آموزش انتقال دستی سایت وردپرسی

51

انتقال وردپرس از لوکال به هاست - انتقال سایت به هاست جدید - انتقال دستی وردپرس

آشنایی بودن با روش انتقال دستی وردپرس از محلی به محل دیگر، بسیار حائز اهمیت است. چه شما بخواهید سایت وردپرسی را که به صورت لوکال راه اندازی کرده اید به هاست انتقال دهید، چه بخواهید سایت خود را از یک هاست به هاست دیگر منتقل کنید، چه بخواهید یک خانه تکانی درست و حسابی بکنید و از عدم آلودگی نصب وردپرس خود مطمئن شوید و یا حتی اگر بخواهید سایت خود را به دامنه ای جدید منتقل کنید. برای کلیه ی این فعالیت ها، لازم است که با بخش های مختلف روش انتقال دستی وردپرس آشنا باشید. بنابراین امروز مسترکد تصمیم دارد با شما نحوه انتقال دستی سایت وردپرسی را مرور نماید. بدیهی است که به عنوان مثال جهت پاکسازی نصب وردپرس و یا تغییر دامنه، ممکن است به تمامی مراحل این آموزش نیازی نداشته باشید ولی طی کردن تک تک مراحل به صورت صحیح، جهت انتقال سایت از لوکال به هاست و یا از یک هاست به هاست دیگر، کاملا ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین به شما توصیه می کنیم که این آموزش را با دقت نظر دنبال نمایید.

ما اینطور فرض کرده ایم که شما در حال حاضر یک سایت وردپرسی حاضر و آماده در اختیار دارید که مایل هستید آن را به محل دیگری (مانند یک هاست دیگر یا از لوکال به هاست و … ) منتقل کنید.
همچنین برای دنبال کردن این آموزش لازم است که آشنایی مختصری با FTP / فایل منیجر هاست، استفاده ای ویرایشگر کد و phpMyAdmin داشته باشید. با در نظر گرفتن این نکات آموزش را آغاز می کنیم.

میخواهیم چه کار کنیم؟

کاری که قرار است طی این آموزش انجام دهیم به شرح زیر است :

  • تصمیم داریم خود نصب وردپرس را جا به جا کنیم اما برای این کار، فایلهای اصلی وردپرس را جا به جا نخواهیم کرد. بلکه وردپرس را از نو روی مقصد جدید نصب میکنیم (به این علت که ممکن است این فایلها در جابجایی آسیب ببینند و همچنین ضرورتی هم در انجام کار به این شکل نیست)
  • محتوای فولدر wp-content شما را که حاوی تمامی آپلود ها، پوسته ها، پلاگین ها و … است را به محل جدید انتقال خواهیم داد.
  • دیتابیس را به محل جدید منتقل خواهیم کرد. (کلیه ی اطلاعات سایت شما اعم از تنظیمات، نوشته ها، برگه ها و … در دیتابیس شما قرار دارند).

بنابراین همانطور که حتما تا حالا متوجه شده اید، سایت شما به صورت تمام و کمال، از محلی به محل دیگر انتقال داده خواهد شد.

قبل از شروع ….

پیش از اینکه کاری انجام دهیم، لازم است که ساختار پیوند های یکتا را به حالت پیشفرض خود برگردانیم. چرا که در صورت عدم انجام این کار، احتمالا پس از انتقال، نوشته ها و برگه های شما دچار خطای 404 خواهند شد. برای بازگرداندن تنظیمات پیوند های یکتا به حالت پیشفرض در ناحیه مدیریت وردپرس، از منوی تنظیمات به زیر منوی پیوند های یکتا مراجعه نمایید.

ایجاد یک کپی از سایتی که قرار است منتقل شود

خوب حالا لازم است که یک کپی کامل از سایتی که قرار است به محل جدید انتقال داده شود ایجاد کنیم. برای این کار ابتدا یک کپی از فولدر wp-content در محل مورد نظر روی کامپیوتر خود تهیه کنید. (بدیهی است که اگر حجم این فولدر خیلی زیاد بوده و سرعت اینترنت شما کم باشد، تنها راه حل، دریافت فایل از طریق سرور خواهد بود)

در اینجا شما یک انتخاب دارید. در صورتی که مایل باشید میتوانید از ایجاد کپی از فولدر های theme و plugin صرف نظر کنید و سپس در هاست مقصد، مجددا به نصب این آیتم ها بپردازید. این روش معمولا در جایی کاربرد دارد که هدف شما بیشتر پاک سازی و اطمینان از امنیت سایتتان باشد.

