جوملا 3.7 چه امکانات جدیدی را به همراه دارد؟

1

امکانات جدید جوملا 3.7

تا انتشار نسخه پایدار جوملا 3.7 زمان زیادی باقی نمانده. میتوانیم انتظار داشته باشیم که اگر همه چیز درست پیش برود، این نسخه در تاریخ 28 مارچ 2017 به صورت عمومی و پایدار در اختیار کاربران قرار بگیرد. جوملا 3.7 قرار است امکانات جالبی را با خود به همراه داشته باشد که اطلاع از آنها پیش از موعد انتشار این نسخه خالی از لطف نیست. بنابراین مسترکد امروز تصمیم گرفته که برخی از امکانات جالب نسخه جدید جوملا را به شما معرفی کند. از شما دعوت میکنیم که در ادامه این معرفی نسبتا کوتاه با ما همراه شوید تا با هم به امکانات نسخه جدید جوملا بپردازیم.

اعمال تنظیمات روی ویرایشگر TinyMCE

با این ویژگی جدید شما میتوانید تنظیمات دلخواه را بر روی ویرایشگر TinyMCE اعمال کنید و به این شکل یک ویرایشگر کاملا سفارشی در اختیار داشته باشید. تغییرات جدید اعمال شده در جوملا 3.7 به شما اجازه میدهند که نوار ابزارهای دلخواه را به tinymce اضافه کرده و از ویژگی های درگ اند دراپ در آن بهره بگیرید.

هدایتگر URL جدید

انتظار میرود که این ویژگی تاثیرات مثبتی را در رابطه با سئو با خود به همراه داشته باشد. با استفاده از این امکان، از این پس آدرس های تولید شده در جوملا SEO Friendly تر بوده و از تکرار URL ها (Duplication) نیز به همین شیوه جلوگیری خواهد شد.

زمینه های دلخواه در جوملا 3.7

امکان استفاده از زمینه های دلخواه یا Custom Fields امکانی است که مدت ها در جوملا منتظر آن بودیم. حالا با انتشار نسخه 3.7 این سیستم مدیریت محتوا، بالاخره شاهد حضور این امکان در جوملا خواهیم بود. با استفاده از این امکان از این به بعد میتوانید به فرم ها تماس، پروفایل کاربران یا مقالات خود، زمینه های دلخواه اضافه کرده و آنها را در محل های مورد نظر به کار بگیرید. زمینه های دلخواه کاربرد های فراوانی دارند. مثلا میتوان از آنها برای نمایش انواع اطلاعات از جمله قیمت ها و … در محل های مورد نیاز بهره گرفت. پیش از این برای رسیدن به چنین امکاناتی، کاربران مجبور بودند که از افزونه های جداگانه استفاده کنند اما از جوملا 3.7 به بعد این نیاز مورد توجه قرار گرفته و استفاده از آن برای عموم کاربران و خصوصا توسعه دهندگان، آسان تر خواهد شد.

زمینه های دلخواه در جوملا 3.7

زمینه های دلخواه در جوملا انواع مختلفی خواهند داشت. پیش بینی میکنیم که در میان این زمینه ها انواعی مانند تقویم، کپچا، چک باکس، رنگ، ویرایشگر، ایمیل، تصویر، لیست، رسانه، دکمه ای رادیویی، ناحیه نوشتاری، آدرس، تلفن و … در دسترس کاربران قرار بگیرند.

مدیریت رسانه

امکان بهره گیری از Media Manager امکانی بود که در جوملا 3.5 در انتظار ان بودیم. اما این امکان به دلایلی در ورژن مورد نظر به سیستم اضافه نشد. اما خوشبختانه به نظر میرسد این سیستم در نسخه جدید جوملا در اختیارمان قرار خواهد گرفت. با استفاده از این امکان، کاربر میتواند به شیوه ای کاملا کاربردی و موثر به مدیریت تصاویر آپلود شده خود بپردازد. همچنین با استفاده از امکاناتی که در این سیستم در نظر گرفته شده، امکان ویرایش تصاویر و انجام عملیاتی از جمله برش، تغییر سایز، چرخش، اعمال فیلتر ها و … نیز به صورت مستقیم از ناحیه مدیریت جوملا امکان پذیر خواهد بود. البته امکانات مدیا منیجر به همینجا ختم نمیشود و امکانات جالب دیگری از جمله ایجاد تصاویر بندانگشتی، افزودن اطلاعات و برچسب ها و … نیز در این سیستم برای شما در نظر گرفته شده است.

ورود به جوملا با استفاده از فیس بوک

جوملا 3.7 به یک ویژگی جالب دیگر نیز مجهز شده است. در این ورژن با بهره گیری از پلاگین authentication فیسبوک، کاربران میتوانند با اکانت فیسبوک خود به حساب کاربری خود در جوملا وارد شوند.

انتخابگر زمان و تاریخ

انتخابگر زمان و تاریخ در جوملا 3.7

در این نسخه از جوملا بهبود هایی هم در واسط کاربری مشاهده میشود. یکی از این بهبود ها در نحوه انتخاب زمان و تاریخ با استفاده از Date and Time Picker جدید است. این مسئله کار کردن با زمان و تاریخ را حتی در زمان توسعه ابزارهای مختلف برای جوملا نیز بسیار ساده کرده و تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود میبخشد.

اضافه کردن مقاله در زمان افزودن لینک به منو

اضافه کردن مقاله در زمان افزودن لینک به منو

با استفاده از این ویژگی از این پس قادر خواهید بود در زمان افزودن یک آیتم به منو، به صورت همزمان یک مقاله برای آیتم مربوطه ایجاد کنید. به این شکل به مقدار قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی شده و پروسه ی راه اندازی یک سایت، هر چه سریعتر به اتمام خواهد رسید.

سخن پایانی

به نظر میرسد جوملا پس از مدت ها واقعا آمده که تکانی به خود بدهد. شاید اگر جوملا زودتر به فکر انجام این کارها افتاده بود، الان شکافی به این عمق بین جوملا و وردپرس وجود نداشت. برای کاربران وفادار جوملا شاید ارائه این امکانات به نظر واقعا جالب باشد ولی باید با خودمان صادق باشیم. اگر جوملا واقعا میخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد، این امر نیازمند یک تحول اساسی در این سیستم مدیریت محتواست. شاید با ارائه چند امکانات جدید (خصوصا امکان استفاده از زمینه های دلخواه) راه رسیدن به هدف برای جوملا کمی هموار تر شود ولی فعلا تا پر کردن شکاف عمیقی که قبلا از آن صحبت کردیم، راه بسیار است …

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  جوملا 3.7 چه امکانات جدیدی را به همراه دارد؟
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
1 دیدگاه
  1. مقالات html می گوید

    سلام خوب هستین؟
    خیلی از سایت شما لذت میبرم
    خیلی ممنون از شما

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.