مشخص کردن مطالب جدید برای بازدیدکنندگان ثابت سایت

1

مشخص کردن مطالب جدید برای بازدیدکنندگان ثابت سایت

امروز میخواهیم ببینیم چطور میتوانیم کاری کنیم که بازدیدکنندگان/کاربران ثابت سایت، همیشه به سادگی و با یک نگاه بتوانند متوجه شوند که کدام نوشته ها جدید هستند و از آخرین بازدید آنها چه مطالبی به سایت اضافه شده است. اینطوری هر کسی دقیقا میداند چه مطالبی قدیمی هستند و قبلا آنها را مشاهده کرده و وقتی به سایت شما بیاید میتواند به سادگی به سراغ مطالب جدیدی که در آخرین بازدیدش در سایت وجود نداشته اند برود. این کار خصوصا برای وبسایت ها و وبلاگ هایی که در قالب یک مجله خبری فعالیت میکنند و حجم مطالب زیادی را به کاربران خود ارائه میدهند، بسیار مفید است. اگر میخواهید روش انجام این کار جالب را بیاموزید، در ادامه با مسترکد همراه باشید.

برای کاری که میخواهیم انجام دهیم نیاز به یک پلاگین کوچک و سبک داریم که روی GitHub در اختیارمان قرار گرفته است. بنابراین پیش از هر چیز افزونه Since Last Visit را از گیت هاب دریافت کرده و بر روی وردپرس خود نصب کنید. اگر نمیدانید چگونه فایل را از گیت هاب دانلود کنید نگران نباشید. وقتی به صفحه ی افزونه رفتید، برای دانلود فایل زیپ مانند تصویر زیر روی دکمه Raw کلیک کنید تا فایل روی کامپیوتر شما ذخیره شود.

آموزش دانلود از گیت هاب

بعد از اینکه افزونه را فعال کنید. بدون نیاز به هیچ تنظیم خاصی، افزونه شروع به کار خواهد کرد. نحوه ی کار افزونه به این صورت است که در اولین بازدید شخص از سایت، یک کوکی روی کامپیوتر شخص ساخته میشود و تاریخ بازدید در آن ذخیره میشود. سپس در بازدید های بعدی، تاریخ نوشته ها با تاریخ موجود در کوکی مقایسه میشود و به این صورت نوشته های جدید برای شخص مشخص میشوند. بهترین روش تست این افزونه این است که ابتدا یک بار سایت خود را باز کنید تا کوکی در کامپیوتر شما ذخیره شود. سپس یک نوشته جدید به سایت خود اضافه کنید و صفحه ی سایت را refresh کنید. حالا باید عبارت new را جلوی عنوان نوشته جدید مشاهده نمایید. ولی خوب یک new خشک و خالی که قشنگ نیست. بنابراین اجازه بدهید با اضافه کردن استایل زیر به فایل css قالبمان، نحوه ی نمایش عبارت new را کمی تغییر دهیم :

بعد از اینکه استایل بالا را به فایل css قالب خود اضاقه کنید، باید چیزی شبیه تصویر زیر در سایت مشاهده نمایید :

پیش نمایش نتیجه نهایی

فکر میکنم نیازی به گفتن نباشد که با کمی صبر و حوصله و کار کردن روی استایل، میتوانید کلا نوشته را حذف کرده و به جای آن تصویر دلخواه خود را بگذارید و یا اینکه نحوه ی نمایش و واکنش به hover را به دلخواه خود تغییر دهید و به نمای دلخواه خود دست پیدا کنید.

و اما حالا میخواهیم کمی سفارشی سازی هم روی خود افزونه انجام دهیم. در حال حاضر این افزونه تغییرات را برای 7 روز نگه داری میکند. اما اگر بخواهید این زمان را افزایش بروید کافی است در فولدر افزونه فایل sincelastvisit.php را باز کرده و کد زیر را حوالی خط 49 ام پیدا کنید :

حالا عدد 7 را در این کد به تعداد روزهای دلخواه خود تغییر داده و تغییرات را ذخیره کنید. به همین سادگی.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. سوالات و دیدگاه های خود را در بخش نظرات با مسترکد در میان بگذارید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  مشخص کردن مطالب جدید برای بازدیدکنندگان ثابت سایت
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
1 دیدگاه
  1. Ali می گوید

    سلام
    واقعا خسته نباشین و خداقوت.وب سایتتون عالیه. فقط یه پیشنهاد اگه بشه ثبت ایمیل ایرنیک رو به صورت تصویری توآموزشاتون بزارین ممنون میشیم.اگه کلا اطلاعات درمورد ثبت دامنه و نکاتش رو بزارین که عالی میشه..
    باتشکر

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.