جلوگیری از ثبت نام با ایمیل موقت در وردپرس

0

جلوگیری از ثبت نام با ایمیل موقت در وردپرس

آموزش امروز یک آموزش چند منظوره است.اگر در سایت وردپرسی تان امکان ثبت نام را فعال کرده اید و حالا با مشکل ثبت نام کاربران غیر واقعی یا اسپم روبرو هستید، استفاده از این آموزش میتواند به کاهش ثبت نام های اسپم در سایتتان به شکل چشمگیری کمک کند.
در این آموزش ابتدا به همراه مسترکد با یک افزونه ی کوچک و کاربردی آشنا میشوید. سپس میتوانید بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید که دقیقا با این افزونه به چه شکل کار کنید. با استفاده از این افزونه میتوانید با یک تیر به راحتی دو نشان را هدف بگیرید. اول اینکه از ثبت نام کاربران با ایمیل موقت در سایت جلوگیری کنید و دوم اینکه از ثبت نام ایمیل هایی که از دامنه های خاصی استفاده میکنند، در سایت جلوگیری کنید. این دو کار در واقع یک عمل مشابه هستند ولی میتوان از آنها به دو منظور مختلف و کاملا کاربردی استفاده کرد. با ما همراه شوید تا در ادامه به چگونگی انجام این کار بپردازیم.

ممنوعیت ثبت نام کاربران با ایمیل موقت در وردپرس

مدتی است که استفاده از آدرس ایمیل های موقت در میان کاربران اینترنت مرسوم شده. معمولا زمانی که یک کاربر مایل نیست از ایمیل واقعی و همیشگی خود در محلی استفاده کند، بجای این ایمیل از یک آدرس ایمیل موقت که از یکی از سرویس دهندگان ایمیل موقت تهیه شده استفاده میکند. این آدرس ها عموما تنها برای مدت زمانی خاص معتبر هستند و پس از آن ممکن است دیگر وجود نداشته باشند و یا توسط اشخاص دیگری بجز کاربر مورد نظر، مورد استفاده قرار بگیرند. در بسیاری از سایت ها ممکن است این مسئله اهمیتی نداشته باشد ولی فرضا اگر وبسایت شما یک سایت خدماتی باشد، یا اینکه در سایتتان به این دلیل عضو بگیرید که قصد دارید به آنها خبرنامه ارسال کنید، آنوقت است که این مسئله مشکل ساز میشود. به همین جهت بسیاری از سایت ها، سعی میکنند از ثبت نام کاربران با چنین ایمیل هایی به طور کامل جلوگیری کرده و حتی الامکان از این طریق سعی کنند که کاربران را مجبور به استفاده از آدرس های دائمی، صحیح و معتبر کنند.

اگر آدرس ایمیلی که کاربران جهت ثبت نام در سایت شما استفاده میکنند، برای شما حائز اهمیت است، جهت جلوگیری از ثبت نام با آدرس ایمیل های موقتی میتوانید به شکل زیر عمل کنید.

ابتدا افزونه ی Ban Hammer را بر روی وردپرس خود نصب و فعال کنید. (آموزش نصب افزونه در وردپرس را با کلیک روی اینجا مطالعه کنید)
پس از فعال سازی افزونه، تنظیات آن با مراجعه به منوی ابزارها و رفتن به زیرمنوی Ban Hammer در اختیار شما قرار میگیرد. در این بخش تنظیماتی مانند تصویر زیر در اختیار شماست :

ممنوعیت ثبت نام کاربر با ایمیل یک بار مصرف در وردپرس

در باکس اول یا همان Personalize The Message شما میتوانید پیامی که مایلید در صورت استفاده از ایمیل موقتی به کاربر نشان داده شود، را وارد کنید. و اما برای پر کردن باکس دوم. طبعا شما باید لیستی از دامنه های ایمیل های یک بار مصرف را در اختیار داشته باشید. خوشبختانه یک لیست کامل و به روز از این دامنه ها در گیت هاب در اختیار شماست. برای دسترسی به این لیست کافی است روی اینجا کلیک کنید. حالا کافی است آدرس های موجود در این لیست را کپی کرده و در باکس Blacklisted Emails در تنظیمات افزونه قرار داده و تغییرات را ذخیره کنید. توجه داشته باشید که این لیست هر چند وقت یک بار آپدیت میشود، بنابراین بهتر است که شما هم هر چند وقت یک بار سری به آن زده و تنظیمات افزونه را بر همان اساس به روز رسانی کنید.

ممنوع کردن ایمیل از دامنه های خاص

جدا از حالت بالا، حالت دیگری وجود دارد که در آن ممکن است شما هیچ مشکلی با ثبت نام از آدرس ایمیل های موقت نداشته باشید ولی در سایت خود با عضویت اسپم روبرو شده باشید. در چنین حالتی ممکن است ایمیل های اسپمر ها اصلا جزو آدرس های موقتی نباشند. مثلا بارها مشاهده شده که اسپمر های عضو شده در یک انجمن یا یک وبسایت اکثرا از ایمیل هایی با دامنه mail.ru استفاده کرده اند. در چنین حالتی باز هم میتوانید از همان افزونه ی بالا استفاده کنید. با این تفاوت که این بار میبایست در بخش Blacklisted Emails آدرس دامنه هایی که میخواهید عضویت با ایمیل های تحت آن در سایت شما ممنوع باشد را وارد کنید.

و نتیجه ی کار

اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد، حالا وقتی کاربری بخواهد با آدرس ایمیلی که تحت یکی از دامنه های ممنوع شده ایجاد شده، در سایت شما ثبت نام کند، با تصویری مشابه تصویر زیر روبرو خواهد شد :

خطا در ثبت نام در وردپرس

همانطور که میبینید وقتی کاربر سعی در ثبت نام با یکی از آدرس ایمیل های ممنوعه را داشته، پیام خطایی که از قبل در افزونه مشخص کرده ایم برای وی به نمایش در آمده و از ثبت نام وی در سایت جلوگیری شده است.

در پایان، مثل همیشه امیدواریم که از این آموزش کوتاه و کاربردی لذت برده باشید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  جلوگیری از ثبت نام با ایمیل موقت در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.