آموزش PHP : ذخیره و نمایش مجدد اطلاعات فیلد های فرم

0

آموزش PHP 7

در قسمت قبلی این مجموعه به نحوه اعتبارسنجی اطلاعات فیلد ها در PHP پرداختیم. در این بخش به آموزش ذخیره اطلاعات فیلد های فرم و نمایش مجدد آنها در PHP خواهیم پرداخت. به این شکل اگر کاربر پس از ارسال اطلاعات فرم با خطایی مواجه شود، دیگر مجبور به تکمیل همه فیلد های فرم نخواهد بود چرا که اطلاعاتی که قبلا در فیلد ها وارد کرده، مجددا برای وی به نمایش در خواهد آمد و همین امر موجب سهولت هر چه بیشتر تصحیح خطاهای احتمالی و تکمیل اطلاعات مورد نیاز فرم از طرف کاربر خواهد شد. از شما دعوت میکنیم که در ادامه این بخش با مسترکد همراه شوید.

نگهداری اطلاعات فیلد های فرم در PHP

جهت ذخیره اطلاعات وارد شده در هر فیلد و نمایش آنها در زمان بارگذاری مجدد فرم، لازم است که قطعه کد کوچکی را به بخش value یا مقدار هر فیلد ورودی (نام، ایمیل و وبسایت) اضافه کنیم. در مورد ناحیه نوشتاری یا همان textarea نیز این کد را به بین دو تگ <textarea> و </textarea>  اضافه خواهیم کرد. کار این قطعه کد این است که مقادیر وارد شده در فیلد ها را که قبلا توسط کاربر در فرم پر شده اند، در بارگذاری مجدد به نمایش بگذارد.

در مرحله بعدی لازم است مشخص کنیم که در ارسال قبلی فرم، کدام دکمه رادیویی انتخاب شده بوده. در اینجا از صفت checked در هر انتخاب رادیویی بهره میگیریم تا انتخاب های قبلی کاربر را مشخص کنیم. (برای مشخص کردن انتخاب های رادیویی بالعکس فیلد های قبلی از value استفاده نمیکنیم)

بر اساس توضیحات فوق، کدی مشابه زیر در اختیار خواهیم داشت :

 

نمونه تکمیل شده فرم

توجه : کد بالا ممکن است مقدار کمی متفاوت از بخش های کد درج شده در قسمت های قبلی آموزش باشد. همچنین این کد به صورت کامل به همراه تگ های مورد نیاز HTML در این بخش درج شده است.

در این بخش، موارد مرتبط با کار با فرم ها در PHP به پایان میرسد.

مطالعه بخش بعدی : تاریخ و زمان در PHP

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش PHP : ذخیره و نمایش مجدد اطلاعات فیلد های فرم
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.