وردپرس استودیو روشی جدید برای ساخت سایت های وردپرسی روی ویندوز و مک

0
وردپرس استودیو روشی جدید برای ساخت سایت های وردپرسی روی ویندوز و مک

نرم افزار WordPress Studio یک نرم افزار جالب و جدید است که توسط سایت WordPress.com ارائه شده. بازه وسیعی از سازندگان سایت های وردپرسی، از سیستم عامل محبوب ویندوز بر روی کامپیتور خود استفاده میکنند، پس منطقی به نظر میرسد که ابزاری جهت مدیریت و ساخت بهینه سایت های وردپرسی برای این سیستم عامل در دسترس باشد.

از طریق وردپرس استودیو میتوانید به سادگی چندین سایت وردپرسی را در زمانی کوتاه به سادگی روی کامپیوتر خود ساخته و بعدا از آنها به صورت دموی محلی (لوکال)، دموی آنلاین (تحت دامنه wp.build با اتصال به سایت وردپرس دات کام) یا حتی در فضای هاستینگ مورد نظرتان مورد استفاده قرار دهید. در ادامه به معرفی مختصر این نرم افزار کاربردی و جالب خواهیم پرداخت. از شما دعوت میکنیم با مسترکد همراه شوید.

ماه گذشته WordPress.com راهی جدید را برای ایجاد یا تست سایت‌های وردپرس تحت کامپیوتر های دسکتاپ منتشر کرد که تنها به دستگاه‌های اپل مکینتاش محدود بود. اما در این ماه وردپرس.کام اعلام کرد که وردپرس استودیو اکنون برای مایکروسافت ویندوز نیز در دسترس است.

بر اساس گفته‌های وردپرس.کام، کاربران مایکروسافت ویندوز بیش از 25% از توسعه‌دهندگان وردپرس را تشکیل می‌دهند. اما ممکن است که افراد غیر توسعه‌دهنده‌ای که وردپرس را صرفا در وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند و علاقه‌مندان به یادگیری چگونگی کار با وردپرس تعداد بیشتری از کاربران وردپرس را تشکیل دهند.

وردپرس استودیو یک پلتفرم توسعه آسان است که به توسعه‌دهندگانی که از ویندوز استفاده می‌کنند و همچنین افراد غیر توسعه‌دهنده‌ای که می‌خواهند یاد بگیرند چگونه از وردپرس استفاده کنند کمک خواهد کرد، بدون این که لازم باشد چیزی را در یک وب‌سایت زنده و در حال اجرا بهم بریزند!

سایت WordPress.com در این رابطه میگوید :

“اخیراً ما Studio، محیط توسعه محلی وردپرس رایگان و منبع باز خود را برای MacOS راه‌اندازی کردیم، و افتخار می‌کنیم که اعلام کنیم نسخه ویندوز از Studio هم اکنون در دسترس است!

به عنوان یادآور، ما Studio را به عنوان سریعترین و ساده‌ترین روش برای ساخت وب‌سایت‌های وردپرس به صورت محلی طراحی کردیم.”

توسعه لوکال و محلی وردپرس

توسعه محلی یا لوکال یک روش برای کار بر روی یک وب سایت می‌باشد که به شما اجازه میدهد بجای کار بر روی یک وبسایت زنده در محیط میزبانی، در سیستم خود به صورت خصوصی وبسایت خود را تغییر داده و توسعه دهید. دلایل زیادی برای کار بر روی یک وب سایت به صورت محلی وجود دارد، که در صدر لیست این دلایل راحتی قرار دارد. کار بر روی یک وب سایت به صورت مستقیم بر روی یک محیط لوکال باعث می‌شود احتمال وقوع خطا و عواقب ناخواسته در یک وبسایت زنده به حداقل برسد که این دومین دلیلی است که توسعه محلی بسیار محبوب است.

سومین دلیل برای توسعه محلی این است که این روش ارزان‌تر، سریع‌تر و برای کسانی با مهارت‌های کمتر توسعه، آسان‌تر از ایجاد یک وب سایت آزمایشی آنلاین برای تست پلاگین‌های جدید برای اطمینان از اینکه منجر به بهم ریختن یک وب سایت نمی‌شوند یا برای ایجاد یک وب سایت نمونه برای به اشتراک گذاشتن با مشتریان یا اعضای تیم است.

