما باشند.

همچنین برای تنظیم ” استفاده از noindex برای بایگانی نویسنده” در صورتی که وبسایت شما تنها یک نویسنده دارد، فعال بودن این گزینه توصیه میشود ولی اگر در وبسایت خود چند نویسنده دارید، توصیه میکنیم این گزینه را غیر فعال کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آرشیو نویسندگان را نیز ایندکس کنند.

در پایان تنظیمات این بخش دو تنظیم با عنوان “حذف سایت از Open Directory Project” و “حذف سایت از دایرکتوری Yahoo” مشاهده میکنید. اگر سایتتان را در دایرکتوری هایی مانند yahoo یا DMOZ ثبت کرده باشید احتمال آن وجود دارد که گوگل بجای اینکه توضیحات سایت خود شما را در نظر بگیرد، از توضیحاتی که در این دایرکتوری ها ثبت شده استفاده کند، در صورتی که مایل نیستید چنین اتفاقی برایتان بیافتد، این گزینه را فعال کنید تا تگ های NOYDIR و NOODP به محتوای سایت شما اضافه شده و از اتفاق افتادن چنین حالتی در سایتتان جلوگیری کند.

تنظیمات پیشرفته

تنظیمات پیشرفته همانطور که از نامشان هم مشخص است، برای افرادی که در این زمینه کمی حرفه ای تر هستند و میخواهند که تنظیمات سئوی سایت را به طور جزئی تر و عمیق تر تحت کنترل بگیرند، در نظر گرفته شده اند. ما هم تغییر این تنظیمات را بجز یک مورد (تغییر مسیر فایل های ضمیمه به نوشته والد) برای کاربران عادی توصیه نمیکنیم. در ادامه به شرح تنظیمات این بخش خواهیم پرداخت.

اجتناب از استفاده از خلاصه متن در بخش توضیحات : all in one seo pack به صورت پیشفرض ابتدا از خلاصه ی نوشته به عنوان توضیحات استفاده کرده و اگر خلاصه ای برای نوشته ارائه نشده باشد، از محتوای نوشته استفاده خواهد کرد. در صورت تمایل با استفاده از این تنظیم میتوانید این رفتار را تغییر دهید.

تولید خودکار توضیحات : در صورت فعال بودن این گزینه، اگر شما توضیحی در بخش تنظیمات سئو برای نوشته یا برگه ی خود وارد نکرده باشید، افزونه All in one seo pack از 160 کارکتر ابتدای محتوای شما به صورت اتوماتیک به عنوان توضیحات نوشته استفاده میکند.

حذف توضیحات برای شمارنده صفحه : این تنظیم، توضیحات (Description) را از برگه های چند صفحه ای حذف میکند تا از تشخیص محتوای تکراری جلوگیری شود. در این حالت توضیحات فقط در صفحه ی اول محتوای صفحه بندی شده به نمایش در خواهند آمد.

هرگز توضیحات بلند را کوتاه نکن : به صورت پیشفرض اگر توضیحاتی که برای نوشته ی خود درج میکنید از 160 کارکتر طولانی تر باشد، افزونه all in one seo pack خودش بخش اضافه ی توضیح را حذف کرده و آن را کوتاه خواهد کرد. برای جلوگیری از این کار میتوانید این گزینه را فعال کنید.

فیلدهای متای نوشته محافظت نشده : در صورتی که در سایت خود از زمینه های دلخواهی استفاده کرده باشید که نام آنها با _ شروع میشود و حالت خصوصی دارند، فعال کردن این گزینه میتواند این زمینه های دلخواه را از حالت خصوصی به عمومی تبدیل کرده و آنها را در دسترس کاربران و هر اپلیکیشنی که از XMLRPC استفاده میکند قرار دهد. (سوال! اگر میخواستیم زمینه ی دلخواهمان عمومی باشد، چه دلیلی داشت نامشان را با علامت _ شروع بفرماییم آیا؟!)

تغییر مسیر فایل های ضمیمه به نوشته والد : این تنظیم، تنظیمی واقعا کاربردی است. هر پرونده ی رسانه ای که به وردپرس اضافه میکنید، خودش به صورت مستقل صاحب برگه ای است که این پرونده را به نمایش میگذارد. دست کم از دید مسترکد این مسئله اصلا جالب نیست و همچنین ایندکس شدن چنین صفحه ای در موتورهای جستجو نیز کاملا بی کاربرد است. اگر میخواهید از چنین چیزی جلوگیری کنید، کافی است آدرس صفحه ی فایل های ضمیمه را به نوشته ی اصلی که فایل ضمیمه در آن به کار گرفته شده ریدایرکت کنید. فعال کردن این تنظیم دقیقا همین کار را برای شما انجام خواهد داد.

