رفع خطای پوسته شما دارای فایل های الگوی قدیمی ووکامرس می باشد

3

رفع خطای پوسته شما دارای فایل های الگوی قدیمی ووکامرس میباشد

اگر در سایت وردپرسی خود از افزونه ووکامرس استفاده میکنید و در واقع صاحب یک فروشگاه راه اندازی شده با ووکامرس هستید، حتما تا امروز با پیام خطای پوسته شما دارای فایل های الگوی قدیمی ووکامرس می باشد روبرو شده اید. اگرچه خیلی از افراد ممکن است این خطا را نادیده بگیرند ولی واقعیت این است که آپدیت نبودن قالب های ووکامرس در سایت شما میتواند مشکلاتی را در فرایند خرید برای مشتریان شما ایجاد کند. بنابراین کار منطقی این است که بجای نادیده گرفتن این خطا، راه حلی برای آن یافته و از به روز بودن الگوهای ووکامرس در سایت اطمینان حاصل کنید.

نمایش خطای پوسته شما دارای فایل های الگوی قدیمی ووکامرس میباشد در پنل مدیریت وردپرس

اگر از شرحی که در پاراگراف اول درج کرده ایم، هنوز دقیقا متوجه نشده اید که راجع به چه خطایی صحبت میکنیم، نگاهی به تصویر بالا بیاندازید. همانطور که مشاهده میکنید این پیام به ما اعلام میکند که الگوهای ووکامرس در پوسته ی فعلی سایت (که میتواند هر نامی داشته باشد و در اینجا به عنوان مثال آن را Themename نامیده ایم) به روز نبوده و این فایل ها نیازمند به روز رسانی برای سازگاری با نگارش کنونی ووکامرس هستند. حالا دیگر دقیقا میدانید قرار است امروز در چه رابطه ای صحبت کنیم. از شما دعوت میکنیم برای آشنایی با روش های رفع این مشکل در ادامه با مسترکد همراه شوید.

این خطا چه زمانی پیش می آید؟

این خطا معمولا زمانی اتفاق می افتد که شما افزونه ی ووکامرس را در سایت خود آپدیت کنید. در این حالت اگر قالب فعلی شما به نسخه ای سازگار با آخرین نسخه ی ووکامرس، آپدیت نشده باشد، این خطا برای شما به نمایش در خواهد آمد. حالت دیگر بروز این مشکل در زمانی است که شما از آخرین نسخه ی ووکامرس استفاده میکنید ولی اقدام به نصب قالبی در سایتتان میکنید که الگوهای ووکامرس در آن با نسخه ی فعلی افزونه در سایت شما سازگار نیستند.

به طور کلی منشاء بروز این این خطا همواره یکسان بوده و به شما اعلام میکند که برای سازگاری قالب فعلی سایتتان با افزونه ووکامرس، لازم است فایل های مربوط به الگوهای ووکامرس را در آن به روز رسانی کنید.

چگونه از بروز این خطا جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از این خطا همیشه باید ابتدا از سازگاری قالب موجود در سایت خود با نسخه ای از افزونه ووکامرس که در سایت خود بهره میگیرید اطمینان حاصل کنید. طراحان قالب معمولا در لاگ تغییرات محصول خود این موضوع را به وضوح اعلام کرده و کاربران را در جریان قرار میدهند که مثلا این قالب تا نسخه ی x.x.x با ووکامرس سازگار است. بنابراین اگر مایل نیستید با این خطا مواجه شوید، فقط زمانی اقدام به آپدیت افزونه ووکامرس نمایید که از سازگاری قالب خود با نسخه ی فعلی ووکامرس اطمینان حاصل کرده باشید.

