آموزش فعال کردن امکان ورود به وردپرس با شبکه های اجتماعی

0

آموزش فعال کردن امکان ورود به وردپرس با شبکه های اجتماعی

هرچند عموما فرم های ثبت نام در سایت های مختلف، تنها چند مورد اطلاعات ساده را از کاربران درخواست میکنند و پر کردن آنها بسیار آسان است ولی خیلی از اوقات شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که علیرغم اینکه مایلید در سایتی ثبت نام کنید ولی اصلا تمایلی به پر کردن همین چند مورد ساده هم برای ثبت نام در آن سایت ندارید. چقدر پیش آمده که در چنین شرایطی به سادگی سایت را ببندید و به سراغ کار دیگری بروید؟ چیزی که میدانیم این است که فعال کردن امکان ورود و ثبت نام با استفاده از اکانت های شبکه های اجتماعی میتواند نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به اعضای سایت را بالا برده و از تعداد افرادی که به علت عدم تمایل جهت ورود اطلاعات در پروسه ثبت نام، از انجام این کار صرف نظر میکنند را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

طبعا شما هم اگر مشاهده کنید که سایتی به شما اجازه میدهد که با یکی از اکانت های اجتماعی خود، مثل گوگل، فیسبوک یا توییتر وارد حساب کاربری خود شوید، بجای وارد کردن مجدد اطلاعات شخصی تان در آن سایت یا تلاش برای به خاطر سپردن یک نام کاربری و رمز عبور جدید، ترجیح میدهید که این گزینه را جهت بهره گیری از امکانات سایت مورد نظر انتخاب کنید. بنابراین فعال کردن امکان ورود به وردپرس با شبکه های اجتماعی، امکانی است که میتواند به افزایش اعضای سایت شما کمک کرده و در نهایت منجر به پیشرفت سایت شما شود. البته بدیهی است که بعضی شرایط، مثلا در ووکامرس، پس از ثبت نام و ورود کاربر با حساب شبکه های اجتماعی اش، لازم است که اطلاعاتی همچون آدرس یا شماره تلفن و موارد از این دست نیز به صورت جداگانه به شما ارائه شود اما به هر شکل فعال کردن چنین امکانی، کاربران را یک قدم به هدف دلخواه شما نزدیک تر کرده و مراحلی که لازم است از طرف آن ها طی شود را بسیار ساده تر میکند.

در مقاله ی امروز، مسترکد تصمیم دارد که تعدادی از افزونه هایی را که برای اضافه کردن امکان ورود به وردپرس با شبکه های اجتماعی طراحی شده اند، به شما معرفی کند. از شما دعوت میکنیم که در ادامه با ما همراه شده و با این افزونه ها آشنا شوید. در هر مورد توضیحات مختصری را نیز در رابطه با هر افزونه به شما ارائه میکنیم تا شاید بتوانیم به شما در انتخاب بین این افزونه های متنوع، کمک مختصری کرده باشیم. اما در پایان این شما هستید که میتوانید بر اساس نیازهای سایت و سلایق خود و همچنین با استناد به امکانات هر افزونه، افزونه ای که مطابقت بیشتری با نیازهای شما داشته باشد را برای استفاده در سایت خود برگزینید. از شما دعوت میکنیم که با ما همراه شوید.

افزونه های ورود و ثبت نام با شبکه های اجتماعی در وردپرس

در ادامه تعدادی از افزونه هایی که با استفاده از آنها میتوانید امکان لاگین به حساب کاربری وردپرس با حساب های شبکه های اجتماعی را فعال کنید، به شما معرفی خواهیم کرد. فهرستی که در ادامه آمده است است را بر اساس تعداد نصب های فعال افزونه ها مرتب کرده ایم. به نحوی که اولین افزونه دارای بیشترین تعداد نصب فعال و آخرین افزونه دارای کمترین تعداد نصب های فعال در سایت های کاربران وردپرسی است. البته لازم به ذکر است که داشتن تعداد نصب های فعال بیشتر، الزاما به مفهوم برتری یک افزونه نسبت به سایر افزونه های موجود در این گروه نیست.

افزونه WordPress Social Login

افزونه WordPress Social Login

این افزونه با میسر کردن امکان ورود و ثبت نام کاربران با شبکه های اجتماعی، آنها را از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در فرم های ثبت نام بی نیاز میکند. در این افزونه امکان درون ریزی کاربران از لیست تماس های سرویس دهندگانی از جمله گوگل، فیسبوک، ویندوز لایو و لینکدین برای شما میسر میشود و با استفاده از آن میتوانید قوانین و محدودیت های دلخواه خود را نیز برای کاربران ثبت نامی از طریق شبکه های اجتماعی مشخص کنید.

