آموزش ساخت ابزارک دارای تاریخ انقضا و امکانات حرفه ای دیگر

2

آموزش ساخت ابزارک دارای تاریخ انقضا و امکانات حرفه ای دیگر

همانطور که قبلا هم در بسیاری از مقالاتمان درباره آن صحبت کرده ایم، ابزارک ها از امکانات بسیار مهم و کاربردی وردپرس هستند. ما از ابزارک ها تقریبا در هر جایی از وردپرس استفاده میکنیم. در فوتر وبسایتمان، در سایدبارمان و حتی گاهی در منو ها یا هدر وبسایتمان هم ممکن است اثری از ابزارک ها مشاهده شود.

ولی گاهی اوقات ممکن است انتظاری از ابزارک ها داشته باشیم که آنها قادر به براورده کردن این انتظار نباشند. یکی از امکانات جالب و مورد نیاز بسیاری از افراد، این است که ابزارک های دارای زمانبندی نمایش یا اصطلاحا ابزارک های دارای تاریخ انقضا ایجاد کنند. یا میخواهند ابزارکهایی ایجاد کنند که به گروه کاربران مختلف، واکنش های مختلفی نشان دهد و یا برای نمایش در صفحات خاص و آدرس های خاص ساخته شده باشد و بسیاری از امکانات حرفه ای دیگر را ارائه کند.  که خوب طبعا چنین امکانی به صورت پیش فرض در وردپرس وجود ندارد. اما خوب طبق معمول دریایی از افزونه ها، ما را برای رسیدن به هدف مورد نظرمان یاری میکنند. در این رابطه، مسترکد، امروز افزونه ی Dynamic Widgets را به شما معرفی میکند. این افزونه به شما اجازه خواهد داد که تمامی امکاناتی که در بالا از آنها نام بردیم و حتی بسیاری از امکانات دیگر را به ابزارک های خود اضافه کنید.

برای شروع ابتدا افزونه را بر روی وردپرس خود نصب کرده و آن را فعال نمایید. خواهید دید که به منوی “نمایش” گزینه ای با عنوان Dynamic Widgets اضافه میشود. اگر روی این گزینه کلیک کنید، صفحه ای مانند صفحه ی زیر مشاهده خواهید کرد :

آموزش ساخت ابزارک دارای تاریخ انقضا و امکانات حرفه ای دیگر

 

خوب، حالا برای اینکه بتوانید امکانات مورد نظر را به ابزارک دلخواهتان اضافه کنید، کافی است ابزارک مورد نظر را از لیست ابزارک های موجود در این صفحه انتخاب کنید. در ادامه صفحه ای مانند صفحه ی زیر به شما نمایش داده خواهد شد :

آموزش ساخت ابزارک دارای تاریخ انقضا و امکانات حرفه ای دیگر - تنظیمات

 

در اینجا کافی است با کلیک بر روی منوی تاریخ، بازه ی زمانی مورد نظر خود را برای نمایش ابزارک تنظیم نمایید تا همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود. ولی خوب همانطور که گفتیم امکانات این افزونه به تنظیم بازه زمانی نمایش برای ابزارک ها ختم نمیشود و این ابزارک امکانات فراوان دیگری را نیز در اختیار شما میگذارد. برخی از این امکانات به شرح زیر هستند :

  • تنظیم بازه زمانی جهت نمایش ابزارک
  • نمایش ابزارک فقط برای گروه خاصی از اعضای سایت
  • تنظیم نمایش ابزارک برای روزهای خاص
  • تنظیم نمایش ابزارک فقط در هفته های خاص
  • تنظیم نمایش ابزارک فقط در مرورگر های انتخاب شده
  • تنظیم نمایش ابزارک برای قالب های خاص صفحات
  • تنظیم نمایش ابزارک برای نمایش در آدرسی خاص
  • تنظیم نمایش ابزارک فقط جهت نمایش در صفحه اصلی
  • تنظیم نمایش ابزارک فقط در نوع خاصی از صفحات، مثلا برگه ها، دسته بندی ها و …

هر یک از این امکانات به سادگی میتوانند شما را به هدف دلخواه خود برسانند. مثلا فرض کنید، به سادگی میتوانید به گروه خاصی از کاربرانتان پیامی خاص را نمایش دهید و یا یک قرعه کشی یا مسابقه با بازه ی زمانی خاص ایجاد کنید و یا به کسانی که از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنند پیامی جهت تغییر مرورگرشان نمایش دهید.

راستی اگر شما هم از این ابزارک به منظور خاصی استفاده میکنید یا شیوه ی خاصی برای استفاده از آن به ذهنتان میرسد، حتما آن را با ما در میان بگذارید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش ساخت ابزارک دارای تاریخ انقضا و امکانات حرفه ای دیگر
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
2 دیدگاه
  1. جعفر می گوید

    نصبش کردم چیزی از ش سر درنیاوردم امکانش هست توضیح بدین روال کارش چجوریه ؟
    چیزی نمایش نمیده توصفحه

    1. MrCode می گوید

      نحوه ی استفاده در همین پست توضیح داده شده.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.