حالا نوبت آن میرسد که یک کپی از دیتابیس سایت مورد نظر تهیه کنیم. برای انجام این کار از phpMyAdmin بهره خواهیم برد. بنابراین لازم است که وارد phpMyAdmin شده و با ورود به تب Export یک خروجی کامل از دیتابیس خود تهیه نموده و آن را در محلی امن قرار دهید. اگر نمیدانید چطور باید این کار را انجام دهید، میتوانید به سادگی آموزش استفاده از phpMyAdmin را که قبلا در سایت درج کرده ایم مطالعه نمایید. در آن آموزش به صورت تصویری به شرح چگونگی استفاده از phpMyAdmin و ایجاد خروجی دیتابیس پرداخته ایم.

اگر چندین دیتابیس دارید و نمیدانید که کدام یک از آنها مربوط به سایت مورد نظر شماست، کافی است که فایل wp-config.php سایت خود را باز کرده و نام دیتابیستان را بر همان اساس تشخیص دهید.

ویرایش اطلاعات دیتابیس

در این مرحله باید اطلاعات موجود در دیتابیس را با محل جدیدی که قصد انتقال سایت به آن را داریم تطابق بدهیم. اگر قصد دارید سایت خود را از یک هاست به هاستی دیگر منتقل کنید، بدون اینکه هیچ تغییری در آدرس دامنه ی شما ایجاد شود، نیازی نیست در این مرحله هیچ کاری انجام دهید. ولی اگر قصد انتقال سایت از لوکال به هاست یا از دامنه ای به دامنه ی دیگر را دارید، لازم است که تغییرات مقتضی را بر اساس آدرس جدید در فایل دیتابیس اعمال کنید.

  • اگر سایت را از لوکال هاست به آدرس دامنه ای بر روی هاست میزبانی منتقل میکنید لازم است که آدرس نصب سایت را در لوکال با آدرس دامنه ی جدید عوض کنید. مثلا آدرس http://127.0.0.1/wordpress را با آدرس دامنه ی دلخواه خود مانند http://domain.com جایگزین کنید.
  • اگر سایت را از دامنه ای به دامنه ی دیگر منتقل میکنید لازم است که آدرس های قدیمی مثلا http://olddomain.com را با ادرس های جدید مثلا http://newdomain.com جایگزین کنید.
  • و همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد، در صورتی که صرفا سایت را از هاستی به هاست دیگر انتقال میدهید و قرار نیست تغییری در آدرس دامنه ی شما ایجاد شود، نیازی نیست که در این مرحله تغییری در فایل خروجی دیتابیس خود ایجاد کنید.

برای جایگزین آدرس های قدیمی با آدرس های جدید، فایل خروجی دیتابیس (فایل .sql) را در یک ویرایشگر متنی مثلا Notepad++ باز کنید و با استفاده از ابزار Replace، اطلاعات قدیمی را با جدید جایگزین نمایید. در پایان تغییرات را در فایل ذخیره نمایید تا با هم به سراغ ادامه آموزش برویم.

ایجاد و راه اندازی سایت در محل جدید

خوب، همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، قصد نداریم فایلهای هسته ی وردپرس را جابجا کنیم. بلکه تصمیم داریم یک نصب جدید وردپرس انجام داده و سپس اطلاعات لازم را به آن اضافه کنیم. بنابراین در این مرحله لازم است که وردپرس را در محل جدیدی که مورد نظر شما نصب نمایید. برای این کار میتوانید آموزش نصب وردپرس را که قبلا در سایت درج کرده بودیم مورد مطالعه قرار دهید. در هنگام نصب وردپرس، توجه کنید که پیشوند جداول دیتابیس در سایت جدید با سایت قدیمی شما یکسان باشند. مثلا اگر در محل قبلی سایت، پیشوند جداول را معادل w0op_ قرار داده اید، در اینجا هم پیشوند جداول دیتابیس را از حالت پیشفرض تغییر داده و روی همین عبارت تنظیم کنید.

بعد از نصب وردپرس نوبت آن میرسد که کلیه ی فایلها، قالب ها و افزونه ها را به شکل قبل روی نصب جدید قرار دهیم. نحوه ی انجام کار در این مرحله به تصمیمی که قبلا در مورد انتقال پوشه ی wp-content گرفته بودید بستگی دارد. اگر تصمیم گرفته اید که پوسته ها و افزونه ها را از نو روی وردپرس نصب کنید، کافی است که با مراجعه به مدیریت وردپرس در این مرحله، این کار را تکمیل کنید و پس از اتمام نصب افزونه ها و پوسته ها، فولدر uploads را به محل نصب وردپرس در هاست جدید انتقال دهید. یا اینکه میتوانید فولدر wp-content را به طور کامل به محل جدید انتقال دهید تا کلیه ی پوسته ها و افزونه های شما بدون دردسر به محل جدید انتقال پیدا کنند.

