برگه تقلب قالب های وردپرس برای تازه کار ها

11

برگه تقلب قالب های وردپرس برای تازه کار ها!

قالب های وردپرس، هر روز از ساختارهای ساده دورتر و دورتر شده و هر یک پیچیدگی های خاصی پیدا میکنند و به امکانات ویژه ای مجهز میشوند. در این میان، چه یک طراح قالب تازه کار باشید که تازه دارید روی 3-4 تا قالب اولتان کار میکنید و چه اینکه بخواهید قالب های وردپرسی را به دلخواه خود سفارشی سازی کنید، لازم است آشنایی مناسبی با ساختار قالب های وردپرس و توابع اصلی به کار رفته در آنها داشته باشید تا اگر طراح هستید بتوانید قالب مناسبی طراحی کنید و اگر به دنبال سفارشی سازی پوسته های وردپرس هستید، بتوانید به درستی کد های قالب را خوانده و از آنها سر در بیاورید. بنابراین مسترکد در این پست تصمیم گرفته شما را در قالب آشنای “یک برگه تقلب” با ساختار قالب های وردپرس و توابع اصلی مورد نیاز شما آشنا کند. توصیه میکنم این صفحه را برای مراجعات بعدی بوکمارک کنید، چون خیلی به کارتان خواهد آمد.

فایلهای اصلی قالب وردپرس

در زیر لیستی از فایل های اصلی قالب های وردپرسی مشاهده میکنید. گرچه حتی اگر بسیاری از این فایل ها را هم نداشته باشید، قالب به درستی کار خواهد کرد ولی به طور پایه ای، یک قالب باید ترجیحا همه ی این فایلها را داشته باشد :

  • style.css
  • header.php
  • index.php
  • sidebar.php
  • footer.php
  • single.php
  • page.php
  • comments.php
  • 404.php
  • functions.php
  • archive.php
  • searchform.php
  • search.php

کد ها و توابع استفاده شده در header.php

کد های زیر، معمولا بیشتر در فایل header.php مشاهده میشوند. البته بعضی از آنها را ممکن است در هر کجای قالب ببینید و استفاده از آنها به header.php محدود نشده باشد. مثلا کدی که URL دقیق سایت یا محل قرار گیری قالب را به شما نشان میدهد، از این کدها در هر کجای قالب میتوان برای دستیابی به محل تصاویر و … استفاده کرد. اما به طور کلی اکثر این کد ها در فایل header.php شما پیدا خواهند شد :

 

و کد هایی که در سایر فایل های قالب به کار میروند

توابعی که در زیر لیست شده اند را ممکن است در هر یک از فایل های قالب، مثلا single.php, index.php, page.php یا هر جای دیگری مشاهده کنید. با استفاده از این کد ها میتوانید در هر قسمتی از قالبتان به سادگی محتوای مورد نظر را درج کنید و یک قالب کاملا داینامیک ایجاد کنید.

لازم است یک توضیح کوچک بدهم. اگر دقت کرده باشید در خط اول تا چهارم کد های بالا از نمایش محتوای یک سری فایل صحبت کرده ایم. در این مورد منظور از فایل، همان فایلی است که در ابتدای همین پست در لیست فایل های قالب برایتان به نمایش در آوریم. مثلا فایل هدر header.php و فایل مخصوص به فوتر footer.php و فایل نظرات comments.php و فایل مربوط به سایدبار sidebar.php نام دارد.

امیدوارم که این راهنمای کوچک بتواند به شما در طراحی قالب های دلخواهتان کمک کرده و کارتان را حسابی ساده کند. راستی بوکمارک کردن صفحه فراموش نشود که بعدا بدون مشکل بتوانید دوباره سراغش بیایید و از آن استفاده کنید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  برگه تقلب قالب های وردپرس برای تازه کار ها
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
11 دیدگاه
  1. جعفر می گوید

    سلام
    من فرمی توسایت دارم که برای دریافت اطلاعات از کاربر هستش میخوام کاری کنم که دکمه ارسالش یا خود فرم درتاریخ وساعت مشخصی از دیدکاربر پنهان ویک پیامی بعنوان تاریخ انقضاء برای کاربر نمایش بده افزونه های زیادی تست کردم کارم نشده کدی هست که بشه چنین کاری انجام داد یا نه؟
    اگر هست میشه زحمتش بکشیدیا راهنمایی کنید بایدچکار کنم؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      اینکه کلا بعد از انقضا فرم رو نشون نده (یا دکمه ارسالش) رو، چیز خاصی سراغ ندارم ولی فرم سازی که در سایت ارائه کردیم، زمان مجاز برای پر کردن فرم دریافت میکنه و اگر تاریخ انقضا به پایان رسیده باشه، بعد از پر شدن فرم و ارسال اون توسط کاربر، به کاربر هشدار میده که مثلا فرصت پر کردن فرم تموم شده و …
      در لینک زیر میتونید نگاه کنید و اگر با نیازهاتون مطابق بود تهیه بفرمایید :
      http://mrcode.ir/?p=260

  2. رضا می گوید

    با سلام وعرض ادب
    به تازگی محتویات برگه ها در قالب سایت من نمایش داده نمیشه فقط عنوان سایت نشون داده می شه در صورتی که قبلا درست بود.در قالب فایل
    page.phpوجود داره ولی فایل the content.phpنیست.اگر راهنمایی بفرمایید این فایل رو کجا وچطوری قرار بدم ممنون میشم با تشکر

    1. MrCode می گوید

      سلام
      اگر مطمئنید مشکلتون از افزونه ای که جدیدا نصب کرده باشید، سرچشمه نمیگیره، بهترین کاری که میتونید بکنید اینه که فایلهای قالبتون رو از یک بکاپ یا فایل های اصلی خود قالب، بازگردانی کنید. البته اگر قالبتون قبلا مشکلی نداشته، این مسئله ای که بهش اشاره کردید خیلی عجیبه و اگر مشکلتون از تغییر در فایلهای قالب باشه و توسط خودتون انجام نشده باشه، من جای شما بودم یکمی نگران میشدم.

  3. رضا می گوید

    با سلام
    کاری که گفتید انجام دادم بازم نشد مجبور شدم کلا پوسته را عوض کنم در هر صورت ممنون از زحمات شما

  4. mahdi می گوید

    تقلب کجا بود ؟ همه از همین روش استفاده میکنن /:

    1. MrCode می گوید

      مگه تقلب قراره فضایی باشه؟ شما تقلب مینویسی چیزایی رو مینویسی که دیگران استفاده نمیکنن؟

      1. mahdi می گوید

        نه داداچ ما تقلب نمی نویسیم مرام توش نیس

  5. مهین می گوید

    سلام
    و خسته نباشید
    بخش ویرایشگر: اصلا page.php وجود نداره!
    مشکل: خطای یافت نشدن برگه تازه ساخته شده!
    الان چه کنم؟

  6. آرش می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    داخل سایتم 6 تا باکس دارم در بخش دپارتمان میخوام به هرکدوم یه لینک بدم که هرموقع روش کلیک کردن وارد لینک مورد نظر بشه در صفحه جداگانه ولی نمیدونم از کجا و چجوری انجام بدم کدش ام نمیدونم از کجا تغییر بدم

  7. ghazale می گوید

    ممنونم برای مطلب خیلی خوبتون واقعا عالی بود خسته نباشین

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.