چگونه پسورد همه ی کاربران را در وردپرس ریست کنیم؟

0

چگونه پسورد همه ی کاربران را در وردپرس ریست کنیم؟

اگر زمانی احساس کنید که اطلاعات کاربران شما در خطر قرار گرفته چه کار میکنید؟ اگر وبسایت شما هک شده باشد و امکان این باشد که یک نفر رمز عبور کلیه ی کاربران را داشته باشد چه؟ طبعا در چنین شرایطی لازم است رمز عبور کلیه ی کاربران بازنشانی یا همان ریست شود. ولی مسئله اینجاست که حتی در وبسایتی با 20 کاربر هم انجام این کار به صورت دستی طاقت فرسا خواهد بود، چه برسد به وبسایتی که ممکن است 100 ها کاربر داشته باشد.

بدیهی است که به ابزاری نیاز دارید که بتوانید خودش به صورت اتوماتیک رمز عبور همه ی اعضا را ریست کرده و برای تک تک آنها ایمیل کند. برای این کار کافی پلاگین کوچک اما توانای Emergency Password Reset را بر روی وبسایت خود نصب کنید. پس از نصب و فعال سازی پلاگین، خواهید دید که زیر منوی جدیدی با عنوان Emergency Password Reset به منوی کاربران افزوده میشود. حالا برای بازنشانی همه ی رمز ها، کافی است از طریق منوی کاربران، گزینه ای که از آن صحبت کردیم را انتخاب کرده و وارد آن شوید.

چگونه پسورد همه ی کاربران را در وردپرس ریست کنیم؟

صفحه ای که مشاهده میکنید، صفحه ای مشابه صفحه بالاست که فقط هم یک دکمه دارد. یک دکمه ی ساده با عنوان “Reset all passwords” پس از کلیک بر روی این دکمه، رمز عبور همه کاربران ریست شده و برای همه ی آنها ایمیل میشود.

حالا اگر یک نفر هم این وسط ایمیل تغییر رمز عبور را دریافت نکند مشکلی نیست، میتواند بعدا رمز عبورش را از طریق کلیک بر روی لینک فراموش رمز که در صفحه ورود وردپرس وجود دارد، بازیابی کند. (فراموش که نکردید بازنشانی رمز عبور را برای ادمین غیر فعال کنید؟)

توصیه میکنم حتما بعد از انجام این کار به فایل wp-config.php سری بزنید و SALT جدیدی را در آن جایگزین کنید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  چگونه پسورد همه ی کاربران را در وردپرس ریست کنیم؟
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.