درون ریزی / ایمپورت دیتابیس در محل جدید

حالا نوبت به آن میرسد که دیتابیسی که در مراحل قبل ویرایش کرده بودید را در محل جدید ایمپورت کنید. در اینجا فقط یک مشکل کوچک وجود دارد. مشکل این است که وقتی شما وردپرس را در محل جدید نصب کرده اید، وردپرس جداولی درون دیتابیس ایجاد کرده و دیتابیس را با اطلاعات خودش پر کرده است. بنابراین قبل از اینکه بتوانیم دیتابیس قبلی را در محل جدید درون ریزی کنیم، باید جداولی که در دیتابیس جدید ایجاد شده را پاک کرده یا drop کنیم.

برای انجام این کار کافی است در phpMyAdmin در زمانی که در تب Structure قرار دارید، همه ی جداول را انتخاب کرده و سپس از منوی دراپ داون With Selected گزینه ی drop را انتخاب نمایید و سپس عملیات را تایید کنید تا کلیه ی جداول موجود در دیتابیس جدید شما پاک شده و دیتابیس آماده ی درون ریزی اطلاعات قبلی شود.

پاک کردن جداول موجود در دیتابیس

سپس به تب Import بروید، فایل دیتابیستان را جهت آپلود انتخاب کنید (فایل شما میتواند پسوند .sql یا zip داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر حجم دیتابیس شما زیاد است، میتوانید آن را زیپ کرده و سپس آپلود کنید) و سپس روی دکمه Go کلیک کنید تا عملیات درون ریزی دیتابیس انجام شود.

توجه داشته باشید که اگر حجم دیتابیس شما زیاد باشد، این مرحله ممکن است کمی طول بکشد. بنابراین تا اتمام این مرحله صبور باشید.

و در انتها …

کار شما اینجا تقریبا به اتمام رسیده. حالا لازم است که وارد ناحیه مدیریت وردپرس در آدرس جدید شوید. (توصیه میکنم که در این مرحله کش مرورگر را به طور کامل خالی کنید) اطلاعات ورود به مدیریت شما دقیقا معادل اطلاعات ورود در محل قدیمی سایت هستند. به این علت که دیتابیس قدیمی را در محل جدید ایمپورت کرده اید. پس حواستان باشد که حتی اگر وردپرس را در زمان نصب در محل جدید با اطلاعاتی متفاوت نصب کرده باشید، باز هم باید با همان اطلاعات قدیمی وارد سیستم شوید.

پس از ورود به ناحیه مدیریت از منوی تنظیمات به زیر منوی پیوند های یکتا بروید و تنظیمات پیوند های یکتا را بر اساس دلخواه خود مجددا فعال کنید. (توجه داشته باشید که اگر یک سایت را بدون تغییر دامنه، از هاستی به هاست دیگر منتقل کرده اید، تنظیمات پیوند های یکتا را باید دقیقا معادل حالت قدیمی سایت قرار دهید وگرنه در زمینه ورود های موتور های جستجو و … به مشکل بر میخورید.)

تنظیمات افزونه ها و پوسته های خود را به طور دقیقا بررسی کنید و اگر تغییری لازم است روی آنها اعمال نمایید و از فعال بودن افزونه های مورد نیاز اطمینان حاصل کنید.

تصاویر سایت و آدرس ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی جا به جا شده و در محل جدید قرار گرفته است. خلاصه سعی کنید چیزی را از قلم نیاندازید.

سخن پایانی

امیدوارم که از این آموزش نسبتا طولانی استفاده کرده باشید.
در اینجا لازم میدانم به این نکته اشاره کنم که این تنها راه انتقال وردپرس از محلی به محل دیگر نیست ولی ما سعی کردیم در این آموزش، روشی که کمترین پیچیدگی و کمترین احتمال خطا را دارد به شما ارائه کنیم. اما بدیهی است که انتقال یا تغییر دامنه و … میتواند به روش های دیگری نیز صورت بگیرد.
همچنین لطفا توجه داشته باشید که مسئولیت استفاده از این آموزش بر عهده ی خود شماست و مسترکد در این رابطه مسئولیتی را نمیپذیرد، بنابراین با دقت تمام کلیه ی مراحل را انجام دهید و اطلاعات خود را همیشه در محلی امن نگهداری نمایید.
و در آخر موفق باشید …

