آموزش ایجاد مطلب چند صفحه ای در وردپرس

3

آموزش ایجاد مطلب چند صفحه ای در وردپرس

حتما تا به حال پیش آمده که در وبسایت ها و وبلاگ های مختلف دیده باشید که مقالات طولانی را به چند صفحه تقسیم کرده اند. به نحوی که شماره و لینک هر صفحه در زیر مطلب به چشم میخورد و خواننده در هر لحظه میتواند به صفحه ی دلخواه خود رفته و مطالعه را ادامه دهد. گرچه این مسئله کمی با ماهیت مطالعه در دنیای وب تناقض دارد ولی استفاده از آن بی فایده هم نیست. اول اینکه صفحه بندی مطالب به شما کمک میکند تا بتوانید مطلب ارائه شده را به بهترین وجه تقسیم بندی کرده و در قسمت های مناسب به خواننده ارائه کنید. دوم اینکه ایجاد مطالب چند صفحه ای باعث بالا رفتن page view شما هم خواهد شد (که حرکتی بس شیطانی میباشد! :دی) اما به هر حال فارق از همه ی این باید و نباید ها دیدیم که امروز خیلی خوب است که با هم نحوه ی ایجاد مطالب چند صفحه ای در وردپرس را بیاموزیم. برای انجام این کار با مسترکد همراه باشید.

ایجاد مطلب چند صفحه ای در وردپرس

انجام این کار بسیار ساده است. کافی است در هر زمان که نیاز داشتید صفحه ی جدیدی ایجاد کنید، به بخش متنی ویرایشگر وردپرس رفته و تگ زیر را اضافه نمایید :

اکثر قالب های استاندارد وردپرس به صورت پیش فرض از این امکان پشتیبانی میکنند. اما اگر قالب شما جزو این قالب ها نبود و وقتی تگ فوق را به مطلب اضافه کردید، صفحه بندی برای شما ایجاد نشد، نگران نباشید. به فایل single.php بروید و بخش زیر را پیدا کنید :

حالا باید در زیر این بخش، کد زیر را اضافه نمایید تا صفحه بندی های شما به درستی در نوشته نمایش داده شوند :

از آنجایی که تگ صفحه بندی (nextpage) در برگه ها نیز قابل استفاده است، بنابراین کد بالا را میتوانید به قالب برگه های خود نیز اضافه نمایید تا برگه ها نیز قابلیت صفحه بندی پیدا کنند. برای این کار کافی است کد بالا را به همان شکلی که از آن صحبت کردیم این بار به فایل page.php اضافه نمایید.

توجه داشته باشید که عبارت Pages در خط سوم، به این دلیل به انگلیسی نوشته شده که اگر قالب شما ایرانی نبود، بتوانید به شیوه ی استاندارد به استفاده از قالب به زبان فارسی ادامه دهید. بنابراین در صورتی که مایل باشید میتوانید این عبارت را با عبارت “برگه ها” و یا هر عبارت دلخواه خود عوض کنید.

اگر توجه کرده باشید در خط سوم از یک div با کلاس page-link استفاده کرده ایم. بنابراین برای سفارشی سازی نمای شماره صفحات در قالب خود، میتوانید با استفاده از کلاسی که از آن نام بردیم، استایلهای دلخواه خود را اضافه کرده و به ساختار دلخواه خود برسید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش ایجاد مطلب چند صفحه ای در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
3 دیدگاه
  1. web developer می گوید

    ممنون از انتشار این مطلب
    بسیار کاربردی بود

  2. Ali می گوید

    خیلی ممنون بابت این مطلب 😉

  3. امیرحسین می گوید

    فوق العاده عالی و کاربردی
    ممنون.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.