محدود کردن دسترسی نویسندگان به دسته بندی خاص در وردپرس

3

محدود کردن دسترسی نویسندگان به دسته بندی خاص در وردپرس

به عنوان یک مدیر وبسایت، اگر صاحب وبسایتی باشید که به طور همزمان چندین موضوع جداگانه را تحت پوشش قرار میدهد، ممکن است از نویسندگان متفاوتی هم در وبسایت خود بهره بگیرید. در چنین حالتی معمولا هر نویسنده مسئول ارسال نوشته در دسته بندی خاصی خواهد بود ولی در صورت تمایل قادر خواهد بود در هر یک از دسته های موجود در وبسایت شما به ارسال مطلب بپردازد. اما چه کار میکنید اگر نیاز داشته باشید که هر نویسنده را تنها محدود به نوشتن در یک دسته بندی خاص کنید؟ یعنی بخواهید کاری کنید که هر کس دقیقا مسئول کار خود و دسته بندی خود باشد و تنها در همان دستی بندی که شما برایش تعیین کرده اید، بتواند مطلب ارسال کند. خوشبختانه انجام این کار بسیار ساده است و امروز مسترکد تصمیم دارد چگونگی انجام همین کار، یعنی محدود کردن دسترسی نویسنده به دسته بندی خاص در وردپرس را به شما آموزش دهد. در ادامه با مسترکد همراه باشید.
برای انجام این کار تنها چیزی که لازم داریم افزونه ی Restrict Author Posting است. پس از نصب و فعال سازی افزونه حالا لازم است از طریق داشبورد مدیریت وردپرس به منوی کاربران مراجعه کنید. سپس روی نام کاربر/نویسنده ای که مایلید دسترسی او را به یک دسته ی خاص محدود کنید کلیک نمایید. در صفحه تنظیمات مربوط به کاربر مورد نظر شما حالا بخش جدیدی با عنوان “Restrict Author Post to a category” به چشم میخورد. به این بخش مراجعه کرده و دسته بندی دلخواه خود را برای نویسنده ی مورد نظر برگزینید.

اختصاص دسته بندی به نویسنده در وردپرس

در پایان هم ذخیره تنظیمات فراموش نشود.
حالا هرگاه نویسنده مورد نظر تصمیم بگیرد نوشته ی جدیدی در وبسایت شما ارسال کند با تصویر زیر مواجه خواهد شد که به او اعلام میکند تنها مجاز است در دسته بندی خاصی به ارسال مطلب بپردازد :

محدودیت در ارسال مطلب

و نکته ی جالب دیگر این است که امکان انتخاب دسته بندی برای نویسنده مورد نظر، به طور کامل از صفحه ارسال نوشته حذف خواهد شد.
در پایان در صورتی که مایلید محدودیت ارسال در دسته بندی خاص را به حالتی قبلی بازگردانید تا نویسنده قادر به ارسال مطلب در همه ی دسته های موجود باشد، کافی است مراحل قبل را طی کرده و این بار مقدار writing to را بر روی No Restrict تنظیم کنید.

امیدوارم از این آموزش کوتاه لذت برده باشید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  محدود کردن دسترسی نویسندگان به دسته بندی خاص در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
3 دیدگاه
  1. مجتبی می گوید

    سلام افزونه برای ووکامرس وجود نداره که بتونیم شاپ منیجر ها رو به دسته ای خاص محدود کنیم
    مثلا دو تا شاپ منیجر داریم میخواییم اونی که مثلا محصولات موبایل میذاره فقط بتونه محصولات خودش رو ببینه و ویرایش کنه
    ممنون

    1. MrCode می گوید

      سلام
      متاسفانه بنده از وجود افزونه ای با این نوع قابلیت اطلاعی ندارم.

  2. مهدی می گوید

    سلام . امکان محدود کردن کاربری به "صفحه ای خاص" با این افزونه وجود داره؟ من چندین صفحه ( ارتباط با ما، درباره ما، گالریو…) دارم که میخوام کاربر مورد نظرم مثلا فقط به "درباره ما" دسترسی داشته باشه . اینو چکار کنم؟

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.