آموزش تکثیر کردن نوشته ها و برگه ها در وردپرس

7

آموزش تکثیر کردن نوشته ها و برگه ها در وردپرس

ممکن است گاهی پیش بیاید که به هر دلیلی نیاز داشته باشید از نوشته ها یا برگه های وردپرسی خود کپی های متعدد ایجاد کرده و آنها را مورد استقاده قرار دهید. مثلا فرض کنید که قرار است سایتی را طراحی کرده و به مشتری تان تحویل دهید. از آنجایی که مشتری شما ممکن است کاملا با نحوه ی کارکرد قالب و ساختار نوشته ها و برگه ها آشنا نباشد، به نظر منطقی میرسد که شما از پیش برگه ها و نوشته ها را با ساختار های صحیح برای مشتری ایجاد کرده و امکانی را فراهم کنید تا مشتری بعدا بتواند به سادگی از نوشته ها و برگه هایی که از پیش آماده کرده اید کپی تهیه کرده و آنها را مورد استفاده قرار دهد. یا مثلا در سایت های تفریحی (خصوصا سایت های فال و طالع بینی!!) ممکن است ساختار نوشته ای را هر روز بر روی وبسایت خود منتشر کنید. بنابراین روش منطقی این است که همیشه بتوانید از یک ساختار از پیش آماده، به سادگی یک کپی تهیه کرده و سپس آن را با تغییرات دلخواه خود منتشر کنید، بدون اینکه مجبور باشید همه چیز را مجددا از پایه طراحی کرده و آماده کنید. مسترکد امروز قرار است روش انجام همین کار، یعنی چگونگی کپی و تکثیر از روی نوشته ها و برگه ها را در وردپرس به شما آموزش دهد.

برای این کار نیاز به افزونه ای با نام Duplicate Post داریم. بنابراین برای شروع کار ابتدا به سراغ افزونه هایتان بروید و این افزونه را بر روی سایتتان نصب نمایید تا با هم به مرور نحوه کار کرد آن بپردازیم. پس از نصب و فعال سازی افزونه، عملا بدون اعمال هیچ گونه تنظیماتی، افزونه آماده کار است. (البته بعدا کمی هم درباره تنظیمات توضیح میدهیم). حالا اگر به سراغ لیست نوشته ها یا برگه هایتان بروید خواهید دید که دو گزینه ی جدید Clone و New Draft به آنها اضافه شده است.

دو گزینه ی جدید Clone و New Draft

با استفاده از دو گزینه ی فوق، به سادگی میتوانید یک نوشته یا برگه دقیقا مشابه نوشته یا برگه فعلی و یا یک پیش نویس کاملا مشابه از روی آنها تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. امکان دیگری که این افزونه به وبسایت شما اضافه خواهد کرد، امکان ایجاد پیش نویس جدید از یک مطلب، دقیقا از درون خود مطلبی که در حال ویرایش آن هستید خواهد بود. (اگر جمله واضح نبود تصویر زیر را مشاهده کنید)

آموزش تکثیر کردن نوشته ها و برگه ها در وردپرس

بنابراین همانطور که مشاهده میکنید، استفاده از این افزونه کاربردی، فوف العاده آسان است و با استفاده از آن میتوانید کارهای خود را چندین برابر ساده تر نمایید.

اما قرار شد کمی هم درباره تنظیمات افزونه صحبت کنیم. عملا شاید در 99 درصد موارد اصلا نیازی به سفارشی سازی تنظیمات این افزونه نداشته باشید ولی به هر حال آشنایی با برخی از این تنظیمات خالی از لطف نیست. برای مشاهده و اعمال تغییرات در بخش تنظیمات افزونه Duplicate Post کافی است از منوی تنظیمات وردپرس به زیر منوی مربوط به این افزونه مراجعه کنید. خواهید دید که در این بخش تنظیمات گسترده ای در اختیار شما قرار گرفته است. شما در این بخش میتوانید وضعیت نوشته یا برگه ی کپی شده، تنظیمات تاریخ انتشار برگه و نوشته، تنظیمات خلاصه مطلب، پیوست ها  و … را مطابق نظر خود تنظیم کنید. شاید مهم ترین تنظیم موجود در این بخش، تنظیم مربوط به سطوح کاربری که اجازه دسترسی به امکانات این افزونه را دارند باشد. برای اعمال تغییرات در این بخش کافی است تنظیمات موجود در قسمت Roles allowed to copy را مطابق با نیازهای خود تغییر داده و سطوح دسترسی را تنظیم نمایید.

امیدوارم این نوشته در برداشتن یک گام به سوی تنبلی هرچه بیشتر به شما کمک کرده باشد! 🙂 :دی

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش تکثیر کردن نوشته ها و برگه ها در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
7 دیدگاه
  1. mojtaba می گوید

    ممنون بخاطر مطلب شما
    یه سوال برای اینکه یک یا چند تا برگه رو به یه سایت دیگه کپی کنیم ، روش یا افزونه ای موجود هست

  2. اشکان می گوید

    بسیار عالی
    من یه سایت برای یک نویسنده دارم ایجاد می‌کنم و در بخش آثار ساختاری ایجاد کرده بودم که نیاز داشتم برای هر کتاب، دقیقا اون ساختار Clone بشه و فقط متن‌ها و تصاویر جایگزین بشن
    که دقیقا با کمک این افزونه همین اتفاق داره می‌افته.
    ممنونم

    1. MrCode می گوید

      از اینکه این آموزش برای شما مفید بوده خوشحالم.

  3. مریم می گوید

    سلام وعرض ادب
    من یه سایت فرهنگی اجتماعی طراحی کردم که دارای منوی مختلف .مثل سلامتی .زیبایی.خبر.خانه داری .سرگرمی و….. هستش(منو همون برگه منظورمه)
    حالا مشکلی که دارم اینه که .میخوام تو برگه های مختلف هر روزی یکی دوتا مطلب بزارم .یعنی در هر برگه یه تعداد نوشته داشته باشم.که نمیدونم به چه صورت باید این کار رو انجام بدم

    هیچ مطلبی تو اینترنت در این رابطه وجود نداره.چند تا مطلب هم که بود خیلیی مبهم بود چیزی متوجه نشدم
    میشه لطفا راهنماییم کنید؟؟؟؟؟
    با تشکر

    1. MrCode می گوید

      سلام
      شما برای ارسال مطالبتون باید دسته بندی های دلخواهتون رو در سایت ایجاد کنید، نه برگه.
      ابتدا دسته های دلخواهتون رو ایجاد کنید و بعد وقتی نوشته ای در سایت ارسال میکنید، اون رو در دسته بندی هایی که ایجاد کردید طبقه بندی کنید.
      بعد هم لینک دسته ها رو میتونید به منوی سایتتون اضافه کنید تا هر کس دسته هارو باز میکنه، مطالبشون رو مشاهده کنه.

      1. مریم می گوید

        ممنونم از راهنمایی تون

  4. فریبا می گوید

    جمله آخرتون خیلی بانمک و خنده دار بود :)))

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.