آموزش نمایش تاریخ و زمان آخرین ویرایش در نوشته های وردپرس

12

آموزش نمایش تاریخ و زمان آخرین ویرایش در نوشته های وردپرس

به راحتی میتوان گفت نمایش تاریخ آخرین به روز رسانی مطلب، تصمیمی بسیار مفید برای سایت شما خواهد بود. شاید بپرسید چرا. در جواب میتوان دو دلیل آورد. اول اینکه شاید شما جزو کسانی باشید که دائما در حال آپدیت نوشته های قبلی خود هستید. وقتی کسی وارد سایت شما میشود و مقاله را میخواند، احتمالا ابتدا تاریخ انتشار آن را نگاه میکند تا مطمئن شود که این مطلب قدیمی نباشد. حالا اگر شما این مطلب را جدیدا آپدیت کرده باشید ولی مطلب شما هنوز تاریخ انتشار را نمایش دهد، به احتمال زیاد خواننده، از خواندن این مطلب صرف نظر خواهد کرد. از طرفی هم با استفاده از نمایش تاریخ آخرین تغییرات، شما همیشه منبع مطمئنی را برای کاربران خود در نظر گرفته اید تا با استناد به آن بدانند که آیا این مطلب اخیرا تغییری کرده یا نه و سپس بر این اساس تصمیم بگیرند که آیا چنین مطلبی با وضعیت فعلی آنها سازگار است یا خیر. پس شما با نمایش تاریخ آخرین ویرایش، هم به خودتان و هم به خواننده لطف میکنید. در ادامه با مسترکد همراه باشید تا نحوه ی انجام این کار را بیاموزید.

برای نمایش تاریخ و زمان آخرین ویرایش کافی است کد زیر را در فایل single.php قالب خود در محلی که مایلید این اطلاعات به نمایش در بیاید قرار دهید :

خوب، الان ممکن است یک مشکل داشته باشید و آن هم این است که تاریخ شما به صورت شمسی به نمایش در نیاید. اگر دچار این مشکل شدید، همین حالا و برای همیشه افزونه جلالی را غیر فعال کرده و افزونه wp-parsidate را بجایش نصب کنید. (اگر هم مشکلی نداشتید، باز هم همین کار را بکنید! :دی )

کاری که در کد بالا کرده ایم این است که ابتدا بررسی کرده ایم که آیا تاریخ ارسال مطلب با تاریخ به روز رسانی آن برابر است یا خیر. و بعد وقتی که برابر نبود تاریخ ویرایش مطلب را در نوشته درج خواهیم کرد.

اگر دوست داشته باشید با کمی دست کاری در کد بالا میتوانید کاری کنید که اگر تاریخ تغییر و انتشار برابر بود، تاریخ انتشار در نوشته درج شود و اگر این دو برابر نبودند، تاریخ ویرایش. ما در اینجا در نظر گرفته ایم که شما میخواهید هم تاریخ انتشار و هم تاریخ ویرایش مطلب را به کاربرتان نمایش دهید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش نمایش تاریخ و زمان آخرین ویرایش در نوشته های وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
12 دیدگاه
  1. فروشگاه اینترنتی آواکام می گوید

    خیلی عالی بود. تشکر
    فقط نیاز به تغییر در فایل iundex هم هست یا نه؟

  2. محسن می گوید

    میشه به جای تاریخ ویرایش
    یه نوشته مانند " آپدیت" با استایل دلخواه اضافه کرد ؟

    1. MrCode می گوید

      شما بجای عبارت تاریخ ویرایش هر عبارتی دوست دارید بنویسید. برای استایل، باید کمی html و css بلد باشید.

  3. امید می گوید

    سلام. کدی میخوام که بشه اینجوری بشه مثلا :
    آخرین زمان بروز رسانی سایت : 2 ساعت پیش

    1. MrCode می گوید

      سلام
      باید تفاضل تاریخ امروز را با آخرین ویرایش حساب کنید :
      http://www.w3schools.com/php/func_date_date_diff.asp

  4. ghazavatonline می گوید

    با سلام
    با قراردادن این، تاریخ بروزشدن در تمام پست ها چه بروز شده و چه قدیمی نمایش داده می شود، به شما مشکل از کجا می تواند باشد.
    با تشکر

    1. MrCode می گوید

      سلام
      این کد تاریخ آخرین ویرایش رو نشون میده … یعنی اگر تاریخ انتشار با تاریخ آخرین تغییر یکی نباشه، تاریخ آخرین تغییر رو نشون خواهد داد.

  5. م می گوید

    سلام.برای جوملا هم چیزی سراغ دارید؟

  6. ناصر می گوید

    سلام
    این کدرا در محل مناسب قرار دادم ولی حروف درشت نوشته شده با عنوان و دسته بندی ها کنار همه اونا حروف کوچیکه ولی این درشته باعث بد شکلی میشه چه راه حلی پیشنهاد میکنید میخوام ریز تر باشه

    1. MrCode می گوید

      سلام
      نحوه نمایش به قالب شما و استایل های تعریف شده شما مرتبط هست. بنابراین به سادگی میتونید استایل های css دلخواه خودتون رو جهت نمایش بخش مربوطه تعیین کنید.

  7. امیر می گوید

    سلام . کد نمایش اخرین اپدیت وبلاگ برای رزبلاگ رو میخواستم . خیلی ممنونم🖤

  8. امیر می گوید

    دمت گررررررم

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.