محدود کردن تعداد برچسب ها در ابزارک ابر برچسب وردپرس

29

محدود کردن تعداد برچسب ها در ابزارک ابر برچسب وردپرس

ابزارک “ابر برچسب” (که البته در ترجمه وردپرس فارسی ابرچسب ترجمه شده!) یکی از ابزارک های مفید و پیش فرض وردپرس است. این ابزارک بسیار کاربردی است و به شما برای ایندکس شدن هرچه بهتر مطالب وبسایتتان و به کاربرانتان، جهت دستیابی آسان تر به مطالب موجود کمک خواهد کرد. اما این ابزارک یک ایراد کوچک دارد. ایراد کوچک این ابزارک دوست داشتنی این است که شما نمیتوانید تعداد برچسب هایی را که به نمایش میگذارد تعیین کنید. بنابراین نتیجه این میشود که با بزرگتر شدن وبسایت شما و زیادتر شدن برچسب هایتان، منظره ی زیبایی از این ابزارک نصیبتان نخواهد شد. از این گذشته در صورتی که مایل باشید اندازه ی ابزارک ها در برخی نواحی قالبتان از حد خاصی بیشتر نشود، باز هم ابزارک ابربرچسب برایتان دردسر ساز خواهد بود.

برای حل این مشکل و تعیین تعداد دلخواه برچسب ها جهت نمایش در ابزارک “ابر برچسب” کافی است کد زیر را در فایل Functions.php پوسته ی سایتتان قرار دهید :

حالا میتوانید مقدار موجود در خط 9 را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید تا به همان تعداد برچسب در محل ابزارک در وبسایت شما به نمایش در بیاید.
البته برای تعیین این مقدار روش های دیگری نیز وجود دارد ولی استفاده از روش بالا به سه دلیل بهترین روش موجود در این زمینه خواهد بود. اول اینکه با به روز رسانی هسته ی وردپرس، تغییرات در وبسایت شما پایدار میماند. دوم اینکه این تغییرات را میتوان با توجه به نیازهای هر پوسته به صورت جداگانه در آن اعمال کرد، بدون اینکه پوسته های دیگر تحت شعاع قرار بگیرند و در نهایت سوم اینکه برای انجام این کار نیازی نیست چیزی را جایگزین ابزارک پیشفرض وردپرس کنید.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. 🙂

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  محدود کردن تعداد برچسب ها در ابزارک ابر برچسب وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
29 دیدگاه
  1. جمال می گوید

    خیلی خیلی ممنون
    این کدت، کارم رو خوب راه انداخت
    گفتم که یک تشکر کرده باشم….

    1. MrCode می گوید

      خواهش میکنم. خوشحالم که براتون مفید بود

  2. بهنام می گوید

    سلام
    دمت گرم
    کد بدردبخوری بود…
    کارم راه افتاد

    1. MrCode می گوید

      سلام
      شبتون بخیر
      ممنونم. لطف دارید.

  3. لینک نما می گوید

    جالب بود …

  4. مهدی می گوید

    سلام من ابر برچسپ گذاشتم ولی روی کلمات که کلیک میکنی خطا 404 میاد واین در گوگل مستر هم برام خطا در نظر میگرفت که مجبورم شدم بردارم .راهنمایی کنید

  5. فرشاد می گوید

    سلام
    چطور میشه ترتیب نمایش برچسب ها رو برحسب تعداد پست های منتشر شده در اون برچسب مرتب کرد، منظورم اینه که در حالت عادی وردپرس میاد و داخل ابزارک ابر برچسب ها، تگ ها رو به ترتیب حروف الفبا نشون میده، من میخوام تگ ها رو طوری مرتب کنم که اونایی که تعداد پست هاشون بیشتره در ابتدا قرار بگیرن.
    پیشاپیش سپاس بابت راهنماییتون

    1. MrCode می گوید

      سلام
      ابزارک ابر برچسب، برچسب هایی که بیشترین استفاده رو دارن بر اساس حروف الفبا به نمایش در میاره. یعنی اینطور نیست که بیاد کل برچسب هاتون رو نگاه کنه، به ترتیب حروف الفبا بچینه. بلکه فقط به برچسب هایی که بیشترین استفاده رو داشتند نگاه میکنه.

