آموزش اضافه کردن امکان آپلود تصویر در بخش نظردهی در وردپرس

7

آموزش اضافه کردن امکان آپلود تصویر در بخش نظر دهی در وردپرس

در هر وبسایت، بخش دیدگاه ها (همان نظردهی، نظرات یا کامنت خودمان) بخشی است که باعث میشود کاربران و بازدید کننده ها خود را درگیر مطالب کرده و با جریان یک بحث هماهنگ شوند. به طور کلی بخش دیدگاه ها تا حد بسیار زیادی به شما کمک میکند که بتوانید بازدیدکننده را تبدیل به کاربر ثابت نمایید. بنابراین بدون شکل با من هم عقیده هستید که داشتن امکانات مناسب در این بخش، میتواند در محبوبیت وبسایت یا وبلاگ شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

کاری که امروز قرار است با هم انجام بدهیم این است که به کاربران اجازه بدهیم در نظرات خود، برای ما تصویر هم آپلود کنند و این تصویر را در نوشته ی خود به نمایش بگذارند. برای این کار لازم است که ابتدا افزونه ی Comment Images Reloaded را بر روی وردپرس نصب کرده و آن را فعال کنید. (آموزش نصب افزونه در وردپرس) نکته ی جالب توجه درباره این افزونه این است که نیاز به هیچگونه تنظیماتی ندارد و بلافاصله پس از فعال شدن میتواند کار خود را انجام دهد.

وقتی افزونه را فعال کنید خواهید دید که یک فیلد جدید برای آپلود تصویر به زیر نظرات شما اضافه خواهد شد. شما میتوانید پیام موجود در بالای این فیلد را به دلخواه خود تغییر داده و آن را فارسی نمایید.

آپلود تصویر در بخش دیدگاه ها وردپرس

تصاویر آپلود شده از این طریق به شکلی کاملا مرتب و بدون بهم ریختن استایل در پایین نظر شخص آپلود کننده به نمایش در می آیند. مثلا مسترکد اینجا برای ما یک تصویر بزرگ سیاه و سفید آپلود کرده بود که بدون بیرون زدن از فریم دیدگاه ها، به نمایش در آمد :

نمایش تصویر در نظرات

شما به عنوان مدیر، میتوانید تصویر آپلود شده توسط هر شخص را مشاهده کرده و یا در صورت نیاز میتوانید تصویر آپلود شده را با مراجعه به بخش “رسانه” در وبسایت وردپرسی خود، کاملا از سایت حذف نمایید.

مدیریت نظرات در وردپرس

این افزونه به شما اجازه میدهد در صورت نیاز، در هر نوشته، تنظیماتی منحصر به فرد اعمال کنید و مثلا این امکان را در نوشته ای خاص به طور کامل غیر فعال نمایید.

همانطور که در ابتدا هم به این نکته اشاره کردیم، این افزونه برای شروع به کار نیاز به هیچ نوع تنظیمی ندارد. با این حال تنظیمات این افزونه با مراجع به منوی تنظیمات و رفتن به زیرمنوی Comment Images Reloaded در اختیار شما قرار میگیرند. در این بخش شما تنظیماتی مختصر اما بسیار کاربردی در اختیار دارید. در ادامه به شرح برخی از این تنظیمات خواهیم پرداخت :

Image Size : تصاویر بارگذاری شده در بخش نظرات، در صورتی که از اندازه ای که در اینجا تعیین میکنید بزرگتر باشند، به طور اتوماتیک به این سایز تبدیل خواهند شد.

Maximum number of images to upload : تعیین میکند که هر شخص در هر بارگذاری، مجاز است که حداکثر چند تصویر آپلود کند. در انتخاب این مقدار باید به این نکته توجه داشته باشید که در اینجا میبایست همواره مقداری را تعیین کنید که از تنظیم مربوطه در فایل php.ini کوچکتر بوده یا برابر با آن باشد.

Maximum file size : تعیین میکند که حداکثر اندازه فایل آپلود میتواند چند مگابایت باشد. در اینجا هم باید به محدودیت اعمال شده در تنظیمات PHP هاست خود توجه کنید.

Text before input : در اینجا میتوانید نوشته ی پیشفرضی که قبل از فیلد آپلود نشان داده میشود را به عبارت دلخواهتان تغییر دهید و آن را فارسی کنید.

Images zoom : در صورت فعال بودن این گزینه، امکان بزرگنمایی تصویر با کلیک بر روی آن میسر میشود.

Author’s Link : این افزونه به صورت پیشفرض لینک کوچکی از نویسنده ی افزونه را در زیر فیلد آپلود تصویر به نمایش میگذارد. برای غیر فعال کردن آن کافی است در این بخش گزینه ی Check it to hide author’s link را فعال کنید تا لینک مربوطه حذف شده و در سایت به نمایش در نیاید.

Upload file input : اگر مایل نیستید که فیلد آپلود تصویر به طور اتوماتیک به دیدگاه های سایت اضافه شود، میتوانید این گزینه را فعال کنید. در این حالت باید کد ارائه شده در این بخش را به طور دستی در قسمت مورد نظر سایت قرار دهید تا فیلد آپلود در آنها به نمایش گذاشته شود.

Disable for all : برای غیر فعال کردن امکان استفاده از تصویر در دیدگاه های همه ی نوشته ها، میتوانید از این تنظیم استفاده کنید.

پس از اعمال تنظیمات دلخواه، ذخیره ی تغییرات را فراموش نکنید.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش اضافه کردن امکان آپلود تصویر در بخش نظردهی در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
7 دیدگاه
  1. کاناپه بادی می گوید

    ممنون از مطالب زیباتون

  2. سید محمد جواد نبوی می گوید

    سلام
    من می خوام یه سایت درباره ی چند بازی تخصصی راه اندازی کنمومی خوام به گونه ای باشه که صفحه ی اول اون چند بازی قرار بگیره که با کلیک به زیر مجموعه سایت بره
    منظورم اینه که رتبه ای که می خوام بالا ببرم در اصل برای سایت اصلیم باشه .
    و حالا سوالم از شما اینه که چه سرویس هایی این امکان رو دارن و کدوم به صرفه تر و بهتره ؟
    لطفا ایمیل کنید

  3. پرینت سه بعدی می گوید

    ممنونم از سایت خوبی که دارید

  4. نیما می گوید

    درود عالی عالی 🙂
    فقط اسم افزونه Comment Image اینه دیگه فکر کنم یه اس بیشتر گذاشتید؟
    الان یک ساعته دارم کل سایتتون رو زیرو رو میکنم 🙂
    مرسی

    1. MrCode می گوید

      سلام و ممنون از شما
      این افزونه ای که ما راجع بهش در این پست نوشته بودیم، الان دیگه اصلا تو مخزن وردپرس وجود نداره و افزونه های مشابهی که در مخزن وردپرس میبینید، افزونه های جایگزین هستن. انشالله آموزش رو بر اساس Comment Images Reloaded آپدیت خواهیم کرد.

  5. سجاد می گوید

    سلام افزونه ای هم هست که بخواهیم امکان آپلود تصویر آواتار رو در بخش کامنت ها بدیم ؟

    1. MrCode می گوید

      وردپرس آواتار افرادی که در سایت کامنت درج میکنند رو از سایت gravatar.com میخونه.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.