آموزش رفع خطای پوسته شما دارای فایل های الگوی قدیمی ووکامرس می باشد

اگر به این بخش از آموزش رسیده اید، یعنی موردی که در بالا ذکر کردیم را نادیده گرفته اید و حالا الگوهای ووکامرس در قالب شما با نسخه ی فعلی افزونه ی ووکامرس در سایت شما سازگاری ندارند. در ادامه سه روش مختلف جهت رفع این خطا را برای شما شرح خواهیم داد. روش اول، روشی ساده و مرسوم خواهد بود. سپس در روش دوم، راه حلی حرفه ای تر برای افرادی که آشنایی بیشتری با وردپرس و قالب های آن دارند را به شما آموزش خواهیم داد و در پایان در روش سوم، راه حل دیگری را به شما یاد خواهیم داد که البته هرچند راه حل ایده آلی نیست اما ممکن است بتواند به راحتی مشکل شما را برطرف کند. برای یادگیری این روش ها، در ادامه با ما همراه شوید.

روش اول

این روش ایده آل ترین و در عین حال ساده ترین روش برای رفع خطای “پوسته شما دارای فایل های الگوی قدیمی ووکامرس میباشد” است. اگر خوش شانس باشید، احتمالا قالب سایت شما دارای آپدیت جدیدی است که شما هنوز آن را نصب نکرده اید. در این حالت تنها کاری که لازم است انجام دهید به روز رسانی قالب سایتتان است.

اگر قالب سایت خود را از بین قالب های رایگان وردپرس انتخاب کرده و آن را به صورت اتوماتیک در سایت نصب کرده باشید که حالا کارتان بسیار آسان است. کافی است به بخش بروزرسانی های وردپرس مراجعه کرده و با یک کلیک ساده قالب خود را آپدیت کنید. اما اگر از قالب های پریمیوم (مثلا قالب های سایت تم فارست) استفاده میکنید و یا قالب سایتتان را از جای خاصی خریداری/دانلود کرده اید، کافی است به سایت ارائه دهنده ی قالب مورد نظر مراجعه کرده و اگر آپدیت جدیدی برای قالب مورد نظر ارائه شده باشد، آن را دریافت و در سایت خود نصب نمایید. معمولا در این حالت مشکل سازگاری قالب با آخرین نسخه ی ووکامرس برطرف شده و دیگر خطایی برای شما به نمایش در نخواهد آمد.

اما اگر خوش شانس نباشید و آپدیتی برای قالب سایتتان موجود نباشد (و یا حتی آپدیت جدید هم با ورژن فعلی ووکامرس سازگار نشده باشد)، راهی ندارید جز اینکه به سراغ روش دوم و سوم بروید …

روش دوم (برای کاربران حرفه ای تر)

در این روش کاری که میخواهیم انجام بدهیم این است که خودمان دست به کار شده و فایل های مربوط به الگوهای ووکامرس را در قالب فعلی سایت آپدیت کنیم. قبل از شروع به دنبال کردن این روش حتما از سایت خود (و خصوصا قالبتان که قصد ویرایش آن را دارید) بکاپ تهیه کنید. این بکاپ را هم برای اعمال تغییرات لازم و هم برای بازگردانی در صورت بروز مشکل نیاز خواهید داشت. پس از ایجاد و دانلود بکاپ، مراحل زیر را دنبال کنید :

1 – از منوی ووکامرس به زیرمنوی وضعیت مراجعه کنید. به پایین اسکرول کنید تا بخش قالب ها را پیدا کنید. در اینجا، مانند تصویر زیر لیستی از فایل هایی که در قالب شما نیازمند به روزرسانی به نسخه ی جدیدتر هستند به همراه نسخه ی فعلی و آخرین نسخه ی موجود برای شما به نمایش در خواهد آمد. مثلا همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، در قالب ما سه فایل archive-product.php, auth/form-login.php, cart/cart-empty.php نیاز به بروزرسانی دارند.

فایل های نیازمند بروزرسانی قالب ووکامرس

2 – حالا باید نسخه ی جدید فایل های نیازمند بروزرسانی را از فولدر افزونه ووکامرس به فولدر مربوطه در قالب کپی کرده و آنها را جایگزین فایل های قدیمی کنیم. بنابراین به ازای هر فایل نیازمند بروزرسانی ابتدا فایل جدید را در مسیر زیر بیابید :

wp-content/plugins/woocommerce/templates/[path-to-the-template]

منظور از path-to-the-template آدرس فایل مورد نظر است.