برگه های مستثنی : اگر در سایت خود نوشته ها یا برگه هایی دارید که مایل نیستید در آنها اطلاعات تولید شده توسط افزونه All in One SEO Pack به نمایش در بیاید، کافی است شناسه های آنها را به صورت لیست جدا شده با کاما (لطفا از ویرگول انگلیسی استفاده کنید و نه فارسی. بله! این دو تا با هم فرق میکنند!) در اینجا وارد کنید. توجه داشته باشید که باکس تنظیمات سئو باز هم در هنگام ویرایش این برگه ها و نوشته ها به شما نشان داده میشود ولی محتوایی که در آن وارد کنید در سایت به نمایش در نخواهد آمد.

سربرگ های اضافه نوشته : هر چیزی که در این بخش وارد کنید در تگ head همه نوشته های شما درج خواهد شد. در اینجا میتوانید انواع کد های HTML، جاوااسکریپت و جی کوئری را وارد کنید. استفاده از PHP در این بخش مجاز نیست.

سربرگ های اضافه برگه : هر چیزی که در این بخش وارد کنید در تگ head همه برگه های شما درج خواهد شد. در اینجا میتوانید انواع کد های HTML، جاوااسکریپت و جی کوئری را وارد کنید. استفاده از PHP در این بخش مجاز نیست.

سربرگ های اضافه سرمقاله : هر چیزی که در این بخش وارد کنید در تگ head صفحه اصلی سایت شما درج خواهد شد. در اینجا میتوانید انواع کد های HTML، جاوااسکریپت و جی کوئری را وارد کنید. استفاده از PHP در این بخش مجاز نیست. توجه داشته باشید که این تنظیم در شرایطی کار میکند که برای صفحه ی اصلی سایت خود یک برگه ی ثابت انتخاب کرده باشید.

سربرگ های اضافی برگه بلاگ : هر چیزی که در این بخش وارد کنید در تگ head در صفحه نوشته های سایت شما درج خواهد شد. در اینجا میتوانید انواع کد های HTML، جاوااسکریپت و جی کوئری را وارد کنید. استفاده از PHP در این بخش مجاز نیست. این تنظیم در شرایطی کار میکند که در تنظیمات خواندن وردپرس، برگه ای بجز صفحه ای اول سایت را برای نمایش نوشته ها انتخاب کرده باشید.

تنظیمات کلمات کلیدی

از آنجایی که کلمات کلیدی دیگر در مبحث سئو جایگاهی ندارند، ما هم استفاده از این بخش را توصیه نکرده و به تنظیمات مختصر آن هم نمیپردازیم اما اگر شما مایل هستید در سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید، میتوانید به سادگی تنظیم کلمات کلیدی را در این بخش بر روی حالت فعال قرار دهید تا سایر تنظیمات مربوط به آن در اختیار شما قرار بگیرند.

پس از اعمال تنظیمات دلخواه بر روی این بخش، روی دکمه “بروزرسانی تنظیمات” کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شوند. اگر هم احیانا تغییری در تنظیمات ایجاد کرده اید و به صحت آن مطمئن نیستید و نمیدانید چطور تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانید، میتوانید از دکمه های بازنشانی موجود در انتهای برگه برای بازگشت تنظیمات به حالت اولیه استفاده کنید.

نقشه XML وبگاه

بخش بعدی که در افزونه All in one seo pack به آن میپردازیم، بخش نقشه XML است. برای مشاهده تنظیم این بخش از منوی “افزونه All in one seo” به زیرمنوی نقشه XML وب‌گاه مراجعه کنید.

نقشه XML وبگاه

در این بخش تنظیمات متعددی در اختیار شما قرار میگیرند. در بین این تنظیمات ما توصیه میکنیم آپدیت های زمانبندی شده را جهت ارسال نقشه های سایت به موتورهای جستجو انتخاب کنید. بازه زمانی که در این بخش انتخاب میکنید به این مسئله بستگی دارد که محتوای وبسایت شما هرچند وقت یک بار دستخوش تغییر میشود. مثلا اگر به طور روزانه، وبسایت خود را با محتوای جدیدی آپدیت میکنید، میتوانید در این بخش “روزانه” را انتخاب کنید و به همین ترتیب اگر بازه ی زمانی بین تغییرات اعمال شده در سایت شما بیشتر است میتوانید گزینه های هفتگی یا ماهانه را انتخاب کنید. اگر هم مایلید این کار را به صورت دستی انجام دهید میتوانید این تنظیم را بر روی بدون زمانبندی باقی بگذارید.

Social Meta یا اطلاعات شبکه های اجتماعی

در ادامه ی تنظیمات افزونه All in one seo pack به تنظیمات اجتماعی میرسیم. تنظیمات شبکه های اجتماعی در AIOSEO از طریق مراجعه به زیرمنوی social meta در اختیار شما قرار میگیرند. تنظیمات موجود در این بخش به قسمت های مختلفی تقسیم شده که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

تنظیمات کلی

اجرا کردن کد های کوتاه در عنوان : در صورتی که مایلید اطلاعات Open Graph شامل خروجی کد های کوتاه موجود در عنوان نوشته ها و برگه های شما باشند، این تنظیم را فعال کنید.

