تعیین رنگ پیشفرض قالب مدیریت برای کاربران جدید در وردپرس

0

تعیین رنگ پیشفرض قالب مدیریت برای کاربران جدید در وردپرس

یکی از تغییرات چشمگیر و مهمی که در وردپرس 3.8 شاهد آن بودیم، تغییر قالب ناحیه ی مدیریت به قالبی واکنش گرا (responsive) و زیبا بود. اگر یادتان باشد در نوشته های قبلی به شما آموزش دادیم که چگونه رنگ قالب ناحیه مدیریت وردپرس را به دلخواه خود تغییر دهید و حتی رنگ های جدیدی را به آن بیافزایید. اما احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چطور میتوانید رنگ قالب ناحیه مدیریت را برای کلیه ی کاربران جدید وبسایتتان تعیین کنید و یا اینکه اصلا به آنها اجازه تغییر این رنگ این ناحیه را ندهید. انجام هر دوی این کارها بسیار ساده است. کافی است در ادامه ی این آموزش با مسترکد همراه باشید تا یاد بگیرید به سادگی این کارها را انجام داده و به هدف مورد نظر خود برسید.

نحوه تعیین رنگ پیش فرض قالب مدیریت برای کاربران جدید

انجام این کار ساده است. ابتدا لازم است رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. برای این کار میتوانید به سادگی با مراجعه به منوی “کاربران” و کلیک بر روی “شناسنامه شما” وارد تنظیمات شناسنامه تان شوید. در این صفحه میتوانید رنگ های در دسترس را مشاهده کنید :

تغییر رنگ پوسته ی بخش مدیریت وردپرسبا فرض اینکه رنگبندی مورد نظر شما Midnight باشد، کافی است کد زیر را به فایل functions.php قالب سایتتان اضافه کنید :

با تغییر عبارت midnight در خط چهارم، به یکی دیگر از رنگ بندی ها، میتوانید رنگ بندی دلخواه خود را اعمال نمایید. توجه داشته باشید که این تغییر فقط بر روی کاربران جدید شما (کسانی که بعد از این تغییر ثبت نام میکنند) اعمال میشود. همچنین استفاده از این کد، مانع از تغییر رنگ پوسته ی ناحیه مدیریت توسط خود کاربر نخواهد شد. یعنی کاربر میتواند در هر زمان به شناسنامه اش مراجعه کرده و رنگ دلخواه خود را برگزیند.

غیر فعال کردن امکان تغییر رنگ ناحیه مدیریت توسط کاربران

خوب، همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، پس از اعمال تغییر بالا، اگر کاربری از رنگ پیش فرضی که شما تعیین کرده اید خوشش نیاید، میتواند به سادگی به شناسنامه اش مراجعه کرده و این رنگ را تغییر دهد. حالا هدف ما این است که این امکان را از کاربر بگیریم و اجازه ندهیم هیچ تغییر رنگی در بخش مدیریت اعمال شود. برای این کار از کد زیر استفاده خواهیم کرد :

کار کد بالا این است که امکان تغییر رنگ را از کلیه ی کاربران، بجز کاربرانی که سطح دسترسی مدیریتی دارند، سلب میکند. یعنی کاربرانی که سطح دسترسی کافی برای تغییر رنگ ناحیه مدیریت ندارند، به طور کلی این امکان را در شناسنامه شان مشاهده نخواهند کرد.

همانطور که مشاهده کردید، با چند کد ساده توانستیم ابتدا رنگ دلخواه خود را به عنوان رنگ پیش فرض ناحیه مدیریت وردپرس برگزینیم و سپس توانستیم سطوح دسترسی دلخواه خود را نیز بر روی این ناحیه اعمال کنیم. راستی شما کدام رنگ را به عنوان رنگ پیشفرض انتخاب خواهید کرد؟

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  تعیین رنگ پیشفرض قالب مدیریت برای کاربران جدید در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.