آموزش نصب قالب در وردپرس و فعال کردن آن

93

آموزش نصب و راه اندازی قالب جدید در وردپرس

با بخشی دیگر از آموزش های مقدماتی وردپرس در خدمت شما هستیم. این بار تصمیم داریم با هم نحوه ی نصب یک قالب جدید بر روی وردپرس و راه اندازی آن را مرور کنیم. نصب قالب در وردپرس به چند روش قابل انجام است که در ادامه به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت.

نصب و فعالسازی قالب

عموما فایل قالبی که جهت نصب در اختیار شما قرار میگیرد، یا به صورت فشرده است و یا اینکه درون یک پکیج به صورت فولدر به شما ارائه میشود. بر اساس اینکه فایل قالب به صورت zip باشد یا به صورت فولدر آن را در اختیار داشته باشید می توانید از روش های زیر برای نصب استفاده کنید.

نصب قالب با استفاده از FTP

در این روش شما باید فولدری که شامل فایل های قالب است را در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که استفاده از فایل فشرده برای این روش چندان مناسب نیست و ممکن است برای شما دردسر ساز شود. بنابراین فولدر قالب را آماده کرده، با استفاده از یک کلاینت FTP مثلا FileZilla به هاست خود متصل شوید. سپس به فولدر زیر مراجعه نمایید :

و فولدر قالب را در این محل آپلود کنید.

نصب قالب با استفاده از فایل منیجر هاست

در این روش بهترین کار این است که حتما از فایل فشرده استفاده نمایید. برای انجام این کار کافی است به فایل منیجر هاست خود مراجعه کرده و در محل نصب وردپرس خود به آدرس زیر مراجعه کنید :

فایل فشرده را در پوشه ی بالا آپلود کرده و سپس آن را extract کنید.

نصب قالب از طریق کنترل پنل مدیریت وردپرس

برای انجام این کار ابتدا در پنل مدیریت وردپرس از منوی “نمایش” به زیر منوی “پوسته ها” بروید. سپس در بالای صفحه بر روی دکمه Add New یا “افزودن پوسته تازه” کلیک کنید.

نصب قالب از طریق کنترل پنل مدیریت وردپرس

در صفحه ی جدیدی که برایتان باز میشود بر روی لینک بارگذاری کلیک کنید.

بر روی لینک بارگذاری کلیک کنید

حالا روی دکمه Choose File کلیک کرده و فایل فشرده ی قالب را از روی کامپیوترتان جهت بارگذاری انتخاب کنید. در پایان بر روی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک کنید. توجه کنید که فایل فشرده حتما باید دارای فرمت zip باشد.

نصب از طریق جستجو

روش دیگر نصب قالب بر روی وردپرس این است که نام قالب مورد نظر خود یا ویژگی هایی که مایلید قالب شما داشته باشد را در بخش “جست و جو” وارد کنید تا لیستی از قالب هایی که با معیارهای مورد نظر شما همخوانی دارند برایتان به نمایش گذاشته شود. سپس کافی است قالب مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی لینک نصب کلیک کنید. که البته این روش تنها زمانی توصیه میشود که قالبی که مد نظر شماست، رایگان باشد، راست به چپ شده باشد، در سیاره وردپرس موجود باشد و شما از قبل آن را انتخاب کرده باشید و نام آن را بدانید.

نصب از طریق بخش سفارشی سازی

این شیوه نصب، شیوه ای جدید است که از وردپرس 4.9 به بعد میتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید. در این شیوه، نصب قالب با مراجعه به منوی نمایش و رفتن به زیرمنوی “سفارشی سازی” و در واقع از طریق سفارشی ساز قالب وردپرس یا Theme Customizer صورت میگیرد. در این شیوه پس از مراجعه به بخش سفارشی سازی (منوی نمایش > زیرمنوی سفارشی سازی) در سمت راست بالای صفحه روی دکمه “تغییر بده” کلیک کنید.

نصب پوسته از سفارشی ساز وردپرس

سپس در صفحه بعدی در صورت تمایل به استفاده از قالب هایی که از پیش روی سایت نصب کرده اید، گزینه Installed Themes (پوسته های نصب شده) و در صورت تمایل جهت نصب قالب های جدید از سایت وردپرس، گزینه WordPress.org Themes (پوسته های WordPress.org) را انتخاب کنید.

