محدود کردن تعداد برچسب های مجاز در هر نوشته در وردپرس

0

آموزش محدود کردن تعداد برچسب های مجاز در هر نوشته در وردپرس

اگر به خاطر داشته باشید قبلا با هم در رابطه با نحوه استفاده صحیح برچسب ها در وردپرس صحبت کرده بودیم. پس از آن در یک آموزش دیگر با هم در رابطه با محدود کردن تعداد برچسب ها نمایش داده شده در ابزارک ابر برچسب وردپرس نیز صحبت کردیم. اما امروز قرار است چه کاری انجام دهیم؟ امروز میخواهیم ببینیم چطور میتوان تعداد برچسب های مجاز در هر نوشته را به تعدادی مشخص محدود کرد. اما شاید بپرسید این کار چه فایده ای دارد؟ این کار میتواند فواید زیادی داشته باشد. اول اینکه با محدود کردن برچسب های مجاز در هر نوشته شما میتوانید به سادگی از افراط در برچسب گذاری در نوشته ها جلوگیری کنید. گاها مشاهده میکنیم که بعضی از سایت ها، برچسب ها را با کلمات کلیدی اشتباه میگیرند و زیر هر نوشته شان بیش از 30 برچسب یا بیشتر قرار میدهند. این مسئله زیاده روی در استفاده ی برچسب هاست و عملا تمامی فواید برچسب گذاری را از بین برده و احتمالا در دراز مدت نتیجه ی برعکس هم میدهد. دوم اینکه شما ممکن است در سایت خود چندین نویسنده داشته باشید و مایل باشید از استاندارد بودن کار آنها و تطابق کار انجام شده با نیاز های خود اطمینان حاصل کنید. در این حالت محدود کردن تعداد برچسب های مجاز به شما کمک میکند که نویسندگان خود را به بهترین شکل در جهت استفاده ی صحیح از برچسب ها و انتخاب برچسب های مرتبط تر با هر نوشته آموزش دهید. این مسئله در دراز مدت هم به بهبود سئوی سایت شما کمک خواهد کرد و هم اینکه طبقه بندی مطالب شما مرتب تر، سایت شما سبک تر و همه چیز دلنشین تر خواهد بود!

برای محدود کردن تعداد برچسب های مجاز در هر نوشته در وردپرس لازم است که ابتدا افزونه WP Limit Tags را بر روی وردپرس خود نصب کنید. اگر نمیدانید که چطور میتوانید این کار را انجام دهید، ابتدا آموزش نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کنید. پس از نصب و فعال سازی افزونه، زیر منویی با عنوان WP Limit Tags به منوی تنظیمات در ناحیه مدیریت وردپرس شما افزوده خواهد شد. به این منو مراجعه کنید تا تنظیمات افزونه ای که به تازگی نصب کرده اید در اختیار شما قرار بگیرد. صفحه ی تنظیمات افزونه مشابه تصویر زیر خواهد بود.

تنظیمات افزونه WP Limit Tags

مطابق تصویر بالا در بخش Max Allowed Tags per Post یا حداکثر برچسب های مجاز در هر نوشته، تعداد برچسب های دلخواه خود را وارد کنید. این تعداد بستگی به تصمیم شما دارد ولی توصیه میکنیم که این مقدار را حتما روی عددی کمتر از 15 تنظیم کنید. سپس در بخش Enabled Post Types تعیین کنید که این تنظیمات روی کدام یک از نوع نوشته ها (برگه ها یا نوشته ها) تاثیر داشته باشد. در پایان هم تنظیمات را ذخیره کنید.

اتفاقی که در اینجا می افتد این است که حالا اگر بخواهید در یک نوشته برچسب های دلخواه خود را اضافه کنید، پس از اینکه تعداد برچسب های افزوده شده به تعداد مجازی که در تنظیمات افزونه تعیین کرده بودید برسد، بلافاصله دکمه “افزودن” در باکس برچسب ها ناپدید خواهد شد و نویسنده دیگر نمیتواند برچسبی بیش از مقدار تعیین شده، به نوشته اضافه کند. مانند شکل زیر :

محدود کردن تعداد برچسب ها در وردپرس

این آموزش، آموزشی بسیار ساده است ولی استفاده از آن میتواند به شما در جهت بهبود سئو  و افزایش کاربرد سایتتان، کمک شایان توجهی کند. راستی دو آموزشی که در ابتدای این آموزش به آنها اشاره کردیم را هم فراموش نکنید و اگر هنوز آنها را مطالعه نکرده اید، حتما سری هم به آنها بزنید.

امیدواریم که از این آموزش کوتاه لذت برده باشید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  محدود کردن تعداد برچسب های مجاز در هر نوشته در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.