اجرا کردن کدهای کوتاه در توصیف : مانند تنظیم بالا، اگر مایلید در زمان تولید توضیحات اپن گراف، کد های کوتاه اجرا شوند، این تنظیم را فعال کنید.توجه داشته باشید که این تنظیم تنها وقتی موثر است که ایجاد خودکار توضیحات OG فعال باشد.

ایجاد خودکار توصیحات OG : در صورتی که مایلید اطلاعات اپن گراف در همه صفحات ن نوشته های شما به صورت اتوماتیک توسط افزونه All in one seo pack تولید شوند این گزینه را فعال کنید. در این حالت مقدار OG:Description معادل خلاصه ی نوشته یا برگه قرار خواهد گرفت و اگر خلاصه ای برای نوشته یا برگه تعیین نکرده باشید، به طور اتوماتیک از 160 کارکتر اول محتوا جهت تولید توضیحات اپن گراف استفاده خواهد شد.

تنظیمات صفحه اصلی

استفاده از عنوان AIOSEO : فعال کردن این تنظیم منجر به استفاده از عنوان و توضیحاتی که قبلا در تنظیمات افزونه برای صفحه اصلی تعیین کرده اید خواهد شد. اما اگر میخواهید خودتان به صورت دستی این اطلاعات را پر کنید، میتوانید از فعال کردن این تنظیم صرف نظر کرده و فیلد های نام سایت و عنوان صفحه نخست را در ادامه پر کنید.

 

در همین بخش در قسمت تصویر صفحه ی نخست میتوانید تصویری برای قرار گیری در تگ OG:Image برای صفحه اصلی سایتتان انتخاب کنید. حداقل اندازه این تصویر باید 600 در 315 پیکسل باشد. فیسبوک توضیه میکند که اندازه ی تصویری که برای این بخش در نظر میگیرید حداقل 1200 در 630 پیکسل باشد تا در صفحات رتینا نیز به خوبی به نمایش در بیاید.

تنظیمات تصویر

با به کار گیری تنظیمات این بخش میتوانید چگونگی استفاده از تصاویر برای تگ OG:Image را در نوشته ها و برگه ها تعیین کنید. در این قسمت تنظیمات متعددی در اختیار شما قرار گرفته که با استفاده از آن میتوانید تصویر پیشفرض انتخاب شده برای هر نوشته یا برگه را تعیین کنید، مشخص کنید که در صورت عدم وجود تصویر چه تصمیم اتخاذ شود و همچنین ابعاد تصویر را نیز تعیین کنید.

در پایان در قسمت استفاده از فیلد سفارشی برای تصویر، میتوانید تعیین کنید که افزونه محتوای درج شده در زمینه ی دلخواه مورد نظر شما را خوانده و از آن به عنوان تصویر استفاده کند.

لینک پروفایل های اجتماعی

لینک پروفایل های جتماعی : در اینجا میتوانید لینک پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی مختلف وارد کنید. برای انجام این کار کافی است در هر خط، لینک کامل پروفایل خود در یکی از شبکه های اجتماعی را وارد کرده، به خط بعد رفته و لینک بعدی را وارد کنید.

شخص یا سازمان : در اینجا باید تعیین کنید که سایت شما متعلق به یک شخص است و یا یک شرکت.

نام همراه : در اینجا میتوانید نام شخص یا شرکتی که وبسایت به وی تعلق دارد را وارد کنید.

در دو بخش تنظیمات فیسبوک و تنظیمات توئیتر میتوانید وبسایت خود را برای اتصال به این دو شبکه اجتماعی آماده کنید. طبعا در هر بخش لازم است که با توجه به نوع و اطلاعات سایت خود و شبکه اجتماعی مورد نظر، فیلد های مربوطه را با اطلاعات درخواستی پر کنید.

در پایان در بخش اسکن کردن متای social میتوانید از عدم وجود تگ های تکراری شبکه های اجتماعی در سایتتان اطمینان حاصل کنید. نحوه ی کار این بخش به این صورت است که وبسایت شما را به دنبال تگ های Open Graph جستجو میکند تا اطمینان حاصل کند که افزونه ی دیگری بجز افزونه All in one seo pack این اطلاعات را در سایت قرار نمیدهد. در صورت مشاهده ی چنین حالتی، افزونه All in one seo pack این مسئله را در همین قسمت به شما هشدار میدهد تا بتوانید منبع آن را پیدا کرده و مشکل را برطرف کنید.

پس از اتمام کار و اعمال تنظیمات دلخواه، روی دکمه بروزرسانی تنظیمات کلیک کنید تا تغییراتی که در این بخش اعمال کرده اید، ذخیره شوند.

