مقایسه افزونه Rank Math با Yoast Seo

2

مقایسه افزونه Rank Math با Yoast Seo

همانطور که میدانید، وقتی حرف از مبحث سئو در وردپرس به میان بیاید، افزونه های متعددی را میتوان در این زمینه نام برد. در این میان معروف ترین افزونه ای که میتوانیم به نام آن اشاره کنیم افزونه سئوی یوست است. خود شما که در حال خواندن این مقاله هستید بدون شک یا از این افزونه در سایت خود استفاده میکنید و یا اگر به سئوی سایتتان اهمیت بدهید، حداقل نام آن را شنیده اید. و اما در مقاله امروز قصد داریم به افزونه جدیدی در زمینه سئوی وردپرس پرداخته و برخی مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم. از شما دعوت میکنیم که در ادامه این مقاله با مسترکد همراه شوید تا با هم به مقایسه افزونه Rank Math با Yoast SEO بپردازیم.

آشنایی با افزونه Rank Math برای وردپرس

افزونه رنک مث را میتوان به نحوی از تازه وارد های میدان به شمار آورد. تیم توسعه دهنده این افزونه، از آن با عنوان چاقوی سوئیسی سئوی وردپرس یاد میکنند. (اگر نمیدانید چاقوی سوئیسی چیست روی اینجا کلیک کنید) بدیهی است که این عنوان، عنوانی سنگین است ولی پس از نگاهی کوتاه به این افزونه میتوانیم بگوییم که انتخاب آن برای این افزونه واقعا صحیح و به جا بوده است. آنچه واقعا جالب توجه است، تنوع امکاناتی است که این افزونه در نسخه رایگان خود در اختیار کاربران قرار میدهد.

آشنایی با افزونه Rank Math برای وردپرس

در زمان نوشتن این مقاله، افزونه رنک مث بیش از پانصد هزار نصب فعال دارد که واقعا جالب توجه است. چرا که در زمانی نسبتا کوتاه، تعداد نصب های فعال این افزونه رشد چشمگیری داشته و این مسئله را به شکل قابل توجهی مدیون امکانات کاربری و متنوع، و رابط کاربر پسندانه آن است. در واقع امکانات ارائه شده در این افزونه تا پیش از این، هر یک نیازمند استفاده از افزونه ای جداگانه بوده اند. بنابراین با شروع استفاده از آن میتوانید خود را از بسیاری افزونه های جانبی بی نیاز کنید.

مقایسه افزونه Rank Math با Yoast Seo

پیش از انجام هر نوع مقایسه ابتدا بهتر است این نکته را مد نظر داشته باشیم که هیچ از این دو افزونه به تنهایی نمیتوانند موفقیت 100 درصد سایت شما را تضمین کنند. چرا که موفقیت سایت شما علاوه بر مبحث سئو به فاکتور های متعدد دیگری نیز وابسته است. اما استفاده از این دو افزونه میتواند با سئو فرندلی کردن سایت شما، باعث شود که سایتتان در نتایج جستجو پدیدار شده و بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که از هر یک از این افزونه ها که استفاده کنید، به هر حال باید اصول پایه ای سئو را در سایت خود دنبال کنید تا بتوانید به نتایج مطلوبی دست بیابید.

و اما در مبحث مقایسه، طبعا از نظر قدمت و اعتماد سازی، در بین این دو افزونه، سئوی یوست برنده میدان است. سئوی یوست سالها در کنار ما بوده و همواره توانسته با دارا بودن تیم قوی و فنی، ارائه آپدیت های سریع و به موقع، دنبال کردن اصول و استاندارد های سئو و به روز نگه داشتن افزونه بر اساس آخرین تغییرات موتورهای جستجو، قابل اتکا بودن خود را به ما اثبات نماید. اما اگر بخواهیم به مبحث امکانات بپردازیم، بدون شک افزونه رنک مت برنده میدان خواهد بود.

رنک مث دارای یک راه انداز سریع (ویزارد) کاربردی است، این افزونه میتواند سازگاری خود با محیط وبسایت شما را سنجیده و حتی تنظیمات سئو را از افزونه یوست درون ریزی کند. در رنک مث میتوانید از تنظیمات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، ماژول های موجود را بر اساس نیاز خود فعال یا غیر فعال کنید و از همه مهم تر از امکاناتی همچون آنالیز حرفه ای سئو و مدیریت ریدایرکت ها نیز بهره مند شوید.

