آموزش روش صحیح قرار دادن فایل فلش در سایت

3

آموزش روش صحیح قرار دادن فایل فلش در سایت

هرچند در حال حاضر استفاده از فایل های فلش به نسبت سالهای گذشته با کاهش روبرو شده ولی این نوع فایل ها، هنوز هم در اینترنت کاربرد دارند. چه به یک پلیر نیاز داشته باشید و چه مایل باشید یک انیمیشن در سایت خود پخش کنید و یا حتی اگر بخواهید تبلیغات را با فرمت فلش در سایت خود قرار دهید، لازم است با روش صحیح قرار دادن فایل های فلش یا همان swf در سایت آشنا باشید. به همین دلیل در آموزش کوتاه امروز، مسترکد تصمیم دارد روش صحیح قرار دادن فایل های فلش در سایت را به شما آموزش دهد. با ما همراه شوید.

گذاشتن فایل فلش در سایت

چیزی که اکثرا مشاهده میکنیم این است که وبمستر ها، فایل های فلش را با استفاده از تگ embed در سایت خود قرار میدهند. واقعیت این است که این روش برای درج فایل های فلش در سایت صحیح نیست و برای انجام این کار لازم است از تگ object که یک تگ معتبر XHTML است استفاده شود. بنابراین برای قرار دادن فایل فلش/swf در سایت، کافی است کد زیر استفاده کنید :

بدیهی است که در خط سوم لازم است ابعاد دلخواه فایل را وارد کرده و در خط چهارم بجای your-file-name.swf آدرس کامل فایل فلش خود را که دارای فرمت swf است وارد کنید.

جلوگیری از قرارگیری فلش روی عناصر دیگر سایت

اگر دقت کرده باشید، اکثرا وقتی یک تبلیغ یا هر نوع فایل فلش دیگری در یک سایت قرار میگیرد، منو ها پس از باز شدن زیر این فایل می افتند و قابل مشاهده نیستند و اکثر عناصر باز شونده ی دیگر نیز دچار مشکلات اینچنینی میشوند. بدیهی است که این اتفاق ایده آل نیست و باید به نحوی آن را اصلاح کرد. برای رفع این مشکل میتوانید از دو روش استفاده کنید. در روش اول کافی است پارامتر زیر را به کد آبجکت فلش خود اضافه کنید (یعنی به پارامتر های کد بالا، این پارامتر را نیز اضافه کنید) :

و یا در روش دوم پس از حصول اطمینان از اینکه عنصری که قرار لازم است روی آبجکت فلش قرار بگیرد، دارای مقدار position تعریف شده است (از قبیل relative, fixed یا absolute) ، میتوانید مقدار z-index عنصری که دچار مشکل فوق شده را بالاتر ببرید تا همیشه روی آبجکت فلش قرار بگیرد. (در تغییر z-index حواستان به عناصر دیگر نیز باشد تا تغییر ایندکس یک عنصر باعث ایجاد مشکل در عنصر دیگری نشود)

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش روش صحیح قرار دادن فایل فلش در سایت
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
3 دیدگاه
  1. امیررضا می گوید

    سلام ببخشید میخواستم بدونم به جای your-file-name.swf چی باید بزارم
    منظور از آدرس کامل فایل swf چیه
    آدرسش توی کامپیوتر خودم؟
    توی یه سایت دیگه؟
    …؟
    ممنون

    1. MrCode می گوید

      سلام
      از روی کامپیوترتون که فایده ای نداره. باید فایل جایی آپلود شده باشه. مثلا در هاستتون. بعد لینک کاملش رو ارائه کنید.

  2. IV می گوید

    لایک داری خیلی زیاد

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.