تنظیمات Robots.txt

با استفاده از افزونه All in One SEO Pack اگر اکستنشن مربوطه را قبلا در بخش مدیریت قابلیت ها فعال کرده باشید، میتوانید فایل robots.txt سایت خود را مدیریت کنید. گرچه ما دستکاری این فایل را به طور عمومی پیشنهاد نمیکنیم، ولی در صورتی که نیاز به اعمال تنظیمات خاصی در این فایل داشته باشید، با استفاده از امکانات موجود در این بخش، کار شما بسیار آسان میشود.

در این قسمت برای اضافه کردن یک قاعده ی جدید به فایل ربات ها، کافی است که ابتدا نوع قاعده را تعیین کنید. یعنی ابتدا مشخص کنید که مایلید دسترسی به بخش مورد نظر مجاز باشد و یا از آن جلوگیری شود.

سپس در بخش عامل کاربر باید نام User-agent مورد نظرتان را وارد کنید. مثلا برای اعمال دستور مورد نظر روی همه ی ایجنت ها کافی است از علامت ستاره (*) استفاده کنید.

در پایان در بخش مسیر دایرکتوری آدرس فایل یا فولدری که مایلید دستور مورد نظر بر روی آن اعمال شود را وارد کرده و سپس بر روی افزودن دستور کلیک کنید.

پس از کلیک روی دکمه افزودن دستور میبایست یک بار هم روی دکمه ذخیره فایل robots.txt کلیک کنید تا این فایل بر روی فضای هاست شما ایجاد شود.

ویرایشگر فایل

این بخش هم تقریبا مشابه بخش تنظیمات robots.txt عمل میکند. با این تفاوت که در اینجا یک ویرایشگر متنی برای ویرایش فایل robots.txt و فایل htaccess خود در اختیار خواهید داشت. این بخش از افزونه All in One SEO Pack نیز در صورت نیاز از طریق مراجعه به بخش مدیریت قابلیت ها، قابل فعال/غیر فعال کردن است.

ورودی گیرنده و خروجی دهنده

یکی دیگر از زیرمنوهایی که در منوی افزونه All in One SEO Pack به چشم میخورد، ورودی گیرنده و خروجی دهنده است. با استفاه از امکانات این بخش، شما میتوانید از همه ی اطلاعات افزونه All in one seo pack که شامل اطلاعات متای سایت شما هم میشوند، خروجی تهیه کرده و از آن به عنوان نسخه ی پشتیبان استفاده کنید. این اطلاعات بعد از طریق همین بخش قابلیت درون ریزی مجدد به سایت را خواهند داشت.

مسدود کننده ربات های بد

افزونه All in one seo pack به یک لیست سیاه از ربات های مضر و مخرب مجهز است و میتواند بر اساس این لیست دسترسی این ربات ها را به سایت شما محدود کند. صادقانه، مسترکد شخصا ترجیح میدهد که هر افزونه ای به کار خودش برسد و کسی در کار دیگران دخالت نکند! منظور چیست؟ این افزونه یک افزونه ی سئو است. بنابراین شخصا فکر میکنم بهتر است موارد مربوط به سئو را به این افزونه سپرده و موارد امنیتی را به افزونه های مربوط به امنیت مثل iThemes Security , Sucuri, Wordfence یا NinjaFirewall بسپاریم.

طبعا شما ممکن است در این زمینه با مسترکد هم عقیده نباشید، بنابراین تصمیم نحوه استفاده از تنظیمات موجود در این بخش بر عهده ی شماست اما به هر حال ما حرفمان را زدیم و به وظیفه ی خود عمل کردیم.

و در پایان …

کار ما در اینجا با تنظیمات افزونه All in one seo pack به پایان رسیده است. از اینجا به بعد شما میتوانید تنظیمات مربوط به سئوی هر نوشته یا برگه را در هنگام ویرایش همان نوشته/برگه تعیین کرده و این اطلاعات را بر اساس نیاز خود ویرایش کنید.

این هم از آموزش تنظیمات All in one seo pack تا طرفداران این افزونه از ما دلخور نشوند که بعد از این همه مدت هیچ وقت برای این افزونه آموزشی در وبسایت مسترکد درج نشد. امیدواریم که این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

راستی تا یادمان نرفته به این نکته هم اشاره کنیم که این افزونه دارای یک نسخه ی پیشرفته غیر رایگان با عنوان All in One SEO pack Pro نیز هست. نسخه ی حرفه ای این افزونه را میتوانید با مراجعه به لینک زیر دریافت کرده و مورد استفاده قرار دهید :

پ.ن : تمام سعی خودم را کردم که کاملا بی طرفانه به این افزونه نگاه کنم. اصلا با این دید کار نوشتن این آموزش را شروع کردم که شاید یک جایی در میانه ی کار نظرم عوض شد و از Yoast SEO دل کندم. ولی در هیچ قسمتی چنین اتفاقی نیفتاد. هنوز هم اگر از مسترکد بپرسید که کدام افزونه ی سئو، کاربردی تر بوده و انتخاب مناسب تری برای یک سایت وردپرسی است، پاسخ این سوال از دید شخصی من به طور قاطعانه Yoast SEO خواهد بود.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  راهنمای تنظیمات افزونه All in One SEO Pack برای وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
21 دیدگاه
  1. ghazavatonline می گوید

    با سلام
    ضمن تشکر از بابت آموزش کامل و صراحت در بین برتری افزونه 1+ million active installs
    آیا ممکن است که
    1. دلایل این برتری را نیز بیان نماید
    2. در اعلام برتری Yoast SEO، این افزونه با کدام نسخه از All in One SEo Pack است رایگان یا تجاری؟
    با سپاس

    1. MrCode می گوید

      سلام
      از لطف شما ممنونم.