سفارشی سازی و یکپارچه کردن این افزونه با انواع قالب های وردپرس به آسانی و طریق ابزارک مخصوص آن صورت میگیرد. تعداد سرویس دهندگانی که در این افزونه قابل استفاده هستند بسیار گسترده بوده و علاوه بر شبکه های اجتماعی شامل پلتفرم های میکروبلاگینگ، شبکه های حرفه ای، رسانه ها، شبکه های بازی و برنامه نویسان و شبکه های اشتراک تصاویر نیز میشود.

این افزونه کامل رایگان بوده و امکان استفاده از آن به صورت کاملا white label (بدون نمایش برند طراح افزونه) برای کاربران میسر است. افزونه wordpress social login در حال حاضر از کاربران خود در مخزن افزونه های وردپرس میانگین امتیاز 4 ستاره را دریافت نموده است.

افزونه Super Socilizer

افزونه Super Socilizer

این افزونه میتواند چندین کار را برای شما به صورت همزمان انجام دهد. با استفاده از این افزونه میتوانید امکان ورود با شبکه های اجتماعی، امکان استفاده از کامنت های شبکه های اجتماعی و امکان اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید. (برای استفاده از دیدگاه های فیسبوک نیاز به نصب افزونه fancy Facebook comments به صورت جداگانه خواهد بود)

این افزونه حدودا 100 شبکه اجتماعی را پشتیبانی کرده و میتواند تعداد اشتراک گذاری مطالب را در شبکه های فیسبوک، لینکدین، توییتر، بافر، ردیت، پینترست، استامبل آپان و … را به نمایش بگذارد. آیکن های این افزونه قابل سفارشی سازی بوده و امکان استفاده از لینک کوتاه مطالب جهت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نیز در آن میسر است.

super socializer میتواند اطلاعات کاربران را از شبکه اجتماعی مورد استفاده ی آن ها با پروفایل وردپرسشان همگام سازی کند و همچنین از تصویر آواتار آنها نیز در سایت بهره بگیرد. البته امکانات این افزونه بسیار گسترده تر از موارد مختصری است که در اینجا به آنها اشاره شد. ولی به هر صورت اگر مایلید با یک تیر، چند نشان بزنید، این افزونه میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این افزونه در حال حاضر در مخزن وردپرس 5 ستاره ی کامل را از کاربران خود دریافت نموده است.

افزونه Social Login By Claude Schlesser

افزونه Social Login By Claude schlesser

افزونه Social Login که ما در بالا نام آن را با نام طراحش همراه کرده ایم که آن را با نام افزونه ی بعدی در همین لیست اشتباه نگیرید (چون هر دو همنام هستند!) افزونه ای حرفه ای، رایگان و جمع و جور است. این افزونه بیش از 30 شبکه اجتماعی را تحت پوشش قرار داده و امکان ورود، ثبت نام و درج دیدگاه در سایت شما را با استفاده از حساب های شبکه های اجتماعی برای کاربران فراهم میکند.

این افزونه به طور کامل قابل سفارشی سازی بوده و بخش های متنوع آن به دلخواه شما قابل فعال/غیرفعال کردن هستند. مثلا میتوانید تعیین کنید که امکان ورود با شبکه های اجتماعی در چه بخش های در سایت به نمایش در بیاید. برخی از این بخش ها شامل صفحه ورود، صفحه ثبت نام، در سایدبار و در بخش دیدگاه ها هستند و البته امکان بهره گیری از امکانات این افزونه با استفاده از کدهای کوتاه (shortcode ها یا کد میانبر) نیز برای کاربران میسر است. این افزونه امتیاز 4 از 5 ستاره را در مخزن وردپرس از کاربران خود دریافت کرده است.

افزونه Social Login By miniOrange

افزونه Social Login By miniOrange

در مورد این افزونه نکته ی مهمی وجود دارد که لازم است در ابتدا به آن اشاره کنیم. این افزونه هرچند دارای امکانات متنوع و جالبی است اما مهمترین امکانات آن از جمله امکان ثبت نام با شبکه های اجتماعی، تنها به صورت دوره ی آزمایشی 30 روزه در اختیار کاربران قرار میگیرد و پس از اتمام این دوره، جهت ادامه ی استفاده از این امکانات لازم است که آن را به نسخه پریمیوم ارتقا دهید. در غیر این صورت دسترسی شما به این امکانات قطع خواهد شد.