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش انتقال دستی سایت وردپرسی
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
51 دیدگاه
  1. azad می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید میخواستم بدونم من برای اینکه سایتمو که با نرم افزارWYSIWYG Web Builder 10.xطراحی کردم و میخواهم در وردپرس بارگذاری کنم مدیریت کنم چه کاری باید بکنم

  2. faegheh می گوید

    aali bod va mofid

  3. arash می گوید

    با سلام و احترام

    من یک قالب وردپرس بر روی لوکال هاست طراحی کردم و سپس به هاست دایرکت ادمین انتقال دادم ، و تمام مراحل ایجاد دیتابیس و export , inport  رو انجام دادم و مشخصات دیتابیس رو در فایل wp-config تنظیم کردم ، و طبق آموزش های شما انجام دادم ،حتی آدرس ها رو هم تصحیح کردم ، و در پایان زمانیکه آدرس سایت رو در مرورگر وارد می کنم به جای اینکه سایت لود شود ، پیغام راه اندازی مجدد وردپرس نمایش داده می شود ، میخواستم بدونم شما تا به حال با چنین مشکلی روبرو شدید که بنده رو راهنمایی کنید؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      چند احتمال به ذهن من میرسه.

      1 – دیتابیسی که ایمپورت کردید کامل نیست یا خرابه.
      2 – آدرس سایت رو در جدول wp_options اصلاح نکردید.
      3 – پیشوند جداول توی فایل کانفیگ اشتباهه.
      4 – یوزر دیتابیستون دسترسی کافی برای انجام عملیات مد نظر رو روی دیتابیس نداره.
      5 – مشکلی در فایل htaccess تون وجود داره.

      احتمال مورد 2 و 3 بسیار بالا هست.

      1. arash می گوید

        خیلی ممنون از پاسختون ، همون طور که فرمودید پیشون جداول در فایل کانفیگ اشتباه بود ، الان مشکل برطرف شد.

      2. MrCode می گوید

        از اینکه مشکلتون برطرف شده خوشحالم 🙂

  4. بهزاد می گوید

    با سلام و تشکر بابت آموزش مفیدتون،
    من می خوام به جای ایجاد پست جدید در هاست، ابتدا آنرا در لوکال ایجاد کنم و سپس به هاست منتقل نمایم؛ تا اینجا مطابق آموزش شما هیچ مشکلی وجود ندارد، اما پس از انتقال تعدادی پست اگر بخواهم در آینده تعدادی دیگر را که در لوکال منتشر شده به هاست انتقال دهم باید چکار کنم(نمی خوام پستهای قدیمی را دوباره انتقال دهم)؟ یعنی پستهای جدید به مرور به هاست اضافه شود.
    لطفا روال کار را توضیح دهید خیلی نیاز دارم به این مطلب…
    با تشکر

    1. MrCode می گوید

      تا جایی که من اطلاع دارم روش مناسب و قابل قبولی برای انجام این کار وجود نداره …
      و البته انجامش رو هم توصیه نمیکنم.

      1. بهزاد می گوید

        ممنون از پاسخدهی سریع شما، یعنی منظورتون اینه که مستقیما از هاست این کار رو انجام بدم؟

  5. قاسم می گوید

    آقا ممنون دست گلت درد نکنه. طبق آموزش شما تونستم سایتمو بدون هیچ کم وک استی انتقال بدم به یک هاست دیگه

  6. تیام می گوید

    با سلام و تشکر از آموزشتون.
    من تمام کارهایی را که فرمودید انجام دادم و سایت روی دامنه جدید بالا میاد ولی وقتی میخوام وارد ادمین سایت شوم. همان طور که فرمودید از اطلاعات ورود سایت قبلی استفاده می کنم.
    خطای زیر را می دهید:
    شما مجوز کافی برای دسترسی به‌این برگه را ندارید.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. MrCode می گوید

      سلام
      یه نگاهی به این صفحه بندازید شاید کمکتون کنه :
      https://wordpress.org/support/topic/you-do-not-have-sufficient-permissions-to-access-this-page-1

  7. safoora می گوید

    به خاطر توضیحات خوب و دقیق تون ممنون

  8. مصطفی می گوید

    سلام
    وردپرس قبلی من پیشوند جداولش با وردپرس جدید که پشتیبان هاست برام نصب کرده فرق داره.بعد از import کردن sql باید پیشوند جداول را تو wp-config به حالت قبل تغییر بدم؟؟؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      پیشوند جداولتون توی دیتابیس هر چیزی که هست باید با اطلاعاتی که در فایل wp-config وارد شده، کاملا مطابقت داشته باشه.