نصب قالب جدید در وردپرس با سفارشی ساز

اگر پوسته های نصب شده/installed themes را انتخاب کرده باشید، فهرستی از پوسته های موجود در سایت برای شما نشان داده میشود اما اگر پوسته های سایت WordPress.org را انتخاب کنید، امکان جستجو بین این پوسته ها برای شما فراهم خواهد شد. در این بخش با استفاده از دکمه فیلتر در بالای صفحه میتوانید مشخص کنید که پوسته مورد نظر شما باید دارای چه ویژگی هایی باشد. پس از اینکه لیست قالب های مورد نظر شما به نمایش در آمد، با کلیک روی دکمه Install and Preview میتوانید قالب مورد نظر را بر روی سایت نصب کرده و پیش نمایش آن را مشاهده کنید. در صورتی که همه چیز مطابق میل شما بود، میتوانید در پایان با کلیک روی دکمه “فعالسازی و انتشار” یا Activate and Publish در گوشه سمت راست صفحه، تغییرات را بر روی سایت خود اعمال نمایید.

فعال سازی قالب در وردپرس

برای فعال سازی قالب جدیدی که نصب کرده اید کافی است به شکل زیر عمل کنید.
– در کنترل پنل مدیریت وردپرس از منوی “نمایش” به زیر منوی “پوسته ها” بروید.
– در روی قالب مورد نظر روی دکمه “فعال کردن” کلیک کنید تا قالب مورد نظرتان فعال شود.

فعال سازی قالب در وردپرس

نکات مهم پس از فعالسازی قالب :

اکثر پوسته های جدید و امروزی، پس از فعالسازی نیاز به اعمال تنظیماتی خاص دارند تا بتوانند به شکل ظاهری اصلی خود برسند. بنابراین اگر قالبی را فعال کردید و سپس به صفحه اصلی سایت خود مراجعه کردید و چیزی که دیدید هیچ شباهتی با آنچه باید می دیدید نداشت، نترسید، وقت اعمال تنظیمات است. تنظیمات قالب ها یا از طریق پنل مدیریتی اختصاصی آنها انجام میگیرد و یا از طریق پنل تنظیمات پوسته در خود وردپرس. بنابراین به هر دو سری بزنید و با تنظیمات قالب جدیدتان به خوبی آشنا شوید.
اگر قالب شما به همراه محتوای نمونه ارائه میشود، برای استفاده از محتوای نمونه به بخش “ابزارها” و سپس “درون ریزی” بروید تا محتوای نمونه را در سایت خود درون ریزی نمایید.
اگر قالب شما به این نیاز دارد که برای صفحه اصلی آن یک برگه ایستا انتخاب کنید و یا اینکه لازم است برگه ی نوشته های خود را مشخص کنید، کلیه ی این تنظیمات را میتوانید به سادگی و با مراجعه به منوی “تنظیمات” و سپس زیر منوی “خواندن” در بخش “در برگه نخست نمایش داده شود” بر روی سایت خود اعمال کنید.

و در آخر اینکه سریع خسته نشوید، بعضی از پوسته ها با کمی دردسر و صرف وقت راه می افتند و آماده ی کار میشوند. بنابراین اگر میدانید که پوسته ای که انتخاب کرده اید را دوست دارید و این پوسته مناسب کار شماست، حسابی روی آن کار کنید تا بالاخره آن را راه بیاندازید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش نصب قالب در وردپرس و فعال کردن آن
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
93 دیدگاه
  1. علیرضا می گوید

    سلام خسته نباشید
    من با برنامه TemplateToaster 5 قالب ساختم بعدش چجوری باید قالب رو وارد ورد پرس بکنم
    ممنون میشک اگ راهنمایی کنید

  2. آرمین می گوید

    سلام. ممنون بابت راهنماییتون

  3. saman می گوید

    سلام خسته نباشید
    ممنون میشم سوالم رو جواب بدین
    من وب سایت سایت بیلدر رو می خوام قالبش رو عوض کنم وقالب وودمارت رو روش نصب کنم
    به نظرتون بهتره از طریق هاست نصب کنم یا از طریق پنل خود وردپرس؟
    اگه ممکنه بهم بگین کدوم یکی عملکرد بهتری داره؟

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.