تنظیم و راه اندازی این افزونه به آسانی صورت گرفته و با استفاده از آن میتوانید به سرعت امکان ورود و ثبت نام با شبکه های اجتماعی را در سایت وردپرسی خود فعال نمایید. این افزونه در دسته افزونه هایی قرار میگیرد که علاوه بر اضافه کردن امکان ورود با شبکه های اجتماعی، امکان اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی را نیز برای کاربران فراهم مینماید. در بخش تنظیمات، این افزونه به شما اجازه میدهد که بدون نیاز به سفارشی سازی استایل ها و css سایت خود، دیزاینی را برای نمایش در سایت برگزینید که با طراحی سایت و سلیقه ی شما، تناسب بیشتری داشته باشد.

با استفاده از این افزونه میتوانید آیکن های ورود با شبکه های اجتماعی را به انواع بخش های سایت از جمله صفحه ورود، صفحه ثبت نام، بخش دیدگاه ها و سایدبار سایت اضافه کنید. همچنین امکان بهره گیری از ابزارک ها و کد کوتاه ویژه ی این افزونه نیز برای شما میسر خواهد بود.

در نهایت هم اگر تصمیم بگیرید که نسخه ی پریمیوم این افزونه را تهیه کنید، امکان تخصیص نقش کاربری خاص به افرادی ثبت نامی با شبکه های اجتماعی نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. افزونه social login در حال حاضر در مخزن وردپرس از کاربران خود امتیاز 4 از 5 ستاره را دریافت نموده است.

افزونه AccessPress Social Login Lite

افزونه AccessPress Social Login Lite

افزونه AccessPress Social Login Lite همانطور که از عبارت lite در نام آن نیز مشخص است، دارای دو نسخه رایگان و غیر رایگان است. امکانات ارائه شده در نسخه رایگان این افزونه بسیار متنوع هستند و احتمالا نیازهای بسیاری از کاربران را به بهترین شکل براورده میکنند. از بین امکانات رایگان این افزونه میتوان به امکان ورود با سه شبکه اجتماعی، امکان تعیین محل نمایش ورود با شبکه های اجتماعی، امکان ثبت نام و لاگین به سایت با یک کلیک، امکان ارسال اطلاعات ورود به ایمیل کاربر و امکان انتخاب بین 4 طرح متنوع برای آیکن ها / دکمه های ورود و ثبت نام اشاره کرد.

و اما اگر تصمیم بگیرید که از نسخه حرفه ای این افزونه بهره بگیرید، امکان استفاده از 9 شبکه اجتماعی، 15 دیزاین متنوع، قدرت سفارشی سازی بسیار بیشتر و گسترده تر و همچنین امکان استفاده با افزونه ووکامرس و بادی پرس در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این افزونه در حال حاضر در مخزن وردپرس، امتیاز 4 از 5 ستاره را از کاربران خود دریافت نموده است.

افزونه YITH WooCommerce Social Login

افزونه YITH WooCommerce Social Login

با استفاده از افزونه ی YITH WooCommerce Social Login میتوانید امکان ورود با حساب های شبکه های اجتماعی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید. آنچه در مورد این افزونه، همزمان هم عجیب و هم جالب است، این است که در بین کلیه ی افزونه های معرفی شده در این مقاله، سازنده ی این افزونه از همه معروف تر و معتبر تر است اما این افزونه در بین رقبای خود، پایین ترین امتیاز یعنی 3 از 5 ستاره را نصیب خود کرده و نقد و بررسی های آن نیز چنگی به دل نمیزند. دلیل این مسئله هم کاملا مشخص است. امکانات این افزونه به نحوی طراحی شده که شما را به تهیه ی نسخه ی پریمیوم YITH WooCommerce Social Login تشویق کند (البته بعید میدانم این روش خوبی برای تشویق باشد! این روش بیشتر مناسب عصبانی کردن کاربران خواهد بود.) و در واقع نسخه ی رایگان آن امکانات بسیار محدودی دارد که برای اکثر کاربران راضی کننده نیست. (برای دانلود نسخه ی پریمیوم کلیک کنید)

افزونه Social Login Lite for WooComerce

افزونه Social Login Lite for WooComerce

آخرین افزونه ای که در این گروه به معرفی مختصر آن میپردازیم، Social Login Lite For WooCommerce نام دارد. علیرغم استفاده از عبارت lite در نام این افزونه، مسترکد حتی در سایت رسمی طراح، نسخه ی پریمیومی برای آن پیدا نکرد! به هر حال همانطور که از نام این افزونه نیز مشخص است، این افزونه امکان لاگین با شبکه های اجتماعی را برای فروشگاهی ووکامرسی شما فراهم میکند. پس از ورود کاربران با استفاده از حساب شبکه اجتماعی به سایت شما، افزونه کاربر جدیدی در سایت ایجاد کرده و اطلاعات پروفایل کاربر را نیز بر اساس حساب شبکه اجتماعی اش به روز خواهد نمود.

