اضافه کردن امکان مشاهده پسورد در صفحه لاگین وردپرس

0

اضافه کردن امکان مشاهده پسورد در صفحه لاگین وردپرس

اگر دقت کرده باشید در کنار فیلد پسورد ورود به برخی از سایتها، یک دکمه ی کوچک (عموما به شکل چشم) دیده میشود که با کلیک بر روی آن؛ کاربر قادر خواهد بود رمز عبوری را که در فیلد پسورد تایپ کرده مشاهده نماید و از صحت آن مطمئن شود. این امکان اخیرا رواج زیادی پیدا کرده و خیلی از افراد طرفدار این نوع طراحی هستند. خوب در این میان خیلی ها به همان طراحی گذشته و mask کردن پسورد اعتقاد دارند و برای این مسئله دلایل خوبی هم می آورند، مثلا میگویند وارد کردن پسورد در فیلد مسک نشده در دفتر کار شما  ممکن است باعث لو رفتن رمز عبورتان شود اما علیرقم این توضیحات گروهی هم وجود دارند که میگویند در واقع اصلا نیازی به mask کردن پسورد (نمایش آن به شکل ستاره یا دایره) نیست. اما خوب ما میگوییم ترکیبی از عقیده ی این دو گروه بسیار موثر و کاربردی خواهد بود. در واقع در جایی که شما بر روی کامپیوتر شخصی خود و با کیبرد در حال ورود اطلاعات هستید، امکان خطای شما بسیار پایین است پس نیازی به مشاهده پسورد خود ندارید (گرچه ما میخواهیم این امکان را به شما هم بدهیم) اما کاربرانی که برای ورود قرار است از یک تبلت یا موبایل استفاده کنند، ممکن است درصد خطای بیشتری در هنگام ورود اطلاعات داشته باشند، پس برای این کاربران، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود اگر بتوانند در هنگام وارد کردن رمز خود، دقیقا مشاهده کنند که چه چیزی را در فیلد رمز تایپ کرده اند.

برای این کار نیاز به یک پلاگین کوچولو با نام hideShowPassword داریم. پس از اینکه این پلاگین را به وردپرس خود اضافه کرده و آن را فعال کنید، خواهید دید که از این به بعد در زمان ورود به وردپرس، یک آیکن کوچک به شکل چشم در کنار فیلد پسورد برای شما نمایش داده میشود. کلیک بر روی این آیکن به شما اجازه میدهد پسورد خود را در زمان تایپ کردن آن مشاهده کنید و با کلیک مجدد روی این آیکن میتوانید پسوردتان را مجددا mask کنید. به این شکل تصمیم با خود شما خواهد بود که کدام شیوه برای شما بهتر است.

و اما یک توصیه، فراموش نکنید که همیشه از رمز عبور هایی استفاده کنید که سختی مناسبی داشته باشند. مثلا رمز عبوری مثل سال تولد شما، اصلا رمز عبور مناسبی نیست و به سادگی قابل حدس زدن است.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  اضافه کردن امکان مشاهده پسورد در صفحه لاگین وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.