  9. مصطفی می گوید

    فرقی نداره کدومو تغییر بدم؟؟؟

    1. MrCode می گوید

      اگر توی دیتابیس از پیشوند پیشفرض وردپرس استفاده شده، منطق حکم میکنه دیتابیس رو تغییر بدید.
      اگر توی دیتابیس از پیشوندی غیر از پیشوند پیشفرض وردپرس استفاده شده، منطق حکم میکنه فایل کانفیگ رو تغییر بدید.
      یعنی : سعی کنید از پیشوند پیشفرض وردپرس استفاده نکنید.

      من شخصا خودم ترجیح میدم به دیتابیس دست نزنم.

  10. مصطفی می گوید

    خیلی ممنون از پاسخدهی تون

  11. ali می گوید

    با سلام.
    من میخواستم مطالب یک دامنه ام را به دامنه دیگر منتقل کنم /
    البته اینم بگم هر دو دامنه در یک هاست هستند !
    لطفا کوتاهترین و بهترین راه را بگید.
    ممنون

    1. MrCode می گوید

      سلام
      اگر واقعا قصدتون انتقال از یک دامنه به دامنه ی دیگه هست (یعنی در پایان هر دو دامنه به صورت جداگانه روشون سایت باشه) خوب روش همینی هست که گفته شده.
      اگر قصدتون فقط انتقال مطالب هست و در دامنه ی دیگرتون هم وردپرس رو نصب کردید، میتونید از مطالب خروجی بگیرید و در سایت جدید درون ریزی کنید.
      اگر قصدتون از این کار، فقط تغییر دامنه ی سایتتون هست، روش صحیح این هست که در تنظیمات وردپرس آدرس دامنتون رو عوض کنید و بعد در دیتابیس جاهایی که آدرس قدیم موجود هست رو هم به آدرس جدید تغییر بدید. (طبعا تنظیمات دامنه در هاستتون باید صحیح باشه و دامنه ی جدید به دایرکتوری محل نصب وردپرس اشاره کنه) ایجاد بکاپ قبل از هر نوع تغییر فراموش نشه.

  12. محبوب می گوید

    ممنون خیلی عالی بوددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

  13. ali می گوید

    با سلام
    mrcode واقعا ممنون از وقتی که میگذارید و کاربرانتونو راهنمایی کامل میکنید.
    ببنید منظورم اینه که من یک دامنه دارم که از طرف گوگل کلا مسدود شده (یعنی دیگه اون دامنه بدرد نمیخوره )
    خب الان من میخوام فقط و فقط مطالب اون دامنه قبلی (دامنه ای که از طرف گوگل مسدود شده) را به دامنه جدیدی که وردپرس را هم نصب کردم و هر دو دامنه در یک هاست هستند منتقل کنم . . همین ..
    میخواستم بگید بهترین روش این انتقال چیه ؟ لطفا روش را با راهنمایی کاملتری بگید. (مراحل را کامل بگید)
    ممنون

    1. MrCode می گوید

      سلام
      با توجه به توضیحاتتون فکر میکنم ساده ترین روش برای شما این باشه که در وبسایت قدیمی، در پنل مدیریت وردپرس از منوی ابزارها به زیرمنوی برون بری مراجعه کنید و از مطالبتون خروجی بگیرید.
      در سایت جدید از منوی ابزارها به زیرمنوی درون ریزی مراجعه کنید، بعد ابزارهای موجود، درون ریزی WordPress رو نصب و فعال کنید و بعد با استفاده از اون، فایلی که از سایت قبلی خروجی گرفته بودید رو در سایت جدید درون ریزی کنید.

      1. ali می گوید

        یعنی این مراحل را انجام بدم تمام مطالب سایت قدیمی میاد روی سایت جدید ؟ درسته ؟(بدون هیچ 404؟؟)
        انجام میدم حتما ..
        باز هم پاسخ کامل و سریعتون ممنون .

      2. ali می گوید

        سلام . من روش گفته شده شما را انجام دادم برون ریزی کردم و بعد در مرحله درون ریزی بعد از نیم ساعت ارور زیر اومد:
        Sorry, there has been an error.
        پرونده خالی است. لطفاً پرونده‌ای قابل قبول بارگذاری کنید. این خطا ممکن است به‌خاطر غیرفعال کردن بارگذاری پرونده‌ها در php.iniه شما باشد٬ یا به‌خاطر تنظیم کردن post_max_size کوچک‌تر از upload_max_filesize در php.ini.

        Request Timeout

        Server timeout waiting for the HTTP request from the client.