      در حال حاضر هردو افزونه yoast seo و all in one seo pack بیش از 1 میلیون نصب فعال دارن. تعداد دانلود های افزونه yoast seo تا امروز حدودا 35 میلیون بار با حدود 12000 دانلود روزانه هست و تعداد دانلود این افزونه در هر روز تقریبا دو برابر all in one seo pack هست. (30 میلیون دانلود با حدود 6000 دانلود روزانه) این مسئله خودش در نگاه اول نشون میده که کاربران دارن هر روز بیشتر به سمت yoast seo میرن.

      من مقایسه ای که انجام دادم رو بین نسخه های رایگان هر دو افزونه انجام دادم ولی از دید شخصی من، در نسخه ی پریمیوم هم باز yoast نسبت به all in one seo pack برتری داره.
      از دید من مشکل aioseo به هیچ عنوان کمبود امکانات نیست. امکانات هردوی این افزونه ها تقریبا با هم برابری میکنن. مشکل aioseo در نحوه ی ارائه ی این امکانات به کاربره. نحوه ی پیاده سازی و پیچیدگی تنظیمات این افزونه نسبت به yoast seo از دید شخص من آزار دهندست. خصوصا برای یک کاربر مبتدی، استفاده از yoast seo بسیار ساده تر، لذت بخش تر و قابل درک تره.
      اما جایی که من yoast seo رو واقعا برنده میدونم، امکان آنالیز محتواست. امکان مشخص کردن focus keyword در افزونه ی سئوی یوست واقعا کاربردیه و اطلاعاتی که در حال حاضر در رابطه با سئوی محتوا و کیفیت خوانایی مطلب در اختیار نویسنده قرار میده، واقعا میتونه تفاوتی از زمین تا آسمون در نوشتار ایجاد کنه.
      یک چیزی هم که در all in one seo pack بسیار برای من عجیب بود، مشکل در شمردن کارکتر های فارسی بود. به نظر میرسه این افزونه نمیتونه کارکترهای فارسی رو در عناوین و توضیحات مطلب به طور صحیح بشمره و نتیجه اینطور میشه که شما فرضا 20 کارکتر هم در عنوان قرار ندادید ولی افزونه فکر میکنه عنوانتون بیش از حد طولانیه. البته نمیدونم که دیگران هم چنین مشکلی مشاهده کردن یا نه ولی این چیزی بود که من باهاش برخورد کردم و برام جالب نبود.

      در مقایسه ی نسخه ی حرفه ای هم اینطور بگم که تیم سازنده ی all in one seo pack حتی به خودشون زحمت این رو ندادن که در سایتشون به طور کامل توضیح بدن که جزء به جزء تفاوت نسخه ی رایگان با حرفه ای چه چیزی هست. در واقع من خودم نسخه ی حرفه ای رو نصب کردم تا متوجه بشم چه تفاوت هایی داره. از دید شخص من تفاوت های نسخه رایگان و حرفه ای شاید برای 90 درصد از افراد ارزش تهیه نسخه ی حرفه ای رو ندارن. مگر برای کسی که بخواد از پشتیبانی این افزونه استفاده کنه.
      اما در مورد yoast seo به این شکل نیست. یکی از امکانات بسیار جالب نسخه ی حرفه ای این افزونه، چیزیه که شاید تا حالا بارها آرزوی داشتنش رو کرده باشید. اشارم به امکان تعیین چندین کلمه کلیدی تمرکز هست. در واقع یوست اومده و دیده کاربر واقعا به چه چیزهای اضافه تری نیاز داره که سئوی سایتش رو قوی تر کنه، و اومده همونها رو توی نسخه ی حرفه ای جای داده.

      باز هم تاکید میکنم، اینها نظر شخصی من هست و ممکنه من در اشتباه باشم ولی به هر حال هرچند که all in one seo pack کمبودی در زمینه ی امکانات نداره، نوع پیاده سازی این امکانات برای خود من قابل قبول نیست و نمیتونه من رو قانع کنه که Yoast رو رها کنم و سراغ aioseo برم.

