آموزش تبدیل RIAL به ریال در Easy Digital Downloads

7

آموزش تبدیل عبارت RIAL به ریال در Easy Digital Downloads

قبلا در آموزش راه اندازی سایت فروش فایل با افزونه Easy Digital Downloads درباره این افزونه، مفصلا با هم صحبت کردیم. اما مطالب آموزشی مرتبط با این افزونه، به همان آموزش ختم نمیشوند و موارد بسیار زیادی برای سفارشی سازی در افزونه EDD وجود دارد که پرداختن به آنها خالی از لطف نیست. در آموزش کوتاه امروز به یکی از موارد کوچک اما مهم درباره این افزونه خواهیم پرداخت.

در استفاده از افزونه Easy digital downloads حتما تا امروز با این مسئله مواجه شده اید که این افزونه، پس از انتخاب واحد ارزی ریال در بخش تنظیمات، بجای نشان دادن عبارت ریال در قیمت محصولات، عبارت RIAL را در سایت به نمایش میگذارد. مثلا به تصویر زیر توجه کنید :

نمای واحد ارزی RIAL در edd

نمایش واحد ارزی کشور ایران به این صورت (به زبان انگلیسی) چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ کاربردی، اصلا جالب و ایده آل نیست. بنابراین چقدر خوب میشود اگر بتوان کاری کرد که این واحد ارزی به درستی و به زبان فارسی در سایت نمایش داده شود. مثلا مانند تصویر زیر :

تبدیل rial به ریال در easy digital downloads وردپرس

مشخصا، این نوع نمایش، هم خوانا تر و هم زیباتر است. اگر شما هم با مسترکد هم عقیده هستید و به دنبال راه حلی برای تبدیل RIAL به ریال در Easy digital downloads میگردید، در آموزش امروز با ما همراه شوید. در این آموزش نحوه انجام این کار را به دو شیوه، یکی با استفاده از قرار دادن مستقیم کد در سایت و دیگری با استفاده از یک افزونه کاربردی، خواهید آموخت.

تبدیل RIAL به ریال در EDD با استفاده از کد

روش اول، روشی ساده و کاربردی است. با توجه به اینکه در این روش تغییر عبارت Rial به ریال در افزونه Easy digital downloads با قرار دادن کد در سایت صورت میگیرد، بنابراین این روش برای افرادی مناسب است که اولا علاقه ای به نصب افزونه های اضافی در سایت خود ندارند. دوما با ویرایش جزئی قالب سایتشان مشکلی نداشته و به این امر مسلط هستند. در اینجا لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که اگر برای فارسی سازی سایت خود از افزونه پارسی دیت استفاده میکنید، شما نیازی به استفاده از روش فعلی ندارید و میتوانید به سراغ روش بعدی بروید.

در صورتی که این روش را برای سفارشی سازی نمایش عبارت ریال انتخاب کرده اید، کافی است کد زیر را در فایل functions.php قالب خود و یا افزونه Site Specific ای که از قبل ایجاد کرده اید قرار دهید :

تغییرات را ذخیره کرده و سایت خود را مجددا بارگذاری کنید تا تغییر عبارت RIAL را به ریال در سایتتان مشاهده کنید.

تبدیل RIAL به ریال در EDD با افزونه Parsi Date

در این روش، قصد داریم با نصب یک افزونه در سایت، عبارت RIAL را به ریال تغییر دهیم. افزونه ای که در این بخش مورد استفاده قرار خواهیم داد، افزونه نام آشنای Parsi Date است. در اینجا توجه به این نکته ضروری است که با در نظر گرفتن اینکه افزونه پارسی دیت، افزونه ای برای فارسی سازی وردپرس است، توصیه میکنیم تنها در صورتی از این روش برای تغییر عبارت RIAL به ریال در ایزی دیجیتال دانلودز استفاده کنید که یا این افزونه را از پیش بر روی سایت خود نصب داشته و از آن به عنوان فارسی ساز سایتتان استفاده میکنید. و یا اینکه تصمیم دارید این پارسی ساز را جایگزین پارسی ساز فعلی خود کنید.

این مسئله به این دلیل حائز اهمیت است که وجود دو پارسی ساز به طور همزمان در سایت شما، ممکن است منجر به بروز اختلال در کارکرد سایت شما شود. بنابراین پیش از شروع به استفاده از این افزونه، حتما نکات ذکر شده را در نظر بگیرید.

برای استفاده از این شیوه لازم است که ابتدا این افزونه را در سایت خود نصب و فعال کنید. (لینک افزونه را در پاراگراف اول همین قسمت در اختیار شما قرار داده ایم.) ( مطالعه آموزش نصب افزونه در وردپرس) سپس در ناحیه مدیریت وردپرس به منوی تنظیمات پارسی مراجعه کرده و به تب “هماهنگی با افزونه ها” بروید.

تنظیمات افزونه پارسی دیت - هماهنگی با افزونه ها

همانطور که مشاهده میکنید در این قسمت بخشی با عنوان Easy Digital Downloads در اختیار شما قرار گرفته است. در اینجا در جلوی تنظیم جایگزینی ریال با RIAL، گزینه فعال را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره کنید. حالا جهت مشاهده تغییرات، کافی است یک بار مجددا سایت خود را بارگذاری کنید.

امیدواریم که از آموزش امروز لذت برده باشید.

آموزش تکمیلی : تبدیل ریال به تومان در easy digital downloads

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش تبدیل RIAL به ریال در Easy Digital Downloads
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
7 دیدگاه
  1. amoozesh3 می گوید

    سلام.خیلی مطالب قدیمی میزارین.من 2 سال قبل در افزونه edd تومان را گذاشتم.

    1. MrCode می گوید

      سلام
      صرف اینکه شما از دو سال پیش از edd استفاده میکنید، دلیل نمیشه همه کاربران از دو سال پیش استفاده از این افزونه رو شروع کرده باشن! بدیهی هست که شخصی ممکنه همین امروز این افزونه رو نصب کنه و به دنبال آموزش تبدیل عبارت RIAL به ریال در این افزونه باشه. همچنین این آموزش ارتباطی به استفاده از واحد ارزی تومان در افزونه نداره و در رابطه با چیز دیگه ای هست.
      و البته آموزش مثل معرفی موبایل نیست که قدیمی بشه. مادامی که کاربران ممکنه در یک افزونه با یک سوال خاص مواجه بشن، اون آموزش خاص همیشه جدید و کاربردی خواهد بود.
      البته این نظر شماست و قابل احترام

  2. سارا می گوید

    مرسی از آموزشی که قرار دادید.
    من میخوام تو سایتم بجای اینکه مبلغ رو به ریال نشون بده، به تومن نشون بده. میشه بگید این کار رو چجوری انجام بدم

    1. MrCode می گوید

      خواهش میکنم.
      انشالله در یک آموزش جداگانه به این مطلب خواهیم پرداخت

  3. عارف می گوید

    سلام
    خسته نباشید من از این افزونه استفاده میکنم و قبلا از طریق سایت شما ابتدا مبلغ را به ریال تغیر داده بودم بعد به تومان ، ولی دیشب افزونه به روز رسانی شده و دوباره به RIAL تغیر کرده در صورتی که هم کد ها موجود بوده و هم دوباره پاک کردم و باز اضاف کردم .
    ممنون میشم توضیح بدید

  4. محمد می گوید

    سلام تغیر IRT به تومن هم بگید و FREE به رایگان
    ممنون

  5. طاهر می گوید

    سلام
    دست شما درد نکنه، مفید و کاربردی بود.
    تشکر

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.