قطع دسترسی کاربر به حساب کاربری بدون حذف اکانت در وردپرس

3

قطع دسترسی کاربر به حساب کاربری بدون حذف اکانت در وردپرس

تا حالا پیش آمده که تصمیم بگیرید از ورود کاربری خاص به وبسایت وردپرسیتان جلوگیری به عمل آورید؟ ممکن است شما دلایل خاص خود را برای این کار داشته باشید. ولی سوال اینجاست که چطور باید چنین کاری را انجام داد؟ منطقا اولین چیزی که به ذهن شما میرسد، یا حذف کردن حساب کاربری شخص است و یا اینکه ایمیل و رمز عبورش را در وردپرس عوض کنید. ولی خوب مشکل اینجاست که این شیوه ها اصلا منطقی نیستند. چرا؟ فرض کنیم که کاربر مورد نظر شما جزو نویسندگان وبسایت شماست و تا امروز n پست هم در سایت شما ثبت کرده است. پس از حذف حساب کاربری وی، لازم است که تمامی این نوشته ها به شخص دیگری نسبت داده شوند که نه کار جالبی است و نه منطقی. از طرفی هم اگر بخواهید با تغییر ایمیل شخص، از ورود او به وردپرس جلوگیری کنید، اولین اتفاقی که می افتد این است که آواتار وی در سایت تغییر میکند که این هم ممکن است ایده آل نباشد. از طرفی حتی اگر سطح دسترسی وی را به سطح دسترسی پایین تری مثل مشترک تغییر دهید، شخص باز هم قادر به ورود به حساب کاربری اش خواهد بود که مسلما این هم ایده آل نیست. پس باید چه کار کنیم؟ اگر امروز با مسترکد همراه باشید، قرار است با هم شیوه ی محروم کردن کاربر از دسترسی به حساب کاربری اش در وردپرس را مرور کنیم. این آموزش کوتاه را از دست ندهید.

خوب برای شروع لازم است که افزونه ی Account Locker Lite را بر روی وبسایت خود نصب و فعال کنید. (آموزش نصب و فعالسازی افزونه در وردپرس)
این افزونه دو ورژن دارد. در ورژن Lite شما قادر خواهید بود کاربر را از دسترسی به حساب کاربری اش محروم کرده و همچنین از بازنشانی (ریست) پسورد وی جلوگیری به عمل آورید. در نسخه ی Pro که معادل 4.99 دلار قیمت دارد، شما قادر خواهید بود دلیل بن کردن کاربر را نیز تعیین کرده و همچنین تعیین کنید که این محرومیت تا چه تاریخی باید ادامه داشته باشد. (درست مانند انجمن ها)
بعد از فعالسازی، از این پس هرگاه به پروفایل یک کاربر در ناحیه مدیریت وردپرس مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که بخش جدیدی با عنوان Lock User Account به تنظیمات اضافه شده که در آن میتوانید وضعیت حساب کاربری مورد نظر را مشاهده کرده و در صورت نیاز، کاربر مورد نظر را از ورود به سایت محروم کنید. ( در اینجا Locked به مفهوم عدم دسترسی و Unlocked به مفهوم میسر بودن دسترسی میباشد)

محروم کردن کاربر از دسترسی به وردپرس

حالا اگر کاربری که از ورود به سایت محروم شده است، سعی در ورود داشته باشد، در صفحه ی ورود با خطایی روبرو خواهد شد که به وی میگوید حساب کاربری وی مسدود شده است. (طبعا اگر نسخه ی پیشرفته را تهیه کرده باشید، دلیل و مدت زمان محرومیت نیز برای شخص به نمایش در خواهد آمد)
همانطور که قبلا هم گفته شد، کاربری که از ورود به سایت محروم شده، قادر به ریست رمز عبورش نیز نخواهد بود. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که حذف (یا غیر فعال کردن) این افزونه از وردپرس، منجر به لغو کلیه ی محرومیت ها و امکان دسترسی دوباره کاربر به سیستم خواهد شد.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  قطع دسترسی کاربر به حساب کاربری بدون حذف اکانت در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
3 دیدگاه
  1. nima می گوید

    سلام و ممنون از سایت خوبتون بسیار عالی هست لطفا کمکم کنید من یک مشکل داره وردپرسم مثل اینکه افزونه میخوام نصب کنم میگه : یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده
    یا میخوام تصویر پشت زمینه بزارم هم همینو میگه و ….
    لطفا بگید چکار کنم

    1. MrCode می گوید

      سلام
      احتمالا شما فولدر tmp هاستتون پاک شده باشه. توی home هاستتون یک نگاه بکنید و اگر این فولدر وجود نداره خودتون ایجادش کنید. (فکر میکنم دسترسیش باید 777 باشه ولی یک جستجو بکنید بهتر هست)

  2. سارا می گوید

    سلام.ممنون از توضیحاتتون.ولی وردپرس من ک همش فارسیه.من خیلی عجله واسه اک شدن حسابم دارم.لطقا کمک کنید

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.