      1. MasterE می گوید

        سلام، منم با اینکه مبتدی هستم با امتحان هر دوی این پلاگینها به همین نتیجه شما رسیدم، منتها یخورده دیر! من یه اشتباهی که کردم، بعد از نصب yoast seo پلاگین all in one رو هم نصب کردم و همزمان هردوشون رو نگه داشتم، بعد متوجه شدم که تحلیلگر سئو از کار افتاده! ال این وان رو حذف کردم مشکل حل نشد، هردوشونو حذف کردم و این بار فقط سئو رو نصب کردم بازم تحلیلگر نیومد، حتی از پلاگین Uninstall Yoast SEO Completely هم استفاده کردم و اینم مشکل رو حل نکرد، حدود یه هفته پیش هم نسخه وردپرس رو به 4.7.2 ارتقا دادم، الان واقعا نمیدونم مشکل از کانفلیکت دو پلاگین بوده یا نسخه وردپرس یا چیز دیگه، ولی خودم احتمال میدم اولی باشه و این دیتاهای all in one به شکلی از بین نرفتن، هرچند حتی هر دو پلاگین رو به کل از هاست هم حذف کردم! اصلا چیزی به ذهنم نمیاد و برنامه نویسی هم نمیدونم که کدهاشونو بررسی کنم! لطفا اگه نظری در این مورد دارید بگید.

      2. MrCode می گوید

        سلام
        شرمنده من متوجه نشدم که بالاخره مشکلتون با all in one seo pack هست یا با yoast اما به هر حال، مشکلتون با هم کدوم که هست، یک موردی هم به ذهن من میرسه که بد نیست تست کنید.
        اول که طبعا افزونه سئوی مورد نظرتون رو باید نصب و فعال کنید. (چون گفتید هردورو حذف کردید)
        و اما در قدم بعد اگر منظورتون از تحلیلگر سئو همون باکس تنظیمات مربوط به هر افزونه هست که در زمان نوشتن یک مطلب یا ساختن یک صفحه یا ویرایش اونها بهتون نشون داده میشه، زمانی که دارید یک مطلب جدید یا یک صفحه جدید درج/ویرایش میکنید، در بالای صفحه روی تنظیمات صفحه کلیک کنید، اطمینان حاصل کنید که باکس مربوط به افزونه سئویی که انتخاب کردید تیک خورده باشه. یعنی مثلا اگر yoast seo رو نصب کردید، در این قسمت اطمینان حاصل کنید که گزینه ی yoast seo فعال باشه.
        اگر گزینه مربوطه فعال هست و هنوز هم باکس مربوط به افزونه رو مشاهده نمیکنید، اطمینان حاصل کنید که باکس مربوطه مینیمایز نشده باشه. توی صفحه ای که ویرایشگر در اون قرار داره با دقت پایین بیایید و اگر یک سرتیتر پیدا میکنید که عنوان افزونه رو نشون میده، با زدن فلشی که در سمت چپش وجود داره بازش کنید تا از حالت مینیمایز خارج بشه.

        کلا اینطور بگم که من فکر نمیکنم نصب همزمان این افزونه ارتباطی به مشکلتون داشته باشه.

  2. MasterE می گوید

    نه دقیقا منظورم این نبود، ببینید موقع نوشتن یه پست جدید همانطور که میدونید yoast seo یه امکانی که داره، نوشته رو آنالیز میکنه، کی وردها و … رو بررسی میکنه و با یه سری چراغهای قرمز و زرد و سبز و همینطور با پیامهای مختلف اعلام میکنه که چه مواردی نیاز به اصلاح داره و کلا وضعیت نوشته برای سئو به چه شکله، این بخش برای من غیرفعال شده، یعنی اون بخشها هستن ولی آنالیزگرش کار نمیکنه و ثابت و بدون چراغ هستش، از تنظیمات هم بررسی کردم گزینه های کی ورد و تحلیلگر سئو فعال هستن، والا من بعد این مشکلم در فروم سئو یه جستجویی کردم گفته بودن هیچ وقت نباید دو تا پلاگین سئو رو همزمان نصب کنید، الان من چیزی که به ذهنم میاد و از شواهد امر فقط فکر میکنم آثار all in one حتی بعد از حذف هم به طور کامل از بین نرفتن و کافلیکت ایجاد میکنن، حتی به این فکر میکنم که کل محتوا رو حذف کنم از اول سایت رو بزنم، چون این تحلیلگر سئو رو خیلی دوست دارم و میخوام حتما فعال باشه، و متاسفانه تا این لحظه نتونستم عیب یابی و اصلاحش کنم.
    ممنون بابت کمکتون

    1. MrCode می گوید

      ببینید اینکه نباید این دو افزونه رو همزمان نصب کنید که یک چیز بدیهیه ولی اون تداخلی که شما فکر میکنید ربطی به این مشکلی که شما الان دارید نداره و اون تداخل در جاهای دیگه مثل خروجی این دو افزونه در سایت و موارد مربوط به سئو خودش رو نشون میده و نه در کارکرد افزونه ها. من توی محیطی که برای تست استفاده میکنم، هردوی این افزونه هارو در کنار هم نصب دارم و هیچ یک هم مشکلی ندارند.