سپس فایل را به مسیر مربوطه در قالب خود کپی کنید :

wp-content/themes/[path-to-theme]

اجازه بدهید این بخش را با یک مثال واضح تر توضیح بدهیم. طبق تصویر بالا فایل archive-product.php در قالب ما نیازمند آپدیت است. برای انجام این آپدیت کافی است فایل مربوطه را از مسیر زیر در افزونه ووکامرس کپی کنیم :

wp-content/plugins/woocommerce/templates/archive-product.php

و سپس آن را به مسیر اعلامی در فولدر قالب انتقال دهیم :

wp-content/themes/yourtheme/templates/archive-product.php

در انجام این مراحل این نکته را مد نظر داشته باشید که برخی فایل ها در زیرفولدر های مسیرهای ذکر شده قرار دارند، بنابراین هر فایل را به دقت مسیر همتای خود در فولدر قالب انتقال دهید. همچنین برای مرحله ی بعدی، لیستی از فایل هایی که به روزرسانی میکنید را در محلی نگهداری کنید. (یا اینکه میتوانید به ازای هر فایلی که جایگزین میکنید، مرحله ی 3 را نیز انجام دهید) در پایان اگر مجددا از منوی ووکامرس به زیرمنوی وضعیت رفته و بخش قالب ها را بررسی کنید، کلیه ی فایل های مورد نظر باید بی نیاز از بروزرسانی باشند.

3 – مرحله ی 2، مرحله ی آسان این به روزرسانی بود. یادتان می آید که در ابتدا تاکید کردیم از قالب خود بکاپ تهیه کنید؟ در این مرحله باید کلیه ی فایل هایی که به روزرسانی کرده اید را با نسخه ی قدیمی موجود در قالب خود مقایسه کرده و سفارشی سازی هایی که قبلا برای سازگاری بیشتر آنها با قالب یا تغییر نحوه ی نمایش/زیباسازی آنها انجام شده بوده را به فایل های جدید اضافه کنید! (برای همین است که ووکامرس توصیه میکند حتی الامکان ساختار اصلی الگوهای پیشفرض ووکامرس را تغییر ندهید)

همانطور که قبلا هم ذکر کردیم این روش کمی حرفه ای تر بوده (و البته وقت گیر تر) و تنها برای افرادی که با قالب های وردپرس آشنایی بیشتری دارند توصیه میشود.

و روش سوم (که استفاده از آن را توصیه نمیکنیم)

و اما روش سوم. این روش، بسیار ساده است. در این روش تنها کاری که باید انجام بدهید، دانگرید ووکامرس به ورژنی است که با قالب شما سازگار بوده و منجر به نمایش پیام خطا در سایت شما نمیشده است. بدیهی است که ما انجام این روش را اصلا توصیه نمیکنیم (اول به دلیل اینکه به روز بودن افزونه ها همیشه حائز اهمیت است و دوم به این دلیل که احتمال بروز مشکل و عدم سازگاری اطلاعات دیتابیس با نسخه قدیمی تر ووکامرس، در سایت شما وجود دارد) ولی اگر به هر دلیل تصمیم گرفتید که از این روش برای حل مشکل خود استفاده کنید، ابتدا از سایت خود یک بکاپ کامل تهیه کرده و سپس آموزش دانگرید افزونه در وردپرس را که قبلا برای شما در سایت درج کرده ایم، مطالعه نمایید.

سخن پایانی …

از آنجایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، همیشه سعی کنید که پیش از به روزرسانی یک افزونه، از سازگاری آن با سایر اجزای سایتتان اطمینان حاصل کنید. در پایان امیدواریم که این آموزش به شما در رفع مشکل سازگاری افزونه ووکامرس با قالبتان کمک کرده باشد.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  رفع خطای پوسته شما دارای فایل های الگوی قدیمی ووکامرس می باشد
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
3 دیدگاه
  1. صمدی می گوید

    عالی بود

  2. mahdi می گوید

    kheyli aliii bod mamnoam

  3. مهدی می گوید

    سلام
    ایا هوکی وجود دارد که این ناتیس رو به کل ریمو کنیم
    کلا نمایش نداده

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.