ریدایرکت کاربران به آدرس دلخواه پس از ورود به حساب در وردپرس

0

ریدایرکت کاربران به آدرس دلخواه پس از ورود به حساب در وردپرس

اگر جزو آن دسته از اشخاصی باشید که امکان ثبت نام کاربر را در وبسایت وردپرسی خود فعال کرده اند، احتمالا تا امروز پیش آمده که به این فکر کرده باشید که چگونه میتوانید کاربران وبسایت خود را، پس از ورود به اکانتشان، بر اساس سطح کاربری، به آدرسی خاص هدایت کنید. مثلا شاید بخواهید کلیه ی کاربران سایت شما از این مسئله آگاه شوند که شما یک قرعه کشی برگذار کرده اید و یا اینکه ممکن است یک بخش خاص برای نویسندگان سایت خود در نظر گرفته باشید و مایل باشید همه ی نویسندگان از اضافه شدن این بخش با خبر شوند و … (در اینجا به مبحث قرار دادن اعلامیه و پیام برای گروه های خاص کاربری، کاری نداریم). اما سوال این است که چطور باید این کار را انجام دهید. اگر امروز با مسترکد همراه باشید، قرار است با هم به همین سوال پاسخ دهیم.

برای شروع لازم است که ابتدا افزونه ی Peter’s Login Redirect را بر روی وردپرس خود نصب نمایید. اگر با روش انجام این کار آشنا نیستید میتوانید آموزش نصب افزونه بر روی وردپرس را مطالعه نمایید.
پس از نصب افزونه زیر منوی جدیدی با عنوان Login/Logout Redirects به بخش تنظیمات مدیریت وردپرس شما افزوده خواهد شد. پس از ورود به این منو با صفحه ای مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد :

تنظیمات افزونه peters login redirect در وردپرس

همانطور که مشاهده میکنید در این صفحه شما این امکان را دارید که بر اساس پارامتر های مختلف، برای ورود / خروج کاربران خود آدرس های مختلفی را جهت ریدایرکت در نظر بگیرید. در هر بخش کافی است پارامتر مورد سنجش را انتخاب کرده و سپس آدرس های دلخواه خود را جهت ورود و خروج وارد کرده و بر روی دکمه Add کلیک کنید. به طور کلی شما میتوانید ریدایرکت های خود را بر اساس موارد زیر تنظیم کنید :

کاربر خاص : در صورتی که مایلید تنها کاربر خاصی را به صفحه ی دلخواه خود هدایت کنید کافی است در بخش Specific users کاربر دلخواه خود را انتخاب نموده و تنظیمات مورد نظر را بر روی آن اعمال کنید.
نقش خاص : اگر مایلید تنظیمی را فقط برای یک گروه کاربری خاص، مثلا فقط نویسندگان یا فقط مدیران سایت اعمال کنید، میتوانید از بخش Specific roles استقاده نمایید.
رده ی خاص : احتمالا میدانید که کاربران در وردپرس، رده ی کاربری ای بین 0 تا 10 دارند که هر یک از این رده ها دارای قابلیت های خاصی است. در مورد این رده ها میتوانید اینجا مطالعه کنید. اما اگر تصمیم شما این است که کاربران را بر اساس رده ی کاربری به مسیری خاص هدایت کنید میتوانید از تنظیمات بخش Specific Levels استفاده نمایید.
سایر کاربران : خوب، حالا اگر تنظیمات بالا را بر اساس سلایق خود اعمال کرده باشید و مایل باشید که برای کلیه ی کاربرانی که هنوز هیچ تنظیمات ریدایرکتی برای آنها انجام نشده نیز تصمیم بگیرید، لازم است از بخش All other users استفاده نموده و تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.

تمام آنچه در بالا گفتیم، مربوط به کاربرانی بود که در سایت ثبت نام کرده بودند و حالا میخواستند به اکانت خود وارد شوند، ولی اگر بخواهید کاربر خود را بلافاصله پس از ثبت نام به آدرسی دلخواه هدایت کنید چه کار میکنید؟ برای این کار کافی است آدرس دلخواه خود را در بخش Post-Registration وارد نموده و تنظیمات را ذخیره کنید.

راستی اگر در وبسایت خود مدیران مختلف دارید، فراموش نکنید که در بخش Customize plugin settings در جلوی Permission level required to edit redirect URLs رده ی کاربری مجاز برای ویرایش آدرس های ریدایرکت را نیز تعیین کنید تا هر کسی قادر به تغییر آدرس هایی که تنظیم کرده اید نباشد و تنها به کاربران خاص چنین دسترسی ای اعطا شود. در پایان هم آپدیت تنظیمات فراموش نشود.

به همین سادگی، به همین خوشمزگی!

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  ریدایرکت کاربران به آدرس دلخواه پس از ورود به حساب در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.