آموزش حذف شورت کدهای غیر فعال در وردپرس

3

آموزش حذف شورت کد های غیر فعال در وردپرس - مخفی کردن کدهای کوتاه شکسته وردپرس

در طول سال هایی که یک سایت وردپرسی را مدیریت میکنید، ممکن است در آن از افزونه ها و قالب های متعددی استفاده کنید. هر یک از این افزونه ها و قالب ها ممکن است شورت کد های مختلفی را برای انجام عملیات گوناگون در اختیار شما قرار دهند. (شورت کد معادل shortcode است که ممکن است در مقالات مربوط به ودپرس از آن با عنوان کد کوتاه و کد میانبر نیز یاد شود) اما مشکل اینجاست که این شورت کد ها فقط تا وقتی کار میکنند که افزونه یا قالب مورد نظر در سایت شما فعال باشد.

با غیر فعال کردن افزونه ی مورد نظر یا تغییر قالبتان، دیگر نمیتوانید شورت کدهایی که به همراه آنها در اختیار شما قرار میگرفته را در سایت استفاده کنید و اینجاست که اگر این کدها را در بخش های مختلفی از سایت استفاده کرده باشید، بجای نمایی زیبا، با نمایش کد های عجیب غریب در سایتتان مواجه خواهید شد. مثلا احتمالا مشاهده کرده اید که اگر برای ساختن صفحه ای از WPBakery Page Builder استفاده کرده باشید، در صورت غیر فعال بودن این افزونه، چه بلایی بر سر برگه ی مورد نظر می آید!

طبعا چنین اتفاقی نمیتواند برای هیچ کس ایده آل باشد. سوال اینجاست که در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟ در آموزش کوتاه امروز به شرح همین امر پرداخته و نحوه حذف شورت کدهای غیر فعال در وردپرس را به شما آموزش خواهیم داد. البته کاری که در واقع در این آموزش انجام میدهیم این است که از نمایش این شورت کدها در سایت جلوگیری کرده و آنها را مخفی میکنیم تا از بهم ریختگی سایت و نشان داده شدن کدهای بی مفهوم در سایت جلوگیری شود. از شما دعوت میکنیم در ادامه ی این آموزش با مسترکد همراه شوید.

حذف شورت کدهای غیر فعال از محتوای نوشته ها و برگه ها در وردپرس

در این آموزش برای مخفی کردن شورت کدهای غیر فعال و جلوگیری از نمایش آنها در سایت از افزونه ی Hide Broken Shortcodes استفاده خواهیم کرد. بنابراین لازم است که این افزونه را در سایت خود نصب و فعال کنید. اگر با نحوه ی نصب افزونه ها در وردپرس آشنایی ندارید، روی اینجا کلیک کنید.

افزونه پس از فعال شدن بدون نیاز به اعمال تنظیمات، شروع به کار کرده و دقیقا همان کاری که از آن انتظار میرود را انجام خواهد داد. یعنی شورت کدهایی که فعال نباشند، دیگر در سایت شما به نمایش در نخواهند آمد. اما در اینجا بد نیست که نحوه ی برخورد افزونه را با انواع شورت کد شرح دهیم. همانطور که میدانید شورت کد ها ممکن است دو شکل مختلف داشته باشند. نوع اول شورت کد هایی که اصطلاحا self-closing یا خود بسته شونده هستند. مثلا :

اگر افزونه به کد کوتاه نامعتبری از نوع فوق برخورد کند، به طور کلی از نمایش آن در سایت جلوگیری خواهد کرد. یعنی هیچ بخشی از کد کوتاه فوق در سایت نمایش داده نمیشود. و اما نوع دوم شورت کد های enclosing هستند. این شورت کد ها دارای یک تگ آغاز و یک تگ پایانند. مثلا :

اگر افزونه به این نوع کد کوتاه برخورد کند، تگ های آغاز و پایان را حذف کرده و محتوای داخل کد کوتاه را به نمایش در می آورد. مثلا بجای کد بالا، فقط عبارت My Caption به نمایش در خواهد آمد.

البته در استفاده از این افزونه باید به این نکته توجه داشته باشید که به صورت پیشفرض، این افزونه فقط شورت کد هایی که در محتوای نوشته ها/برگه ها، خلاصه نوشته ها/برگه ها و ابزارک ها مورد استفاده قرار گرفته باشند را پردازش میکند. بنابراین اگر قصد حذف شورت کد های نامعتبر از بخش هایی مانند عناوین نوشته ها، زمینه های دلخواه یا دیدگاه ها را داشته باشید، باید این عملیات را به صورت دستی انجام دهید. اما نحوه ی کار افزونه به شکلی است که احتمالا برای اکثر کاربران ایده آل بوده و عموما نیاز به تغییر دیگری در این زمینه نخواهید داشت.

در پایان امیدواریم که از این آموزش نسبتا کوتاه لذت برده باشید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش حذف شورت کدهای غیر فعال در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
3 دیدگاه
  1. ghazavatonline می گوید

    با سلام و تقدیر از پست بسیار کاربردی شما
    اگر بخواهیم تنها کد کوتاه یک افزونه معینی را مخفی کنیم، کدی وجود دارد که بتوان به جای افزونه معرفی شده، از آن استفاده کرد یا خیر؟
    با تشکر

    1. MrCode می گوید

      سلام
      با این افزونه انجام این کار میسر نیست.
      در گوگل عبارت Hide Unwanted Shortcodes رو جستجو کنید، افزونه ای با نام ذکر شده در سایت رسمی وردپرس هست که میتونه کمکتون کنه.

  2. ghazavatonline می گوید

    با تشکر از راهنمایی شما.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.