        به نظرتون مشکل از کجاست؟؟
        لطفا راهنمایی کنید . ممنون

      3. MrCode می گوید

        سلام، شرمنده ها ولی خوب به فارسی بهتون توضیح داده خودش که!
        با توجه به محدودیت مقادیر ذکر شده، شما اگر فایل خروجیتون رو تقسیم به فایل های کوچکتر کنید و بعد اونها را تک تک ایمپورت کنید باید مشکلتون حل بشه.
        برای انجام این کار میتونید یه نگاهی به آموزش زیر بندازید :
        http://www.hongkiat.com/blog/split-large-xml-for-wordpress/

  14. ali می گوید

    سلام . حق با شماست این مشکلم هم با کمک شما رفع شد.

    یه سوال دیگه د ر مورد همین مطلب داشتم .
    من میخوام از روش قبلی تمام مطالب دامنه دیگر را برای این سایت جدیدم انتقال بدم اما مشکل اینجاست که بک آپ گرفته من روی هاستمه و وردپرس نصب نیست براش . (دامنه در ایرنیک منقضی و غیر فعال شده دیگه نمیخوام تمدیدش کنم . الان میخوام تمام مطالب سایت قدیمی برروی سایت جدیدم انتقال بدم ..
    بک اپ دارم تو هاست ولی نمیدونم چطور بیارمشون روی سایت جدید..
    امیدوارم متوجه منظورم شده باشید ..
    با تشکر

    1. MrCode می گوید

      روش کار که همینی هست که در این آموزش توضیح دادیم.
      فقط کاری که باید بکنید اینه که بکاپتون رو روی کامپیوتر باز کنید و محتوای public_html و دیتابیستون رو از توش استخراج کنید. در ادامه روش کار دقیقا همین چیزیه که در آموزش توضیح داده شده.

  15. روزبه می گوید

    با سلام
    خیلی ممنون از توضیحات خوبتون.
    من طبق روش گفته شده اقدام کردم، همه چیز خوب پیش رفته و سایت روی سرور جدید با یک دامنه جدید اومده بالا
    فقط یک مشکل اساسی ای هست که تغییراتی تو قالب ایجاد شده، مثلا لوگو رو نمیاره و رنگ ها و هدر و فوتر تغییر کرده. وقتی تو پنل وردپرس و تنظیمات قالب میخوام تغییرات بدم اعمال و ذخیره نمیشه!
    همچنین ویرایش هر برگه ای رو که میزنم المان های قالب ، عناصر محتوا و چند رسانه ای رو لود نمیکنه!
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. MrCode می گوید

      سلام
      اگر مراحل رو به طور کامل انجام داده باشید فقط یک نکته به ذهن من میرسه که خودم اخیرا بهش برخوردم.
      بعضی از افزونه ها (یا قالب ها) برای ذخیره ی بعضی از تنظیماتشون از path یا مسیردهی آدرس فایل استفاده میکنن (نمونش در قالب های elegant themes که نمیدونم هنوز همینطور هستن یا نه). حالا فرضا اگر محل قرارگیری سایت در هاست جدید از نظر مسیر با هاست قبلی فرق کنه این افزونه ها/قالب ها به مشکل بر میخورن. (مثلا همین تغییر دامنه یا انتقال از لوکال به هاست، انتقال از سی پنل به پلسک یا دایرکت ادمین، تغییر نام کاربری در انتقال از سی پنل به سی پنل و … که منجر به تغییر مسیر قرارگیری سایت میشه) تو این حالت باید مسیر قرارگیری سایت در هاست قبلی رو توی دیتابیس جستجو کنید و با مسیر جدید جایگزین کنید. من اخیرا این مشکل رو با افزونه iThemes Security و Sucuri بهش برخوردم. این مسئله ممکنه باعث برگشتن تنظیمات قبلیتون نشه ولی احتمالا مشکل ذخیره رو حل میکنه.
      البته چند تا چیز دیگه رو هم میتونید بررسی کنید. مثلا وقتی دارید تغییرات رو ذخیره میکنید توی کنسول توسعه مرورگر نگاه کنید ببینید خطایی اتفاق نمی افته. لاگ خطاهای هاستتون رو بررسی کنید و از درست بودن دسترسی ها هم اطمینان حاصل کنید.

      این رو هم بگم که اگر مشکلی در امکانات هسته ی وردپرس میبینید، ممکنه این مسئله به این مفهوم باشه که انتقال رو به درستی انجام ندادید و یا مرحله رو از قلم انداختید.

