تعیین محدودیت ارسال مطلب برای کاربران در وردپرس

1

تعیین محدودیت ارسال مطلب برای کاربران در وردپرس

کاری که امروز تصمیم داریم انجام دهیم این است که برای کاربرانی که در سایت دارای مجوز ارسال نوشته هستند، در این زمینه محدودیت های دلخواهمان را اعمال کنیم. یعنی هرشخصی که دسترسی ارسال نوشته دارد، تنها مجاز باشد تعداد خاصی مطلب در ساعت یا در روز، ماه و … ارسال کند و یا اینکه به طور کلی تنها کاربران خاصی قادر باشند از نوع نوشته های خاص (custom post types) قابل ارسال در سایت شما استفاده کنند. بنابراین از شما دعوت میکنیم که در ادامه این آموزش با مسترکد همراه شوید.

اعمال محدودیت در ارسال مطلب چه کاربردی دارد؟

تعیین محدودیت ارسال پست برای کاربران با سطوح کاربری مختلف، مثل نویسندگان، ویرایشگران و … میتواند کاربرد ها مختلفی داشته باشد. در ساده ترین حالت فرض کنید که صرفا وبسایتی دارید که توسط چند نویسنده در آن مطلب ارسال میشود و شما مایل هستید نویسندگان با تجربه ی شما مجاز باشند تا نسبت به نویسندگان تازه کار، مطالب بیشتری در سایت ارسال کنند و نویسندگان تازه کار، تا مدت خاصی، تعداد مطلب کنترل شده ای در هر بازه زمانی ارسال کنند تا اولا از بار معنای سایت کاسته نشود و دوما نویسندگان تازه کار فرصت یادگیری مناسبی داشته باشند. یا اینکه ممکن است سایت شما جنبه ی تبلیغاتی داشته یا مخصوص معرفی املاک و موارد مشابه باشد، در این حالت ممکن است مایل باشید هر کاربر با سطح کاربری مشخص تنها قادر باشد تعداد خاصی ملک در روز در سایت قرار داده و یا تعداد خاصی محصول یا آگهی استخدام و … را در سایت شما درج کند. و در نهایت شاید در سایتتان از انواع مختلفی از نوشته ها استفاده کنید. مثلا امکان ارسال پورتفولیو، نوشته های تبلیغاتی، معرفی تیم و … در سایتتان وجود داشته باشد و مایل باشید هر شخص تنها به نوع نوشته خاصی دسترسی داشته باشد. بنابراین همانطور که مشاهده میکنید اعمال محدودیت ارسال برای کاربران در وردپرس یکی از تنظیمات بسیار کاربردی و جالبی است که در بسیاری از شرایط به آن نیاز خواهید داشت.

آموزش تعیین محدودیت ارسال نوشته برای کاربران در وردپرس

برای انجام این کار ابتدا لازم است که افزونه Limit Posts را دریافت کرده و در وردپرس خود نصب کنید. اگر نمیدانید چطور باید این کار را انجام دهید، توصیه میکنیم آموزش نصب افزونه در وردپرس را مطالعه کنید.
پس از نصب و فعالسازی افزونه، زیر منوی جدیدی با عنوان Limit Posts به منوی تنظیمات وردپرس شما افزوده خواهد شد. به این منو مراجعه کرده و جهت افزودن قانون محدودیت ارسال جدید، روی Add New Limit کلیک کنید. پنجره ای مشابه تصویر زیر برای شما باز خواهد شد :

محدود کردن تعداد ارسال مجاز نویسندگان در وردپرس

در اینجا در بخش Any user whose role is باید سطح کاربری شخص مورد نظر را انتخاب کنید. مثلا میتوانید author یعنی نویسنده یا editor یعنی ویرایشگر و … را انتخاب کنید. در عین حال با استفاده از گزینه ی user این امکان را نیز دارید که تنها یک کاربر خاص را برای اعمال این تنظیمات انتخاب نمایید.
در بخش بعدی باید کاری که مایل هستید کاربر را در آن محدود کنید انتخاب نمایید. مثلا در تصویر بالا Publish انتخاب شده به این مفهوم که کاربر مجاز نیست بیش از تعدادی که در ادامه تعیین خواهیم کرد، پست منتشر کند.
در قسمت more than باید مقدار محدودیت را تعیین کنید و سپس در بخش post type of باید نوع نوشته ی دلخواه را مشخص کنید. مثلا Post همان نوشته های عادی است که در وردپرس درج میشود. بدیهی است که لیست نوع نوشته های موجود در این منو با توجه به نوع نوشته هایی که در سایت شما وجود دارد متفاوت خواهد بود. مثلا یک نفر ممکن است در این لیست نوع نوشته Image یا Portfolio و … را مشاهده کند و شخص دیگری این نوع نوشته ها را نداشته باشد.
در ادامه در بخش within بازه ی زمانی دلخواه را انتخاب نمایید و در پایان روی add کلیک کنید تا قانون جدید به لیست قوانین افزوده شود. احتمالا نیازی به گفتن نباشد ولی شما قادر هستید به هر تعداد قانون که مایل هستید برای انواع کاربران تعیین نمایید و از این طریق به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  تعیین محدودیت ارسال مطلب برای کاربران در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
1 دیدگاه
  1. طراحی سایت می گوید

    ممنون از آموزش هاتون.موفق باشید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.