آشنایی با صفحه ساز های برتر وردپرس

0

آشنایی با صفحه ساز های برتر وردپرس

اگر صاحب یک وبسایت وردپرسی باشید، احتمال اینکه تا امروز با یکی از صفحه ساز های وردپرس کار کرده باشید بسیار زیاد است. صفحه ساز های وردپرس با ارائه رابط گرافیکی درگ اند دراپ و نمایش عناصر مورد نیاز ما به صورت بصری، ما را از کدنویسی و انجام کار های پیچیده برای ساختن صفحات زیبا بی نیاز میکنند. صفحه ساز یا پیج بیلدر ها به ما کمک میکنند تا صفحاتی که در حالت عادی  از طریق کدنویسی، طراحی آنها ساعت ها به طول خواهد انجامید را از طریق یک رابط کاربری ساده، به آسان ترین شکل ممکن آماده سازی کنیم.

در مقاله امروز تصمیم داریم برخی از قوی ترین صفحه ساز های رایگان و غیر رایگان وردپرس را به شما معرفی کنیم. با مطالعه این مقاله شاید تصمیم بگیرید در پروژه بعدی خود از صفحه ساز جدیدی استفاده کنید. از شما دعوت میکنیم در ادامه این معرفی مختصر با مسترکد همراه شوید.

معرفی و مقایسه مختصر برخی صفحه ساز های قدرتمند وردپرس

1 – WPBakery Page Builder

صفحه ساز وردپرس WPBakery Page Builder

برای کاربران قدیمی و با سابقه وردپرس وقتی از صفحه ساز های درگ اند دراپ وردپرس صحبت میکنیم، احتمالا اولین انتخابی که به ذهن میرسد، نام آشنای ویژوال کامپوزر است که این روزها آن را با نام WPBakery Page Builder میشناسیم. (داستان پشت این تغییر نام هم خودش به اندازه این صفحه ساز جالب توجه است!)

استفاده از این صفحه ساز بسیار آسان بوده و بهره گیری از آن روی تمامی قالب های استاندارد وردپرس میسر است. این صفحه ساز امکان ویرایش صفحات را هم از طریق مدیریت وردپرس و هم از طریق front end (بخش کاربری سایت) برای شما فراهم میکند که به این طریق میتوانید نمای نهایی هر عنصری که در صفحه قرار میدهید را مشاهده کنید. wpbakery پر فروش ترین صفحه ساز وبسایت codecanyon بوده و علاوه بر این با بسیاری از قالب های پریمیوم وردپرس، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگرد.

2 – Elementor

صفحه ساز Elementor

افزونه صفحه ساز المنتور در دو نسخه رایگان و Pro در اختیار کاربران قرار میگیرد. استفاده از این صفحه ساز هم مانند WPBakery Page builder بسیار آسان است اما اگر از کاربران قدیمی wpbakery page builder باشید ممکن است روش پیاده سازی المنتور برایتان جالب توجه نباشد. رابط کاربری این صفحه ساز بسیار سریع و سبک است و از نظر طراحی از سبک بخش سفارشی ساز وردپرس پیروی میکند. (امکانات افزونه مثل یک سایدبار در کنار صفحه به نمایش در آمده و بخشی از کنار صفحه را اشغال میکند.)

هرچند نسخه رایگان این صفحه ساز با امکانات جالب و گسترده اش، نیازهای بسیاری از کاربران را به طور کامل برآورده خواهد کرد اما اگر به دنبال امکان متنوعی همچون امکان استفاده از فونت های سفارشی، استفاده از افکت های حرکتی، امکان سفارشی سازی استایل ها، استفاده از عناوین متحرک، ساختن پاپ آپ و استفاده از انواع عناصر طراحی حرفه ای دیگر باشید، استفاده از نسخه حرفه ای این صفحه ساز را به شما توصیه میکنیم.

3 – Brizy

صفحه ساز Brizy

صفحه ساز بریزی نیز دارای دو نسخه رایگان و حرفه ای (Brizy Pro) است. در طراحی این صفحه ساز از react استفاده شده و از نظر رابط کاربری، استفاده از آن بسیار ساده، روان و جذاب است. از میان امکانات این صفحه ساز میتوان به مواردی همچون امکان درج فرم تماس در سایت، ایجاد اسلایدر از انواع بلاک ها بدون محدودیت، امکان استفاده از پس زمینه های ویدیویی، امکان اضافه کردن انیمیشن به عناصر و تغییر استایل های صفحه به صورت سراسری (گلوبال) اشاره کرد.

این صفحه ساز از قابلیت undo/redo پشتیبانی کرده و به این صورت کار شما را در بازگرداندن صفحه به حالت قبلی در صورت بروز اشتباه در هر مرحله آسان تر میسازد.

4 – Beaver Builder

صفحه ساز Beaver Builder

صفحه ساز بیور بیلدر شاید به اندازه رقبای قدرتمندی مثل المنتور و wpbakery page builder شناخته شده نباشد اما به هر حال از صفحه ساز های مطرح این لیست است. این صفحه ساز دارای دو نسخه رایگان و حرفه ای (Beaver Builder Pro) بوده و با امکانات متنوع و کاربردی خود میتواند به خوبی نیاز های متنوع کاربران در طراحی انواع صفحات را پاسخگو باشد.