شبکه های اجتماعی پشتیبانی شده توسط این افزونه محدود بوده و فقط شامل گوگل و فیسبوک هستند. امکان سفارشی سازی آیکن استفاده شده برای این دو شبکه ی اجتماعی از طرف شما میسر است. شما همچنین میتوانید گذارش تعداد اتصال هایی که از طریق شبکه های اجتماعی در سایت شما انجام شده است را در این افزونه به صورت مجزا مشاهده کنید. امتیاز این افزونه در مخزن افزونه های وردپرس در حال حاضر 4 از 5 ستاره است اما تعداد کاربران فعلی این افزونه در حال حاضر نسبت به کلیه ی افزونه های معرفی شده در این مقاله، به شکل چشمگیری کمتر هستند. (البته بدیهی است که ممکن است این شرایط دستخوش تغییر شود)

جمع بندی

در این مقاله افزونه های متعددی را جهت فراهم کردن شرایط لازم برای ورود با حساب های شبکه های اجتماعی به ووکامرس و وردپرس به شما معرفی کردیم. در ابتدای این مقاله به این نکته اشاره کردیم که استفاده از این روش میتواند نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران را در سایت شما به شکل قابل توجهی افزایش دهد. اما در این زمینه دو مزیت بزرگ دیگر نیز وجود دارد که هنوز از آنها صحبتی نکرده ایم. این مزایا عبارتند از کاهش ثبت نام اسپم در سایت شما و استفاده از اطلاعات واقعی کاربران.

همانطور که میدانید، شبکه های اجتماعی، خود، عموما به خوبی از انجام ثبت نام های اسپم توسط کاربران جلوگیری میکنند. در واقع هر کاربری که یک حساب در شبکه های اجتماعی معتبر برای خود ایجاد کرده باشد، جهت ایجاد این حساب لازم بوده که حداقل ایمیل خود را تایید کرده و جهت ثبت نام، انسان بودن خود را تایید کرده باشد. این مسئله خود مزیت بزرگی برای شما محسوب خواهد شد، چرا که میدانید در صورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم، احتمال انجام ثبت نام های اسپم در سایت شما به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت و به همین شیوه از امکان ارسال ایمیل های اسپم از طرف سایت شما نیز کاسته خواهد شد.

از طرفی هم اکثر کاربران (البته نه همه) در شبکه های اجتماعی از اطلاعات واقعی خود استفاده میکنند تا سایر دوستان و آشنایان بتوانند آنها را پیدا کرده و با آنها در ارتباط باشند. بنابراین وقتی شما هم امکان ورود و ثبت نام با اکانت های شبکه های اجتماعی را در سایت خود برای کاربران فراهم کرده و اطلاعات پروفایل آنها را در سایت خود بر اساس آنچه در شبکه ی اجتماعی مورد استفاده خود ارائه کرده اند، تکمیل نمایید، با اطلاعاتی سر و کار دارید که تا حد بسیار زیادی صحیح و واقعی هستند.

پس همانطور که مشاهده میکنید، اضافه کردن این امکان به سایت، علاوه بر اینکه به کاربران شما کمک میکند تا به شکل ساده تری از امکانات سایت شما بهره بگیرند، منجر به افزایش تعداد ثبت نام در سایت شما شده و اطلاعات ثبت نامی به کار برده شده را نیز برای شما قابل اعتماد تر میسازد.

امیدواریم که از مقاله لذت برده باشید. راستی شما کدام افزونه را جهت اضافه کردن امکان ورود به وردپرس با شبکه های اجتماعی برای سایت خود بر میگزینید؟ آیا در لیست ما، به افزونه ی مورد علاقه ی شما اشاره ای نشده است؟ حتما نظرات خود را در بخش دیدگاه ها در پایین مطلب با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش فعال کردن امکان ورود به وردپرس با شبکه های اجتماعی
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.