رفع خطای Failed to set referrer policy در وردپرس

2

رفع خطای Failed to set referrer policy در وردپرس

کاربرانی که این آموزش را مطالعه میکنند را میتوان در سه دسته ی عمومی قرار داد. گروه اول با خطای Failed to set referrer policy مواجه شده اند و دقیقا میدانند که قرار است در چه رابطه ای صحبت کنیم. اما گروه دوم، هرچند این خطا در سایتشان مشاهده میشود اما از این مسئله بی اطلاع هستند. و گروه سوم، یا اصلا سایتشان وردپرسی نیست و یا به هر شکل از ابزارهایی که منجر به بروز این خطا میشود استفاده نمیکنند.

بنابراین توصیه ی امروز مسترکد به شما این است که پیش از اینکه به سادگی از کنار این خطا بگذرید، ابتدا از عدم وجود آن در سایتتان اطمینان حاصل کنید. چرا که شاید این خطا در سایت شما وجود داشته باشد ولی شما از آن بی خبر باشید. در ادامه برای این گروه از کاربران توضیح خواهیم داد که چطور میتوانند وجود این خطا را در سایت خود بررسی کنند.

نمایش عمومی این خطا به چه صورت است؟

چطور از عدم وجود این خطا در سایت خود مطمئن شویم؟

پیام کامل خطای Failed to set referrer policy به شرح زیر است :

به نظر میرسد که حتی اگر این خطا در سایت شما وجود داشته باشد هم بنا به دلایلی، فقط در مرورگر کروم (و شاید اپرا) قادر به مشاهده ی آن خواهید بود. برای بررسی وجود این خطا کافی است پس از بارگذاری سایت، ابزار توسعه ی مرورگر خود را بازگشایی کنید. (Developer Tools) برای این کار پس از بارگذاری صفحه میتوانید از ترکیب دکمه های Shift + Ctrl + I استفاده کنید و یا روی صفحه راست کلیک کرده و گزینه ی Inspect را انتخاب کنید. سپس به تب Console مراجعه کنید. در این حالت میتوانید بررسی کنید که آیا این خطا در سایت شما مشاهده میشود یا خیر.

دلیل رخ دادن خطای Failed to set referrer policy

دلیل بروز این خطا این است که در هدر های سایت شما مقداری برای Referrer-Policy تعریف نشده است (مقدار ” از طرف سایت شما ارسال میشود که برای این تنظیم قابل قبول نیست) و در واقع همانطور که در اصل خطا هم درج شده، این مقدار نامعتبر است. در این حالت عموما مرورگر مقدار پیشفرض no-referrer-when-downgrade را برای Referrer-Policy در نظر میگیرد. در پیام خطایی که در بالا به آن اشاره کردیم، مرورگر دقیقا به همین نکته اشاره میکند و تاکید میکند که Referrer-Policy بدون تغییر باقی مانده و در واقع از مقدار پیشفرض استفاده خواهد شد.

راستی هرچند قرار نیست در این آموزش به شرح Referrer-Policy و کاربرد آن بپردازیم اما اگر مایلید در این رابطه اطلاعات بیشتری کسب کنید، میتوانید به صفحه ی رسمی توضیحات این تنظیم و مقادیر مجاز آن در سایت w3.org مراجعه کنید.

خوب، حالا این سوال پیش می آید که اصلا این خطا یکدفعه چطور از سایت شما سر در آورده؟ اگر در سایت وردپرسی خود دچار چنین خطایی شده اید، احتمالا از افزونه W3 Total Cache استفاده میکنید. منشا بروز مشکل شما دقیقا در همانجایی است که راه حل شما در آن نهفته ( دردم از یار است و درمان نیز هم!? ) اما در واقع این یک ایراد نیست، تنظیمی است که لازم است همین الان به سراغ آن بروید و آن را به درستی اصلاح کنید تا مشکل شما به آسانی برطرف شود. در ادامه به شرح رفع این خطا خواهیم پرداخت.

آموزش رفع خطای Failed to set referrer policy در وردپرس

برای رفع این خطا، کافی است مقدار Referrer Policy را در افزونه W3 Total Cache به درستی تنظیم کنید. برای این کار در ناحیه مدیریت وردپرس خود از منوی Performance به زیرمنوی Browser Cache مراجعه کنید. سپس در بخش Security Headers تنظیم Referrer Policy را یافته و آن را روی مقدار مورد نیاز خود تنظیم کنید. (لینک راهنمای مقادیر مجاز برای این تنظیم را کمی بالاتر برای شما درج کرده بودیم.)

تنظیم Referrer Policy در w3 total cache

در پایان تنظیمات را ذخیره کرده و کش سایت را نیز خالی کنید.

بررسی اعمال صحیح تغییرات

خوب، حالا وقت آن رسیده که اعمال صحیح تغییرات را در سایت خود بررسی کنید. برای این کار کافی است مجددا ابزار توسعه ی مرورگر خود را باز کنید. سپس به تب Network مراجعه کرده و یک بار صفحه را مجددا بارگذاری کنید تا امکان بررسی هدر های صفحه برای شما میسر باشد. پس از بارگذاری سایت روی در تب network روی آدرس سایت خود کلیک کنید و سپس به تب Headers بروید. در اینجا باید بتوانید مقداری که همین حالا برای Referrer Policy تنظیم کرده بودید را به درستی مشاهده کنید.

بررسی header های پاسخ سایت در مرورگر کروم

مثلا در تصویر بالا، ما مقدار same-origin را برای referrer policy در نظر گرفته بودیم و همانطور که مشاهده میکنید این مقدار به درستی در هدر های سایت مشاهده میشود. با تنظیم مقدار صحیح برای این تنظیم، دیگر خطایی هم در این رابطه در سایت خود مشاهده نخواهید کرد.

به همین سادگی، به همین خوشمزگی!

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  رفع خطای Failed to set referrer policy در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
2 دیدگاه
  1. مصطفی می گوید

    تو افزونه wp super cache چکار کنیم؟

    1. MrCode می گوید

      تو آموزش توضیح داده شده!

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.