      1. روزبه می گوید

        سلام مجدد
        ممنون از توجه و پاسختون.
        دفعات متعددی امتحان کردم و هر دفعه عواملی رو که فکر میکردم امکان داره باعث مشکل باشه چک کردم! در نهایت اینکار رو کردم:
        کل فایل های وردپرس رو از هاست قبل دانلود و روی هاست جدید آپلود کردم. تو قسمت wp-config.php که برای هاست قبلی بود اطلاعات دیتابیس جدید رو وارد کردم.
        دیتابیسی که ساخته بودم که همونطور که گفتید جداولش رو پاک و جداول دیتابیس هاست قبلی رو(بدون تغییر آدرس های قدیمی http://olddomain.com با ادرس های جدید http://newdomain.com از طریق Notepad++ و با استفاده از ابزار Replace) ایمپورت کردم. بعد از phpmyadmin وارد دیتابیس سایت شدم و در جدول wp_options ، قسمت option_name دو مورد siteurl و home رو option_value اونها رو به اسم دامنه جدید http://newdomain.com تغییر دادم و سایت بدون هیچ مشکلی اوکی شده.
        حالا همچنان وقتی وارد پنل میشم و میخوام یک صفحه رو ویرایش کنم عناصر ویرایش قالب و محتوا رو لود نمیکنه! حتی تو رسانه ها عکس هم آپلود نشد و زد"خطای http" ! بنظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟

      2. MrCode می گوید

        سلام
        من احتمالم رو توی کامنت قبلی خدمتتون عرض کردم و گفتم به دنبال چی باشید.
        برای تغییر دامنه، فقط تغییر اون چند قسمتی که گفتید کافی نیست و همونطور که گفتیم فایل دیتابیس رو باید با یک ویرایش متنی باز کنید و تمام آدرس های قدیمی رو با جدید جایگزین کنید.
        البته یه کار دیگه ای هم که میتونید بکنید این هست که کلا انتقال رو با افزونه ی BackupBuddy انجام بدید. در این حالت تمام تغییرات لازم رو خود افزونه میتونه براتون اعمال کنه.

  16. reza می گوید

    سلام من ورد پرس از لوکال هاست به هاست اصلی انتقال دادم وسایت من بالا امد ولی هر مطالبی در ورد پرس قرار میدم توی سایت اصلی نمیره
    ممنون از سایت خوبتان

    1. MrCode می گوید

      سلام
      اگر مطمئنید مشکل عدم نمایش از قالبتون نیست، صد در صد بخشی از انتقالتون مشکل داشته. توصیه ی خاصی نمیتونم بکنم در این رابطه.

  17. مجتبی می گوید

    سلام
    من دامنه اصلی سایتم رو تغییر دادم به دامنه جدید تمام کارهای مورد نیاز برای نمایش وردپرس برای نام جدد رو انجام دادم البته دامنه قبلی تحت https بود الان وبسایت میاد بالا ولی نمایش تصاویرش مشکل داره و هیچ عکس رو نمایش نمیده در قسمت رسانه هم آدرس تصاویر رو میزنم صفحه 404 میاد

    1. MrCode می گوید

      سلام
      شما احتمالا هنوز یک جاهایی از دیتابیستون داره از آدرس قدیمی استفاده میکنه. برای عوض کردن آدرس های قدیمی با جدید میتونید از افزونه velvet blues استفاده کنید :
      https://wordpress.org/plugins/velvet-blues-update-urls/

      البته در استفاده از افزونه دقت کنید و قبل از استفاده هم از سایتتون بکاپ تهیه کنید.
      توجه داشته باشید که من بر اساس توضیحی که ارائه کردید برداشتم به صورتی بوده که عرض کردم و ممکنه مشکل شما دقیقا از این مسئله ناشی نشده باشه.

  18. مهدی می گوید

    درود بر شما. من همه مراحل رو انجام دادم ُ منتها سایت هم کاملا درست و صحیح بالا میاد اما موقع ورود به ‍‍پنل وردپرس صفحه سفید ظاهر میشه! ممنون میشم راهنمایی کنید. با تشکر

    1. MrCode می گوید

      سلام
      برای عیب یابی صفحه سفید از آموزش زیر استفاده کنید :
      https://mrcode.ir/?p=2262

  19. amir می گوید

    سلام بر شما

    من می خواهم دیتابیس را پاک سازی کنم بعنی تمام افزونه ها و قالب سایت پاک سازی شود اما نوشته ها و طراحی هایی مانند هدر و منوهای سایت باقی بماند بعنی وفتی قالب و افزونه ها نصب کردم دوباره بتوانم از نوشته ها و طراحی های هدر و منوی سایت در قالب نصب شده استفاده کنم .
    چطور می توانم چنین کاری را پیاده سازی کنم ؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      تغییر قالب به مفهوم از دست رفتن و تغییر کامل طراحی سایت شماست. اما تغییر در قالب یا افزونه ها باعث از دست رفتن نوشته ها و برگه هایی که به صورت استاندارد به وردپرس اضافه شده باشند نخواهد شد و نوشته ها و برگه های استاندارد وابستگی ای به افزونه ها یا قالب ها ندارن.

