آموزش php : اعتبارسنجی URL و آدرس ایمیل در PHP

0

آموزش PHP 7

در این بخش از آموزش به نحوه اعتبارسنجی نام ها، آدرس های ایمیل و آدرس وبسایت یا URL در PHP خواهیم پرداخت. از شما دعوت میکنیم در ادامه این مقاله با مسترکد همراه شوید.

اعتبارسنجی نام در PHP

با استفاده از کد زیر وجود حروف و فاصله را در فیلد نام بررسی کرده ایم. اگر نام وارد شده در این فیلد معتبر نباشد، پیام خطایی مناسب را در متغیر مربوط به خطا ذخیره میکنیم :

تابع preg_match() که در کد بالا به کار رفته است، رشته ای را به دنبال الگوی مورد نظر جستجو میکند. در صورت وجود الگو true و در صورت عدم وجود مقدار false را بازمیگرداند.

در اینجا کدی که ما مورد استفاده قرار داده ایم تنها قادر به اعتبارسنجی اسامی انگلیسی خواهد بود. اگر نیاز به اعتبارسنجی اسامی ایرانی داشته باشید میتوانید به این لینک در گیت هاب مراجعه کنید.

اعتبارسنجی آدرس ایمیل در PHP

ساده ترین و امن ترین روش برای چک کردن فرمت صحیح آدرس ایمیل در پی اچ پی استفاده از تابع filter_var() است. با استفاده از کد زیر بررسی کرده ایم که اگر ایمیل دارای فرمت صحیح نیست، پیام خطای مربوطه در متغیر خطا ذخیره شود :

اعتبار سنجی URL یا آدرس سایت در PHP

در کد زیر سینتکس آدرس سایت را مورد بررسی قرار داده ایم. عبارت منظمی که در اینجا مورد استفاده قرار داده ایم، استفاده از دش یا خط تیره را نیز در آدرس مجاز خواهد شمرد. اگر فرمت url صحیح نباشد، پیام خطای مرتبط در متغیر خطای آدرس ذخخیره میشود :

جمع بندی سه بخش بالا

اگر بخش های این آموزش را به ترتیب به همراه ما دنبال کرده باشید، حالا باید اسکریپت شما مشابه کد زیر باشد :

در بخش بعدی قصد داریم ببینیم چطور میتوانیم از خالی شدن مقادیر فیلد ها، پس از ارسال توسط کاربر جلوگیری کنیم. در چنین حالتی فرضا اگر کاربر اطلاعاتی را اشتباه ارائه کرده باشد، مجبور نخواهد بود که همه اطلاعات فرم را از نوع پر کند.

مطالعه بخش بعدی : ذخیره و نمایش مجدد اطلاعات فیلد های فرم در PHP

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش php : اعتبارسنجی URL و آدرس ایمیل در PHP
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.