      و اما اگر ایندفعه درست متوجه ماهیت مشکلتون شده باشم اینطوری میتونید حلش کنید :
      از منوی سئو به زیرمنوی عنوان ها و متا ها مراجعه کنید.
      در بخش "فعال کردن تجزیه و تحلیل" هر دو گزینه ی "تجزیه و تحلیل خوانایی" و "تجزیه تحلیل کلمه کلیدی" رو فعال کنید و تنظیمات رو ذخیره کنید.
      اگر هر دو فعالن، یک بار غیر فعالش کنید، تنظیمات رو ذخیره کنید و مجددا فعالشون کنید.

      اگر این روش هم جواب نمیده، در آخر توصیه میکنم در صفحه ویرایشگرتون یه نگاهی به کنسول توسعه دهنده مرورگر بندازید و ببینید خطایی در این بخش ندارید.
      متاسفانه چون وضعیت سیستم و دقیقا خود مشکل رو مشاهده نکردم نمیتونم نظر دیگه ای بدم.

      1. MasterE می گوید

        خیلی ممنون، والا نمیدونم شاید همینطور باشه ولی متاسفانه من طی چند روز ارسال پست در سایتم نداشتم و فقط پلاگین نصب کردم و به روز رسانی انجام دادم همینم باعث شد متوجه نشم که کدوم یکی از اقداماتم باعث ایجاد این مشکل شد! میشه بگید در صفحه ویرایشگر کنسول توسعه دهنده مرورگر رو که گفتید از کجا باید برم؟
        اینکه گفتید هردو رو همزمان استفاده میکنید برام جالب بود چون من بیشترین احتمال رو به تداخل این دو پلاگین میدادم! فقط یه سوالم داشتم اینا هردوشون یه سری ویژگیها مشترک هم دارن مثلا هر دو مپ ایجاد میکنن، اگه هردوشون فعال باشن باعث میشه دابل مپ ایجاد بشه، برای این مورد چیکار میکنید؟
        میتونم بپرسم شما وردپرس رو به نسخه آخر یعنی 4.7.2 ارتقا دادید یا نه؟ چون من چند جا دیدم از این نسخه گلایه میکردن و راضی نبودن من فکر میکردم واسه من بدون مشکل و خوب بوده ولی حالا احتمال میدم شاید از بروز رسانی به این نسخه هم باشه! یا از سایر پلاگینهایی که این اواخر نصب کردم، مثل پرشین فونتز و توتال کش
        راستی امکان ارتباط با شما از راه دیگه ای نیست؟ مثلا تلگرام؟

      2. MrCode می گوید

        تو کنسول توسعه توی خود تب console اگر خطایی توی صفحه ای که توش هستید باشه، بهتون میگه.
        من روی سایت مسترکد هردوی اینها رو استفاده نمیکنم و فقط در محیط تستم چنین کاری انجام میدم. چون استفاده دو افزونه ای که هردو یک کار رو قراره انجام بدن معمولا نتایج منفی داره تا مثبت. خصوصا در مبحث سئو که اصلا نمیشه چنین ریسکی کرد و نتایج کارهای چندین ماهه ممکن هدر بره …
        ما همیشه به محض اینکه آپدیتی ارائه میشه، خصوصا اگر آپدیت امنیتی باشه، بلافاصله اون رو روی سایت اعمال میکنیم. نسخه 4.7.2 چند آپدیت امنیتی مهم داشته که یکیش واقعا مهم و خطرناکه و همین دو روز پیش جزئیات کاملش هم در اختیار عموم قرار گرفت. بنابراین هر کسی به این نسخه آپدیت نکنه، پشیمونیش پای خودش خواهد بود …
        من مشکلی در این نسخه مشاهده نکردم و در ترکیب این نسخه با yoast هم مشکلی نمیبینم بنابراین مشکلتون نمیتونه از این مسئله باشه.
        در مورد سوال آخرتون، با عرض شرمندگی خیر.

  3. کریمی می گوید

    سلام ممنون از مقاله خوبتون. من هر دو افزونه رو نصب کردم البته با هم نه و هر دو رو چک کردم. همه میگن کار کردن با yoast seo راحت تره ولی من واقعا با all in one seo خیلی راحت بودم. سایت مپ خیلی حرفه ای ارائه میده یعنی تمام Url ها رو لحاظ میکنه که این رو در yoast اصلا ندیدم و اصلا از سایت مپش خوشم نیومد. یائوست سئو خوبی که داره سئو کردن نوشته ها و آنالیز کردن کلمات کلیدی و چگالی اونها در متن و خواناییه که واقعا all in one seo اینکارو نکرده و با کاراکترهای فارسی مشکل داره. یه سری از مقالات نوشته بودند که تنظیمات یائوست راحت تره اما واقعا مثل all in one seo مشخص و راحت نبود. حالا من موندم به عنوان کسی که تازه با این افزونه ها آشنا شدم کدوم رو بکار ببرم. ظاهرا یائوست بهتره ولی احساس می کنم قابلیت های آل این وان سئو در ایندکس کردن مطالب و معرفی اونها به موتورهای جستجو خیلی بیشتره. اگر میشه با دلایل قوی تری راهنمایی کنید.

