ریست کامل وردپرس با این افزونه کاربردی

1

ریست کامل وردپرس با این افزونه کاربردی

تا حالا پیش آمده آرزو کرده باشید کاش وردپرس یک دکمه ی ریست داشت که وقتی رویش کلیک میکردید، همه چیز به حالت اول باز میگشت و یک وردپرس تر و تمیز مثل روز اول به همراه تمامی افزونه های مورد نیازتان در اختیار شما قرار میگرفت؟ اگر توسعه دهنده باشید که بدون شک این یکی از آرزو های شیرین شماست. خبر خوش مسترکد برای شما این است که این فقط یک آرزو و رویا نیست. این کار کاملا عملی است و ما این بار تصمیم داریم افزونه ای کوچک و کاربردی برای انجام این کار به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

اول اجازه بدهید یک هشدار بدهیم، توجه داشته باشید که این افزونه دیتابیس وردپرس شما را کاملا ریست کرده و به حالت اولیه باز میگرداند. بنابراین استفاده از این افزونه معمولا بر روی سایت هایی که مخصوص توسعه و تست نیستند توصیه نمیشود. بنابراین با دقت از این افزونه استفاده کنید و مطمئن شوید که میدانید دقیقا میخواهید چه کار کنید.

افزونه ای که میخواهیم با آن کار کنیم WordPress Reset نام دارد. کارکرد این افزونه به این صورت است که بجز نام سایت شما، و اطلاعات ورود مدیریت سایت، کلیه ی اطلاعات دیتابیس را بازنشانی کرده و همه چیز را به روز اول باز میگرداند. بنابراین هرگونه تنظیم، نوشته، برگه، دیدگاه، برچسب، دسته بندی و خلاصه هرچیزی که قبل از اجرای افزونه در وردپرس وجود داشته کاملا پاک میشود و شما با یک نصب تازه از وردپرس روبرو خواهید شد.

این افزونه فایل ها را بدون تغییر باقی می گذارد بنابراین افزونه هایی که از پیش بر روی سایت نصب کرده اید غیر فعال میشوند ولی فایل آنها دست نخورده باقی میماند و این میتواند یک امتیاز بزرگ باشد. چرا که با اعمال کمی تنظیمات به سادگی میتوانید به افزونه بگویید که تمامی افزونه های دلخواه شما را که بر روی سیستم موجودند، پس از ریست سایت، مجددا فعال کرده و راه اندازی نماید.

آموزش ریست کامل سایت

برای شروع ابتدا افزونه را دریافت کرده و بر روی وردپرس نصب کنید. سپس افزونه را فعال نمایید.
پس از فعال شدن افزونه زیر منوی جدیدی با عنوان reset به نوار مدیریت وردپرس افزوده میشود. (مانند تصویر زیر)

آموزش ریست کامل سایت

روی لینک reset کلیک کنید تا صفحه مربوط به تنظیمات برای شما باز شود. در این صفحه در فیلد نوشتاری موجود عبارت “reset” را تایپ کرده و سپس بر روی دکمه Reset کلیک کنید تا همه چیز در سایت شما به روز اول باز گردد!

فعال کردن اتوماتیک افزونه ها پس از ریست سایت
همانطور که پیش تر هم گفته شد، این افزونه قابلیت فعالسازی کلیه ی پلاگین های دلخواه شما را پس از انجام reset داراست. اجازه بدهید اول ببینیم چگونه خود افزونه را پس از ریست مجدد فعال کنیم. برای این کار کافی است کد زیر را در فایل wp-config.php خود دقیقا بالای خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ قرار دهید :

و اما برای فعال کردن دیگر پلاگین ها، مانند کد زیر، در هر خط آدرس پلاگین دلخواه خود را بنویسید و سپس کد را در بالای خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ در فایل wp-config.php قرار دهید :

 نکته مهم : این کار را با دقت انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که میدانید میخواهید چه کاری انجام دهید، مسترکد در این رابطه مسئولیتی را قبول نمیکند. برای اطمینان بیشتر میتوانید پیش از ویرایش فایل wp-config.php یک نسخه پشتیبان از آن تهیه نمایید. و در آخر اینکه این کار اصلا برای سایت های live پیشنهاد نمیشود و روشی مناسب برای سایت های لوکال و مخصوص توسعه است و نه سایت شخصی شما که درون آن مطالبتان را منتشر میکنید.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  ریست کامل وردپرس با این افزونه کاربردی
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
1 دیدگاه
  1. طراحی سایت اصفهان می گوید

    ممنونم بهترین افزونه ریست است

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.