آموزش درج کامنت در کد HTML

4

آموزش درج کامنت در کد HTML

در نوشتن کد های HTML گاهی پیش می آید که بخواهیم بدون حذف بخشی از کد، از اجرای آن جلوگیری کنیم و یا اینکه لازم باشد جهت خوانا تر شدن کد، توضیحی به بخشی هایی از آن اضافه کنیم. برای این کار نیاز به گذاشتن توضیحات یا کامنت در کد HTML خواهیم داشت. اگر در آموزش کوتاه امروز به همراه مسترکد باشید، روش انجام این کار را به همراه هم خواهیم آموخت.

کامنت یا توضیح چیست و چه زمانی به آن نیاز داریم؟

تا حالا در هنگام نگاه کردن به سورس یک صفحه، به بلاک هایی از کد که معمولا با رنگ سبز به نمایش در می آیند برخورد کرده اید؟ به تصویر پایین نگاه کنید :

نمونه ای از توضیحات در کد اچ تی ام ال

در تصویر بالا، بخشی از کد که با رنگ سبز به نمایش در آمده، در واقع یک کامنت است. کامنت های درج شده در کد، فقط و فقط در حالت مشاهده سورس صفحه قابل مشاهده هستند و زمای که کاربر در حال مشاهده نمای صفحه ی مورد نظر است، به هیچ عنوان قادر به مشاهده این توضیحات نخواهد بود.
بنابر توضیحات درج شده در بالا، کامنت ها ابزار بسیار مناسبی برای افزودن توضیحات بیشتر و خوانا تر کدن کد HTML صفحه ما هستند. مثلا با استفاده از یک کامنت کوتاه به سادگی میتوانید انتهای هر تگ را مشخص کنید تا همیشه آغاز و پایان تگ های کد بی نیاز از ادیتور های مخصوص، به طور کامل قابل درک باشد. اما علاوه بر بالا بردن خوانایی کد، گاهی پیش می آید که شما مایل نیستید بخشی از کد درون صفحه به اجرا در بیاید ولی در عین حال، نمیخواهید آن کد را از صفحه حذف کنید. در این حالت بدون حذف کد مورد نظر، تنها کافی است آن را در تگ کامنت قرار داده یا اصطلاحا آن را comment out کنید.

چگونه در کد HTML کامنت درج کنیم؟

انجام این کار بسیار ساده است. به کد کوتاه زیر توجه کنید :

تنها کاری که لازم است انجام دهید، جایگزین کردن عبارت Your Comment با توضیح مورد نظرتان است. بنابراین هرچیزی که بین دو تگ شروع و پایان درج شده در بالا قرار بگیرد، تبدیل به توضیح خواهد شد و تنها در سورس صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

درج کامنت چند خطی در کد HTML

چه توضیح شما یک خطی باشد چه چند خطی، اصول کار یکسان است، تنها تفاوت است که در حالتی که مایلید کامنت های چند خطی در کد خود قرار دهید، لازم است ابتدا تگ شروع کامنت را باز کرده، به خط بعد بروید، کامنت خود را درج کره و باز هم یک خط پس از اتمام توضیح، تگ کامنت را ببندید. مانند کد زیر :

در پایان توصیه میکنیم، همیشه به جا و موقع از امکان درج توضیح استفاده کنید و استفاده از این تگ را به فراموشی نسپارید. چرا که وجود توضیحات در کد، موجب میشود که هر شخص دیگری به غیر از شما، قادر باشد به سادگی با کد شما کار کرده و به بهترین شکل آن را مورد استفاده قرار دهد.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش درج کامنت در کد HTML
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
4 دیدگاه
  1. طراحی سایت می گوید

    همه چی اوکی بود

  2. امیر می گوید

    سلام.ببخشید میخواستم در سایتم ارسال نظر کاربر داشته باشم مثل اینیکه شما گذاشتید و ما میتونیم نظر خودمونو بزاریم.میشه لطفا توضیح بدید چطوری میشه این کار رو انجام داد؟

    ممنون.

  3. احسان می گوید

    دمتون گرمممممممم

  4. غفغفه می گوید

    عالی

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.