آموزش بررسی و حصول اطمینان از اجرای صحیح WP-Cron در وردپرس

0

آموزش بررسی و حصول اطمینان از اجرای صحیح WP-Cron در وردپرس

عبارت Cron واژه ای است که از آن در رابطه با برخی از عملیات و دستورات زمان بندی شده استفاده میکنیم. اسکریپت مدیریت محتوای وردپرس به صورت داخلی به یک سیستم زمانبندی با عنوان wp-cron مجهز است که از طریق فایل wp-cron.php اجرا شده و عملیات لازم را در سایت شما انجام میدهد.

در آموزش کوتاه امروز قصد داریم به نحوه بررسی اجرا شدن صحیح عملیات زمانبندی شده یا همان کران در وردپرس بپردازیم. از شما دعوت میکنیم در ادامه این آموزش با مسترکد همراه شوید.

بررسی اجرای WP Cron در وردپرس

یکی از وظایف WP Cron انتشار صحیح نوشته های زمانبندی شده است. این مسئله به این مفهوم است که اگر شما نوشته ای را جهت انتشار در آینده تنظیم کنید، در صورت اجرای صحیح wp cron این نوشته باید به درستی در سایت شما منتشر شود. بنابراین دقیقا با بهره گیری از همین وظیفه میتوانید به راحتی، اجرا یا عدم اجرای کران را در سایت وردپرسی خود مورد بررسی قرار دهید.

برای انجام این کار از منوی نوشته ها وارد بخش افزودن نوشته شوید. سپس در جلوی بخش انتشار، روی عبارت “بی درنگ” کلیک کرده و زمانبندی دلخواه خود را در آن اعمال کنید. خواهید دید که دکمه انتشار به دکمه زمانبندی تبدیل خواهد شد.

زمانبندی انتشار مطلب در وردپرس

روی دکمه زمانبندی کلیک کنید تا نوشته جهت انتشار زمانبندی شود. این نوشته در فهرست نوشته ها با عبارت “زمانبندی شده” نشان داده خواهد شد.

نوشته زمانبندی شده در وردپرس

حال لازم است صبر کنید تا زمان انتشار فرا برسد. در این زمان یک بار صفحه سایت خود را باز کرده و سپس مجددا به منوی نوشته ها سر بزنید، اگر wp cron به درستی اجرا شده باشد، مطلب شما باید به حالت “منتشر شده” در آمده باشد. در غیر این صورت با عبارت “زمانبندی از دست رفته” مواجه خواهید شد.

موارد تکمیلی

اجرای wp cron وابسته به بازدید کاربر از سایت شماست. این مسئله به این معناست که کران جاب ها در وردپرس در زمان بازدید کاربران از سایت و بارگیری صفحه اجرا میشوند. بنابراین اگر مطلبی را زمانبندی کنید ولی هیچ کس در زمان مربوطه از سایت شما بازدیدی نکند، کران جاب در زمان مربوطه اجرا نخواهد شد و اجرای آن تا بازدید بعدی به تعویق خواهد افتاد.

بدیهی است نحوه اجرای کران به این شکل، کاربردی نبوده و نیاز به تغییر دارد. بنابراین در قسمت بعدی این مقاله نحوه جایگزینی سیستم کران داخلی وردپرس با کران جاب های استاندارد لینوکسی را جهت بهبود پروسه اجرای زمانبندی ها به شما آموزش خواهیم داد.

سخن پایانی

در آموزش مختصر امروز به نحوه بررسی اجرای صحیح کران در وردپرس پرداختیم. در بخش دیگر این آموزش به زودی به شرح مواردی از جمله چگونگی اجرای کران در وردپرس، آموزش غیر فعال سازی کران در وردپرس و همچنین بهینه سازی سیستم اجرای کران جاب ها در وردپرس خواهیم پرداخت. از شما دعوت میکنیم در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

مطالعه کنید : آموزش غیر فعال کردن wp-cron و استفاده از کران جاب واقعی در وردپرس

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش بررسی و حصول اطمینان از اجرای صحیح WP-Cron در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.