برخی برتری های Rank Math نسبت به یوست سئو

همان طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، این افزونه امکانات گسترده و متنوعی را در خود جای داده. در این مقاله هدف ما یک مقایسه کلی است و قصد نداریم یکی یکی به شرح جز به جز این امکانات بپردازیم. اما به طور کلی در میان برخی ویژگی های برجسته رنک مث میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رابط کاربری زیبا و کاربر پسند
  • پشتیبانی گسترده از rich snippet ها
  • پشتیبانی از AMP
  • امکان مانیتور و بررسی خطاهای 404
  • پشتیبانی از مدیریت ریدایرکت ها
  • امکان مدیریت نقش ها در وردپرس
  • امکان اضافه کردن ALT به تصاویر فاقد این اطلاعات، به صورت کاملا اتوماتیک
  • امکان آنالیز تا 5 کلمه کلیدی در محتوا

البته همه ویژگی های رنک مث به برتری های آن خلاصه نمیشوند و بدیهی است که ایراداتی نیز در این افزونه وجود دارد. مثلا تنظیمات ریدایرکت و همچنین تنظیمات پیوست ها در آن به اندازه کافی واضح نیستند و همچنین برای فراهم کردن امکان پشتیبانی کامل از زمینه های دلخواه ممکن است نیاز باشد در قالب خود تغییراتی ایجاد کنید.

بین افزونه Rank Math و Yoast Seo کدام را انتخاب کنیم؟

واضح است که این تصمیم یک تصمیم شخصی است. به طور کلی سئو، پروژه ای طولانی مدت است و از طرفی هم امکانات بیشتر همیشه به معنی برتری نیست. به طور کلی به شخصه برای افرادی که وبسایتی با قدمت طولانی داشته و در حال حاضر از افزونه سئوی یواست استفاده میکنند، تغییر ناگهانی به افزونه رنک مث را توصیه نمیکنیم. خصوصا که اگر تا امروز از افزونه سئوی یوست استفاده کرده باشید، بدیهی است که در هر بخشی اگر نیاز به افزونه ای جانبی پیدا کرده باشید، حتما آن را نصب کرده و در سایت خود تنظیم کرده اید و حالا اگر بخواهید بجای تک تک این افزونه ها از رنک مث استفاده کنید، اولا، نیاز به اعمال تنظیمات و تغییرات متعددی خواهید داشت و دوم اینکه پس از تغییر، ممکن است نیاز به تست های متعددی داشته باشید تا از صحت و درستی کلیه تنظیمات سئو در سایتتان اطمینان حاصل کنید.

در واقع اگر نقطه ای از این تغییر، به درستی صورت نگیرد میتواند جایگاه وبسایت شما را در گوگل دچار مخاطره نماید بنابراین اگر کاربر فعلی یوست سئو هستید و میخواهید از رنک مث استفاده کنید توصیه میکنیم این تغییر را به صورت کاملا برنامه ریزی شده و با دقت بسیار بالایی انجام دهید. اما اگر هنوز افزونه سئویی در سایتتان به کار نگرفته اید و یا به جایگاه تثبیت شده ای در موتورهای جستجو دست نیافته اید، توصیه میکنیم که افزونه رنک مث را در سایت خود نصب کرده و بر اساس نیاز به استفاده از امکانات بسیار گسترده آن بپردازید. چرا که استفاده از این افزونه علاوه بر برطرف کردن نیازهای پایه ای سئوی سایت شما، شما را از نصب بسیاری افزونه های اضافی نیز بی نیاز خواهد کرد.

شما برای سئو از کدام افزونه استفاده میکنید؟ از شما دعوت میکنیم که دیدگاه های خود را در پایین همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  مقایسه افزونه Rank Math با Yoast Seo
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
2 دیدگاه
  1. میلاد می گوید

    اگه جفتشو با هم نصب کنیم تداخل داره ؟

    1. کیان می گوید

      اصلن این کارو نکنین

      پیشنهاد من «رنک‌مث» هست

      امیدوارم انگلیسیتون خوب باشه که بتونین توی یوتیوب آموزش‌های بسیار خوبی ازش پیدا کنین

      اگر هم آموزش‌های زبان پارسی بخواین، توی آپارات و سایت‌های زیادی موجوده که خیلی خوب هم آموزش دادن

      باز هم میگم هرگز دو افزونه با کارایی مشابه رو نصب نکنین مخصوصن برای «سئو»

      پیروز باشید،
      کیان

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.