  6. اردلان می گوید

    سلام خدمت شما
    امیدوارم حالتون خوب باشه
    سوالی دارم از خدمتتون:

    من از کدی که معرفی کردید استفاده کردم اما
    بعضی از تگ هایی که در وردپرس استفاده کردم (حدودا 3 تا تگ) در حدود مثلا 1000 بار استفاده شدند و بقیه تگ ها شاید کمتر از 5-6 بار استفاده شدند
    همین باعث میشه وقتی ابر برچسب ها نمایش داده میشند فقط 3 تا تگ که خیلی استفاده شدند با فونت بزرگ نشون داده بشند و بقیه کوچیک میمونند
    حالا سوال بنده اینه: آیا راهی داره بشه بعضی از تگ ها رو از بخش ابر تگ ها به کلی مخفی کرد تا بقیه شکل و شمایل بهتری پیدا کنند؟
    یا اگه اینکار شدنی نیست، آیا راهی داره تا کد بالا رو بشه تغییراتی توش داد تا اون تعداد محدود تگی که توی ابربرچسب ها نشون داده میشند به صورت تصادفی انتخاب بشند؟

    خیلی ممنون میشم پاسخ بنده رو بدید
    با تشکر از لطف شما

    1. MrCode می گوید

      سلام
      شما میتونید برای نمایش برچسب ها در قالبتون هر استایلی که مایل هستید رو در فایل css تون تعریف کنید. مثلا اگر به سمت چپ سایت مسترکد دقت کنید، کلیه ی برچسب ها دارن با یک سایز یکسان به نمایش در میان و این مسئله به این دلیل هست که سایز اونها در فایل استایل به صورت ثابت تعریف شده تا اندازه های مختلف نداشته باشن. مثلا :


      .tagcloud a {
      font-size: 14px !important;
      }

      1. اردلان می گوید

        سلام
        خیلی ممنون بابت پاسخ سریعتون، آیا امکان داره کد رو جوری تغییر داد که تعداد محدودی از تگ ها به صورت رندوم نشون داده بشند؟
        با تشکر فراوان

      2. MrCode می گوید

        سلام
        اینکه بخواید خودتون چنین کدی پیاده سازی کنید خوب طبعا امکان پذیره ولی ابزارک پیشفرض وردپرس چنین امکانی نداره و افزونه ای رو هم برای این کار بنده نمیشناسم چون چیزی که مد نظرتون هست کمی نامرسومه و یک مقدار با هدف تگ ها در تضاد هست.

      3. اردلان می گوید

        خیلی متشکرم بابت راهنماییتون، بله متوجه منظورتون شدم، انشالله به زودی از طریق ایمیل باهاتون ارتباط برقرار میکنم، با تشکر از لطف شما

  7. علی می گوید

    سلام خوبین

    من ووکامرس دارم، تگ محصول رو که وارد میکنم نمایش داده نمیشه، چطور میتونم تگ محصولی که وارد میکنم رو زیر محصول نمایش بدم ؟

    (داخل ابزارک هم که استفاده میکنم تگ همه ی محصولات رو قاتی-پاتی نشون میده)

    ممنون میشم راهنمایی کنید….

    1. MrCode می گوید

      سلام
      این امکان به قالبتون مرتبط هست. قالبتون باید امکان نمایش برچسب رو داشته باشه. گاها ممکنه این مسئله به صورت یک تنظیم در پنل تنظیمات قالب در اختیارتون قرار گرفته باشه که در صورت نیاز بتونید فعال/غیرفعالش کنید.
      در مورد نحوه ی نمایش برچسب ها درون ابزارک هم باز این مسئله به استایل های قالبتون بر میگرده.

      1. علی می گوید

        خیلی ممنون بابت راهنمایی و پاسخگویی سریع شما

        در پنل تنظیمات قالب آپشن یا منویی جهت فعال کردن نمایش وجود نداره، آیا با دستکاری در کدینگ میشه جایی برای نمایش تگ محصول ایجاد کرد ؟

  8. علی می گوید

    با تشکر از شما

    با کپی کردن کد متا که در صفحه Meta بود و وارد کردن آن در صفحه content-single-product موفق به نمایش تگ مخصوص هر محصول در صفحه همان محصول شدم.

    1. MrCode می گوید

      از اینکه مشکلتون برطرف شده خوشحالم 🙂

  9. امین می گوید

    سلام من یک سایت موزیک دارم این تگ های کلود پایین سایتم رو میخوام باشه مثه سایت های موزیک دیگه هست تنها اشکالی که وجود داره تگ دانلود آهنگ جدید و یک تگ دیگه باعث شده با عنوان سایت من و دسته بندی هام یکی بشه و صفحات تکراری یا دوپلیکیت تگ بسازه که توی سئو تاثیر منفی داره، راه حل شما برای من چیه؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      یا اون دو تگ رو حذف کنید و یا با استفاده از افزونه ای مثل yoast seo، عنوان، description و توضیح برچسب های مربوطه رو ویرایش و سفارشی سازی کنید.

