آموزش غیر فعال کردن سنجش قدرت رمز عبور یا تغییر حساسیت آن در ووکامرس

1

آموزش غیر فعال کردن سنجش قدرت رمز عبور یا تغییر حساسیت آن در ووکامرس

حتما مشاهده کرده اید که زمانی که میخواهید برای خرید از یک فروشگاه ساز ووکامرسی، حساب کاربری جدیدی در سایت مورد نظر ایجاد کنید، رمز عبور حساب کاربری شما میبایست از درجه سختی و قدرت خاصی برخوردار باشد. تا زمانی که نتوانید رمز عبوری مطابق شرایط اعلامی در کادر رمز وارد کنید، قادر به تکمیل ثبت نام خود نخواهید بود.

سنجش سختی رمز عبور در ووکامرس

هرچند ما همیشه کاربران را به برگزیدن پسورد های قوی و قابل اعتماد تشویق میکنیم اما واقعیت این است که درجه سختی رمز در ووکامرس، عموما از رمز هایی که کاربران عادی قادرند آن را به خاطر بسپارند، بیشتر بوده و ممکن است برخی از مشتریان را در هنگام ثبت نام در فروشگاه با مشکل مواجه کند. بنابراین در آموزش امروز قصد داریم به شیوه کاهش حساسیت سنجش رمز عبور در ووکامرس پرداخته و سپس برای گروهی که مایلند این بخش را به طور کامل از ثبت نام فروشگاه خود حذف کنند، به نحوه حذف سندجش قدرت رمز عبور در ووکامرس خواهیم پرداخت. از شما دعوت میکنیم که با ما همراه شوید.

کاهش قدرت رمز عبور در ووکامرس

در بخش اول، قصد حذف کامل امکان سنجش قدرت رمز عبور از فرم ثبت نام ووکامرس را نداریم و فقط میخواهیم سختی رمز عبور مجاز را کمی پایین تر بیاوریم. برای این کار کافی است کد زیر را در فایل functions.php قالب خود و یا افزونه site-specific تان قرار دهید :

سختی رمز عبور در ووکامرس با عددی بین 0 تا 5 سنجیده میشود. 0 به معنی عدم دشواری رمز و 5 دشوار ترین حالت رمز عبور خواهد بود. قدرت قابل قبول برای  رمز عبور در حالت پیشفرض روی 3 تنظیم شده است. در کد بالا ما این مقدار را به 2 تغییر دادیم تا کمی از حساسیت سنجش رمز عبور در هنگام ثبت نام کاسته شود.

در بخش بعدی، به شما آموزش خواهیم داد که چطور امکان سنجش دشواری رمز عبور را به طور کامل از ووکامرس حذف کنید.

حذف سنجش قدرت رمز عبور در ووکامرس

هرچند ما انجام دادن این کار را به شما توصیه نمیکنیم، ولی این بخش از آموزش را برای افرادی که واقعا مایل به استفاده از این امکان در سایتشان نیستند و احساس میکنند که وجود این امکان منجر به کاهش تعداد فروش و ثبت نام در سایتشان شده است، در اینجا درج کرده ایم. اما توصیه میکنیم که حتی الامکان، سعی کنید که بجای حذف کامل امکان سنجش قدرت پسورد، حساسیت آن را با استفاده از کدی که در قسمت قبل به شما ارائه شد، کاهش دهید. برای حذف سنجش قدرت رمز عبور در ثبت نام ووکامرس میتوانید از کد زیر استفاده کنید. این کد را نیز میبایست در فایل functions.php قالب خود و یا افزونه site-specific تان قرار دهید :

در پایان تغییرات را در فایل مورد نظر ذخیره کنید. حالا اگر به فرم ثبت نام ووکامرس سری بزنید، خواهید دید که سنجش سختی رمز عبور غیر فعال شده است.

جمع بندی …

حالا قادر هستید که به سادگی درجه ی سختی رمز عبور در ووکامرس را برای کاربرانتان تعیین کرده و یا در صورت نیاز، این بخش را به طور کامل از فرم ثبت نام حذف نمایید. در پایان مجددا تاکید میکنیم که حذف کامل این بخش از فرم ثبت نام و یا پایین آوردن بیش از حد درجه مجاز قدرت رمز را به شما توصیه نمیکنیم. چرا که این امر باعث انتخاب رمز های بسیار ساده و بدیهی توسط کاربران خواهد شد. این امر نه به نفع شماست و نه به نفع مشتریان شما. بنابراین سعی کنید از این آموزش به شکلی هوشمندانه و منطقی استفاده کنید تا بهترین نتایج برای شما حاصل شود.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش غیر فعال کردن سنجش قدرت رمز عبور یا تغییر حساسیت آن در ووکامرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
1 دیدگاه
  1. کاظم می گوید

    سلام و درود .ابتدا تشکر بابت محتوای مفیدتون.و اینکه من این کد رو اضافه کردم و فقط روی ورودی که از پنل کاربری میخوایم ثبت نام کنیم اعمال شد. چون من تنظیم کردم مشتری حین خرید هم بتونه ثبت نام کنه ولی تو صفحه پرداخت اعمال نمیشه . یک راه حلی لطفا بدید ممنونتونم.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.