    1. MrCode می گوید

      سلام
      انتخاب بین این دو افزونه یک مبحث کاملا سلیقه ای هست و نباید اینطور فکر کنید که انتخاب یکی از این افزونه هاست که میتونه باعث موفقیت یا عدم موفقیت سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بشه.
      ما شخصا خودمون انتخابمون yoast هست ولی هر دوی این افزونه ها افزونه های قدرتمندی هستند و شما میتونید بر اساس سلیقه و احساس راحتی که با هر کدوم دارید، یکی از اونها رو انتخاب کنید.

  4. کریمی می گوید

    آیا اگر یک افزونه رو غیر فعال کرد و افزونه دیگری رو نصب نمود مشکلی برای سایت پیش نخواهد اومد؟ منظورم اینه که اگه یه مدت از یائوست سئو استفاده بشه بعد غیرفعالش کنی و افزونه دیگرو نصب کنی مشکلی پیش نمیاد؟؟

    1. MrCode می گوید

      مشکلی که پیش میاد اینه که عملا تمام description ها و تنظیمات عناوین و … رو که در افزونه ی قبلی روی مطالبتون اعمال کرده باشید، از دست میدید. مگر اینکه به نحوی تنظیماتتون رو منتقل کنید …

  5. رضا جلالی می گوید

    سلام
    من در وردپرس در قسممت افزونه…گزیننه نقشه xml ندارم….لطفا راهنمایی کنید

  6. یونس می گوید

    سلام من افزونه سئو all in one seo استفاده میکنم یک قسمت داره موقع گذاشتن پست نوشته noindex و سه تا گزینه داره نوشته پیشفرض-noindex و یکی به فارسی نوشته ایندکس و یکی باز به انگلیسی نوشته noindex کدوم رو باید انتخاب کنم ؟

  7. Dream می گوید

    سلام ممنونم از توضیحات خوبتون

    یه سوال فنی
    افزونه Yoast یه مشکلی که داره فقط توی نسخه رایگانش از یه کلمه کلیدی کانونی میشه استفاده کرد
    در صورتی که توی افزونه All in One Seo Pack میشه چند تا کلمه کلیدی بکار برد.
    ولی خب در کل Yoast بهتره.
    حالا منم دوست دارم Yoast رو داشته باشم ولی از یه طرفم نیاز به مشخص کردن تعداد بیشتر کلمات کلیدیم واسه این جریان چی پیشنهاد میدین؟

    ممنونم

    1. MrCode می گوید

      سلام
      شاید من اشتباه میکنم ولی all in one seo pack که اصلا از focus keyword (کلید واژه کانونی) پشتیبانی نمیکنه و امکان آنالیز محتوا نداره.
      اما به هر حال اگر به این امکان نیاز دارید طبعا باید از نسخه ی غیر رایگان yoast استفاده کنید.

      شاید لازم باشه اشاره کنم که کلید واژه کانونی یا همون focus keyword هیچ ارتباطی به اون کلمات کلیدی که قبلا در وب استفاده میشد نداره و استفاده از کلمات کلیدی کلا یک امر منسوخ هست.
      کلید واژه کانونی عبارتی هست که قراره مقالتون رو حول محور اون بنویسید. از دید شخص من بیش از 90 درصد کاربران اصلا نیازی به مشخص کردن بیش از یک focus keyword برای نوشتن مقالشون نخواهند داشت.

  8. محمد می گوید

    سلام
    در کار با All in one seo pack این متا تگ ها فقط در صفحه اصلی ظاهر میشن وقتی سورس رو میبینم. اما در صفحه اصلی برچسب ها و موضوعات نمیاد چرا ؟ آیا گزینه خاصی داره راهنمایی بفرمایید ممنون

  9. محمد می گوید

    سلام. جناب نظرو تایید کردید اما جوابی ندادید. امکانش باشه جوابش رو هم بدید اگر میدونید

    1. محمد می گوید

      خخخخخ
      خب وقتی جواب نمیدید چرا نظرمو تایید میکنید!!
      از دیروز منتظر بودم !!!
      خداحافظ.

  10. داریوش می گوید

    درود بر شما
    من اخیرا افزونه All in one seo pack را بروزرسانی کردم متاسفانه اتفاق وحشتناکی افتاد سایت کلا از دسترس خارج شد و به هیچ وجه نه می شد پنل مدیریتی وردپرس را دید و نه خود سایت را کلا یک صفحه کاملا سفید و بدون محتوا !!! و دلیل این مسئله را نمی دانم؟!! شما می توانید برای رفع این مورد من را راهنمایی کنید؟
    با تشکر

    1. MrCode می گوید

      سلام
      از این راهنما استفاده کنید :
      https://mrcode.ir/?p=2262

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.