      1. امین می گوید

        مرسی از پاسخ
        من از افزونه all in one seo استفاده میکنم بنظرتون اگر عنوان سایت و توضیحات بالای سایت را تغییر بدم از خود وردپرس و همچنین داخل افزونه درست نمیشه؟ نمیدونم تو سئو سایتم تاثیر داره یا خیر؟
        شما باشید تگ را پاک میکنین یا اینکه عنوان صفحه اصلی و توضیحات را تغییر میدهید کدام روش بهینه تره؟

      2. MrCode می گوید

        از دید من اینکه شما بخاطر دو تا برچسب، بجای اینکه مشکل دو برچسب رو برطرف کنید، بیاید و عنوان سایت رو تغییر بدید صحیح نیست. ولی خوب البته این نظر منه و تصمیم با خود شماست.
        من شخصا فکر میکنم وقتی برچسبی منجر به ایجاد duplicate content در سایتتون شده، عملا برچسب کاربردی ای نیست و میبایست حذف بشه. یعنی اگر من بودم برچسب رو پاک میکردم یا همونطور که عرض کردم با اضافه کردن title و description و توضیحات مناسب در بالای صفحه ی مربوط به برچسب کاری میکردم که از حالت duplicate بودن در بیاد. ولی همونطور که عرض کردم این تصمیم بر عهده ی شماست.

      3. امین می گوید

        الان هم عنوان سایت رو یکی دو تا کلمه اضافه کردم اضافه کردم بهش هم اینکه به description توی هیدر و هم توی توضیحات افزونه all in one برچسب آهنگ جدید هم پاک کردم بنظرتون الان دیگه دوپلیکیت هام کمتر میشه چون چک کردم وبمستر رو دیدم هنوز اعداد تغییری نکرده چه قدر زمان میبره آپدیت شه اعداد تغییر کنن؟

      4. MrCode می گوید

        متاسفانه اطلاعی ندارم که دقیقا چقدر طول میکشه.

      5. امین می گوید

        دیروز ایندکس مطالبم بعد اینکه یکی دو کلمه به تایتل سایتم اضافه کرده بودم خوب بود یعنی همون لحظه بود بعد از ایجاد پست ایندکس میشد اما امروز بعد از ایجاد چند تا پست هنوزم ایندکس نشده آیا تغییر تایتل توی ایندکس تاثیر داره ؟؟

  10. ghazavatonline می گوید

    با سلام و ضمن تشکر از آموزش شما و پاسخ هایی که به پرسش های دادید.
    با توجه به سئوال آقای «فرشاد» و پاسخ شما، در نهایت امکان تغییر نحوه نمایش از حالت بیشترین استفاده به بیشترین پست ها وجود دارد یا خیر؟

    1. MrCode می گوید

      سلام

      البته بیشترین استفاده که با بیشترین پست یکیه. (یعنی برچسبی که بیشترین استفاده رو داره، دارای بیشترین تعداد نوشته هست)
      اما به طور کلی با خود این ابزارک کاری برای تغییر چینش و … نمیتونید انجام بدید مگر اینکه قصد انجام کارهای یک مقداری پیچیده رو داشته باشید که در این صورت میتونید به لینک زیر سری بزنید :
      https://wordpress.stackexchange.com/questions/247751/change-order-of-wordpress-tag-cloud

      البته افزونه هایی هم هستند که ابزارک های جداگانه ای با قابلیت تغییر چینش به بخش ابزارک های وردپرس اضافه میکنند ولی با توجه به اینکه با ورژن های جدید وردپرس تست شده نیستند و مدت هاست که آپدیت نشدن، ما قصد معرفی اونها رو نداریم. اما به یک سرچ کوچیک میتونید چند تاشون رو در گوگل پیدا کنید. مثلا در گوگل عبارت wordpress tags widget sort order رو جستجو کنید.

  11. Saw می گوید

    سلام و خسته نباشید و تشکر/.
    یه سوال داشتم اینکه چطور میشه یک برچسب رو به تمام مطالب سایت اضافه کرد؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      باید مطالب مورد نظرتون رو ویرایش کنید و برچسب رو اضافه کنید.
      و البته اگر یک برچسب واقعا بخواد به همه ی مطالب سایت اضافه بشه دیگه اسمش برچسب نیست و میشه صفحه ی اصلی سایت! که معادل duplicate content خواهد بود. بنابراین انجام این کار منطقی نیست.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.