  20. امیر کیانمهر می گوید

    آقا خدا پدر و مادرت رو بیامرزه، آموزشت حرف نداشت واقعا استفاده کردم، کلی به پشتیبانی هاست از دیشب تا الان پیام زدم آخر نتونستند یه انتقال سایت از هاست قبلی ( که تازه مال خودشون هم بوده) به هاست جدید و تغییر دامین رو واسم انجام بدند.

    خدا خیرت بده آخرش با آموزش شما تونستم مثل آب خوردن مشکلم رو حل کنم. واقعا دستت درد نکنه برادر کار ما رو راه انداختی خدا کارت رو راه بیندازه…

    ممنون بخاطر اینکه اینقدر راحت و روان و مرحله به مرحله آموزش داده بودید. زنده باشید…

    با احترام فراوان – امیر کیانمهر

    1. MrCode می گوید

      ممنون از شما
      از اینکه این مطلب برای شما مفید بوده خیلی خوشحالم 🙂

      1. امیر کیانمهر می گوید

        زنده باشید، واقعا آموزش شما منو نجات داد نمی دونید چقدر عذاب کشیدم واسه یه انتقال هاست. حالا از این بهترش این بود که به کمک این آموزش تونستم یک نمونه از سایت رو بدون هیچ خرابی مستقیما به لوکال هاست هم انتقال بدم چیزی که یک روز کامل ازم وقت گرفت اما آخر با هیچ آموزشی تو اینترنت و هیچ افزونه ای نتونستم انجامش بدم اما به کمک این آموزش خیلی سریع انجام شد.

        واقعا واقعا هرچقدر تشکر کنم کمه، خیلی خیلی ازتون ممنونم بزرگوار…

        ان شاء الله همیشه در پناه خداوند متعال موفق و سلامت و ثروتمند باشید، یا علی…

      2. MrCode می گوید

        ممنونم از شما. بنده هم براتون آرزوی موفقیت میکنم 🙂

  21. حامد می گوید

    سلام یک پست بزارید چطوری قالب سایت فیلم عوض کنیم لینک دانلود زمینه خاص انتقال بدیم هیجا ازش نگفتن

    1. MrCode می گوید

      سلام
      زمینه های دلخواهی که تعریف میکنید نیازی به انتقال ندارن چون تو دیتابیس سایتتون نوشته میشن و با تغییر قالب از دست نمیرن. هر وقت میخواید قالبتون رو عوض کنید باید قالب جدید رو به نحوی کدنویسی کنید که از همون زمینه های دلخواه قدیمی استفاده کنه.

  22. mahdi abbaszadeh می گوید

    ماشاا..
    شما یک تنه استاندارد های تولید محتوی سایت های ایرانی رو یه پله بالا بردید
    تبریک میگم به مجموعتون و ارزوی موفقیت دارم

    1. MrCode می گوید

      ممنون از شما

  23. حدیث می گوید

    سلام
    من میخوام دامین فقط عوض کنم، یعنی روی همون هاست فقط دامین از x تغییر کنه به y
    میتونید راهنماییم کنی ؟

  24. omid می گوید

    سلام و خسته نباشید من یک سایت فیلم و سریال دارم و قالبمو عوض کردم اما نمیدونم چطور لینک های دانلود قالب قبلیمو با باکس دانلود قالب جدید ست کنم امکان داره اموزشی هم راجب به این بزارید ؟

  25. گل بهار می گوید

    سلام. خسته نباشید. من دیدم جواب سوالات رو با حوصله دادید گفتم مشکلمو از شما بپرسم. ممنون میشم راهنمایی کنید. ببشخید من میخواستم محتواهام رو از 4 سایت دیگم به یک سایت اصلیم انتقال بدم تا همه محتواها روی یک سایت قرار بگیرند. با روش برون بری و درون ریزی پیش رفتم فقط در قسمتی که باید انتخاب کنیم چه چیز رو میخوایم انتقال بدیم تیک مربوط به همه چیز رو زدم. حالا تو سایت اصلیم مثلا به جای یک نام کاربری یا یک خانه و… 5 تا از این ها وجود داره. میخواستم راهنماییم کنید که چطور میتونم این مشکل رو حل کنم. واقعا از راهنماییتون ممنون میشم.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.