آموزش لیست کردن و نمایش نوشته های هفته گذشته در وردپرس

0

آموزش لیست کردن و نمایش نوشته های هفته گذشته در وردپرس

تقریبا همه ی سیستم های مدیریت محتوا قابلیت نمایش ارسالها بر اساس یک بازه ی زمانی خاص را دارند. وردپرس هم همینطور. در وردپرس بدون هیچ دردسری شما میتوانید آرشیو ماهانه، آرشیو دسته بندی، آرشیو نویسنده و … داشته باشید و بدون هیچ مشکلی این آرشیو ها را در سایت خود نمایش دهید. حالا سوال اینجاست که اگر نیاز به یک آرشیو هفتگی داشته باشید باید چه کار کنید؟ مثلا اگر بخواهید همه ی نوشته های مربوط به این هفته یا هفته ی گذشته را نمایش دهید راه حل چیست؟ مسترکد در آموزش امروز دقیقا راه حل انجام همین کار، یعنی نمایش نوشته های این هفته و یا هفته ی گذشته، را به شما آموزش خواهد داد.

پیاده سازی این کد ساده است و در آن پیچیدگی خاصی وجود ندارد. برای انجام این کار از WP_Query استفاده خواهیم کرد. کافی است کد زیر را در فایل functions.php قالبتان قرار دهید :

کاری که در کد بالا انجام داده ایم این است که ابتدا هفته و سال فعلی را به دست آورده ایم و سپس همین مقادیر را در WP_Query مورد استفاده قرار داده ایم تا بتوانیم نوشته های این هفته را به نمایش در بیاوریم. حالا برای استفاده از تابعی ای که همین الان نوشتیم، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در هر جای قالبتان که مایل هستید این نوشته ها به نمایش در بیایند، کد زیر را قرار دهید :

خوب، حالا که موفق شدیم نوشته های هفته ی فعلی را نمایش دهیم، بیایید روش نمایش نوشته های هفته ی گذشته را هم بررسی کنیم. کاری که باید انجام بدهیم این است که مقداری که در مرحله ی قبل به عنوان week به دست می آوردیم را منهای 1 کنیم. اما مشکل اینجاست که اگر هفته ی فعلی، هفته ی اول سال باشد، آنوقت به عنوان هفته ی قبلی عدد 0 را بدست می آوریم و سال نیز همین سال فعلی خواهد بود. برای حل این مشکل به شیوه ی زیر عمل میکنیم :

کاری که در کد بالا انجام داده ایم این است که ابتدا بررسی میکنیم که هفته ی فعلی، اولین هفته ی سال نباشد و اگر هفته ی اول سال نبود، بنابراین یکی از مقدار هفته ی فعلی کم میکنیم تا هفته ی قبل بدست بیاید. در غیر این صورت مقدار 52 که هفته ی آخر سال است را به عنوان هفته ی گذشته برمیگزینیم و مقدار سال را نیز بر همین اساس در ادامه تنظیم میکنیم. همانطور که میبینید، مشکلمان به سادگی حل شد. حالا برای نمایش نوشته های هفته ی گذشته، در محل مورد نظر، کد زیر را قرار میدهیم :

کار ما تمام شده است، همانطور که دیدید کار ساده ای بود و به راحتی ما را به هدفمان رساند. البته حتما خودتان به خوبی میدانید که میتوانید با تعریف CSS دلخواه خود، نمای خروجی این کد را به شکل مورد نظر خود در بیاورید تا با قالبتان سازگاری کامل داشته باشد.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش لیست کردن و نمایش نوشته های هفته گذشته در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.