تا به این لحظه، نقطه ضعف توسعه محلی این است که بسیاری از محبوبترین پلتفرم‌های توسعه محلی دارای یک منحنی یادگیری نسبتاً سخت هستند که برای ناشران و شرکت‌های کوچک و متوسط کاربردی نیست. (یعنی شما باید وقت بگذارید و محیط توسعه را راه اندازی نموده و تنظیم کنید که ممکن است نیازمند اطلاعات زیادی در این زمینه باشد)

توسعه از طریق WordPress Studio

حالا که WordPress.com یک راه حل برای مشکل توسعه محلی وردپرس منتشر کرده است که ویژه وردپرس است و برای کاربران وردپرس آزمایش، توسعه داده شده، به این صورت استفاده از وردپرس را به شکل چشمگیری آسانتر می‌کند. خراب کردن یک سایت وردپرسی بسیار آسان است و تا این لحظه یک راه واقعی آسان برای آزمایش افزونه‌های وردپرس بدون هزینه اضافی یا تنها یادگیری استفاده از وردپرس وجود نداشته است. در حالی که وردپرس استودیو تمامی این نیازها را پاسخ داده و کلیه این مشکلات را برطرف میکند.

WordPress.com مزایای زیر را برای این ابزار ارائه کرده است:

سایت‌های نمونه

با اتصال به سایت وردپرس دات کام میتوانید به صورت سایت های دموی قابل دسترسی در اینترنت تحت دامنه WP.build برای خود ایجاد کنید.

نصب سریع وردپرس

بدون توجه به تعداد سایت‌هایی که بر روی آن‌ها کار می‌کنید، می‌توانید سایت‌های محلی نامحدود در استودیو ایجاد کنید.

ساخت بدون وابستگی

سایت‌های وردپرس محلی سبک و قابل اعتماد را بدون دردسر راه اندازی Docker, NGINX, Apache یا MySQL ایجاد کنید. (با استفاده از وردپرس Playground)

وارد شدن سریع به مدیریت

کمترین وقت را صرف دردسر مدیریت پسورد کنید. WP Admin برای هر سایت با یک کلیک باز خواهد شد.

باز کردن سایت در هر جایی

سایت‌های خود را به روش خودتان توسعه دهید. کد سایت‌هایتان را در محیط توسعه دلخواه خود باز کنید تا با گردش کار شما هماهنگ شود.

ساخت و به اشتراک گذاری سایت های دمو

یکی از ویژگی های شگفت انگیز استودیو وردپرس این است که می توانید وب سایت های نمایشی خود را با افراد دیگر در تیم خود یا با مشتریان به اشتراک بگذارید تا بازخورد دریافت کنید و وب سایت خود را به صورت ادامه دار بهبود بخشید.

کاربر ابتدا باید یک حساب کاربری WordPress.com ایجاد کرده و برنامه دسکتاپ استودیو محلی خود را به حساب وردپرس متصل کند. کاربران می توانند پنج وب سایت نمایشی را به صورت رایگان روی یک دامنه موقت (WP.build) میزبانی کنند. وب سایت های نمایشی رایگان تا هفت روز پس از آخرین بروزرسانی وب سایت نمایشی برای کاربر قابل دسترسی هستند، بنابراین اگر نیاز به بقای بیشتر سایت خود دارید کافی است که فقط وب سایت نمایشی را بروزرسانی کنید. تمامی وب سایت های نمایشی می توانند به صورت دستی از وب سایت نمایشی میزبانی شده و همچنین روی دسکتاپ حذف شوند.

امکان دریافت خروجی از تم

محیط توسعه محلی استودیو قابلیت برون بری کردن یک پوسته را دارد. کاربران می توانند یک پوسته را در محیط دسکتاپ خود ایجاد کرده و سپس آن را انتخاب کرده و آن را اکسپورت کنند. برنامه استودیو پوسته را به عنوان یک فایل فشرده صادر خواهد کرد که سپس می توان آن را به سایت به صورت آنلاین آپلود کرده و مورد استفاده قرار داد.

دستورالعمل های کامل برای استفاده از استودیو در WordPress.com قابل دسترس است.

برای دانلود وردپرس استودیو روی این لینک کلیک کرده و یا برای مطالعه راهنما و اسناد آن روی اینجا کلیک کنید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.