این صفحه ساز به نسبت المنتور، از رابط کاربری ساده و مینیمال تری بهره میگیرد و با نوع طراحی خود، باعث میشود که فضای بیشتری را برای انجام عملیات مختلف در صفحه در اختیار داشته باشید. در استفاده از این صفحه ساز باید این نکته را به خاطر داشته باشید که امکان استفاده از undo/redo برای شما فراهم نیست بنابراین باید در اعمال تغییر خود، دقت ویژه ای به خرج بدهید. (البته در این زمینه میتوانید تا حدی به revision های وردپرس متکی باشید که البته خیلی هم روش قابل اعتمادی نخواهد بود.)

5 – Cornerstone

صفحه ساز Cornerstone

کورنر استون صفحه سازی است که اگر از کاربران قالب X باشید با آن از پیش آشنا هستید. رابط کاربری صفحه ساز cornerstone به نحوی طراحی شده که اگر ناحیه مدیریت وردپرس شما را سردرگم میکند، با آن مشکلی نخواهید داشت. برای استفاده از این صفحه ساز هیچ نوع نیازی به کدنویسی ندارید و میتوانید همه ی کارهای مورد نظرتان را از بخش کاربری سایت از طریق رابط کاربری درگ اند دراپ انجام دهید.

6 – Oxygen

صفحه ساز Oxygen

صفحه ساز اکسیژن یا oxygen builder با دیگر صفحه ساز هایی که تا اینجا به شما معرفی کردیم کمی متفاوت است. به این جهت که رابط کاربری ای که در اختیار شما قرار میدهد متفاوت از چیزیست که به طور معمول در وردپرس مشاهده میکنید. در واقع رابط کاربری این صفحه ساز تا حدی شبیه به فتوشاپ است! اکسیژن پر از ابزارهای مختلف و متنوع است که شاید در نگاه اول کمی گیج کننده به نظر برسند. بنابراین در صورت انتخاب این صفحه ساز باید با صبر و آرامش به بخش های مختلف آن سر بزنید و با امکانات متنوع آن آشنا شوید.

7 – Divi

صفحه ساز Divi بیلدر

گرچه در عنوان این بخش از نام قالب Divi استفاده کرده ایم اما در واقع منظورمان صفحه سای دیوی یا همان Divi Builder بوده است. دیوی بیلدر از محصولات وبسایت قدیمی و با سابقه الگنت تمز است. این صفحه ساز با رابط کاربرپسند و ارائه انواع عناصر کاربردی، میتواند انتخابی عالی برای ساختن صفحه حرفه ای در سایت شما باشد. لازم است در اینجا به این نکته هم اشاره کنیم که استفاده از این صفحه ساز محدود به قالب divi نبوده و این صفحه ساز را میتوانید روی انواع قالب های وردپرس به کار بگیرید.

8 – WP Page Builder

صفحه ساز WP Page Builder

صفحه ساز wp page builder به نسبت دیگر رقبا، از تازه وارد های میدان است که توانسته در مدت زمان کوتاه، اسم رسم خوبی برای خود کسب کند. تمرکز اصلی این صفحه ساز بر روی ویرایش صفحه از طریق فرانت اند یا بخش کاربری سایت است. با استفاده از این صفحه ساز میتوانید تمامی تغییرات خود را در صفحات به صورت زنده مشاهده  کنید.

این صفحه ساز از امکان درگ اند دراپ پشتیبانی میکند و همچنین به شما اجازه میدهد که اگر به عنصری نیاز نداشته باشید آن را غیر فعال کرده یا مخفی کنید یا آنها را برای استفاده در آینده ذخیره نمایید. ادآن های این صفحه ساز رایگان هستند و همچنین هرگاه تمایل به استفاده از امکانات بیشتر داشته باشید میتوانید صفحه ساز خود را با پرداخت هزینه به نسخه حرفه ای ارتقا دهید.

9 – Page Builder Sandwich

صفحه ساز Page Builder Sandwich

پیج بیلدر ساندویچ یکی دیگر از صفحه ساز ها و رقبای این میدان است. این افزونه رابط کاربری زیبا و ساده ای دارد و از عملیاتی همچون undo که جزو امکانات مهم صفحه ساز ها هستند پشتیبانی میکند. استفاده از آن آسان است و با استفاده از آن میتوانید بر اساس نیاز خود هم از ناحیه کاربری و هم از بخش مدیریت به ویرایش صفحات سایت خود بپردازید. به طور کلی استفاده از این صفحه ساز را بیشتر به افرادی که به دنبال یک رابط کاربری ساده با استفاده آسان هستند و یا افرد مبتدی توصیه میکنیم.

10 – Live Composer

صفحه ساز Live Composer

لایو کامپوزر صفحه سازی رایگان است. البته اگر بخواهید از امکان ویرایش درگ اند دراپ ووکامرس در این افزونه بهره بگیرید، باید هزینه ای جهت ارتقا آن پرداخت کنید ولی اگر نیازی به امکانات فروشگاهی مربوط به ووکامرس نداشته باشید، ابدا نیازی به پرداخت هزینه برای این صفحه ساز نخواهید داشت. این صفحه ساز دو قالب رایگان را نیز برای راه اندازی سایتتان در اختیار شما قرار میدهد.

سخن پایانی

بدیهی است که صفحه ساز های وردپرس به آنچه در بالا به شما معرفی کردیم محدود نمیشوند. (شما به بزرگی خودتون ببخشید!) راستی شما از چه ابزاری برای طراحی صفحات سایت خود بهره میگیرید؟ فراموش نکنید که صفحه ساز مورد علاقه خود را در بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آشنایی با صفحه ساز های برتر وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.