تغییر فرمت نمایش تاریخ در وردپرس به صورت استاندارد

3

تغییر فرمت نمایش تاریخ در وردپرس به صورت استاندارد

احتمالا بارها پیش آمده که در قالب های مختلف، خصوصا قالبهای خارجی که به فارسی ترجمه شده اند، نیاز به تغییر فرمت نمایش تاریخ، پیدا کرده باشید. کاری که امروز میخواهیم انجام دهیم این است که شیوه های مختلف نحوه نمایش تاریخ در قالب را به شما معرفی کنیم و همچنین روشی استاندارد و بسیار مناسب را برای انجام این کار به شما آموزش دهیم. این روش استاندارد بخصوص برای طراحان قالب اهمیت زیادی خواهد داشت. با مسترکد همراه باشید.

چگونه فرمت نمایش تاریخ را در وردپرس تغییر دهیم؟

خیلی ساده! در منوی تنظیمات وردپرس به زیرمنوی همگانی مراجعه کنید. سپس در بخش ساختار تاریخ، ساختار دلخواه خود را وارد نموده و تنظیمات را ذخیره کنید.

چگونه فرمت نمایش تاریخ را در وردپرس تغییر دهیم

اگر از ساختار های پیشفرض استفاده کنید که خوب طبعا نحوه ی نمایش مشخص است. در غیر این صورت اگر ساختار دلخواه خود را برای نمایش تاریخ وارد کنید، کافی است اندکی صبر کنید تا نحوه ی نمایش تاریخ جلوی ساختاری که وارد کرده اید به نمایش در بیاید. به این شکل میتوانید اطمینان حاصل کنید که نتیجه نهایی باب میل شما خواهد شود. اگر نمیدانید چطور میتوانید ساختارهای دلخواه برای تاریخ تعریف کنید، کافی است روی اینجا کلیک کرده و نگاهی به راهنمای توابع the_date() و the_time() در وردپرس بیاندازید.

تغییر تنظیمات وردپرس تاثیری در نحوه نمایش تاریخ در قالب من ندارد! چه کار کنم؟

متاسفانه برخی از قالب ها بخش نمایش تاریخ را به صورت استاندارد تعریف نمیکنند. البته برخی هم برای عدم انجام این کار دلیل خود را دارند. اما به هر حال سوال این است که در چنین قالب هایی باید چه کار کنیم؟ قدم اول این است که فایلی که تاریخ در آنجا صدا زده شده است را پیدا کنید. (مثلا میتوانید با Notepad++ یک جستجو ی کوچک به دنبال یکی از تگهای نزدیک به تاریخ بزنید تا به فایل مورد نظر برسید) در این حالت معمولا از توابع زیر برای نمایش تاریخ استفاده شده است :

و پارامترهایی نیز جهت تعیین نحوه نمایش به این توابع ارجاع داده شده اند. مثلا :

خروجی هردو تابع بالا در این مثال مشابه فرمت “6 مهر 1393” خواهد بود. حال ممکن است شما نیاز به ساختار دیگری داشته باشید. مثلا ممکن است مایل نباشید شماره ی روز به نمایش در بیاید. یا شاید مایلید سال به شکل دیگری به نمایش گذاشته شود. در اینجا کافی است ورودی توابع فوق را بر اساس آنچه در راهنمای استفاده از این دو تابع در سایت وردپرس آمده است تغییر دهید تا به ساختار دلخواه خود برسید. (راهنمای ساختار تاریخ و زمان را در اینجا بخوانید)

چه کار کنم که نمایش تاریخ در قالب بر اساس تنظیمات وردپرس تغییر کند؟

در بالا به شما گفتیم که چطور میتوانید با تغییر سورس، نحوه ی نمایش تاریخ را تغییر دهید. ولی بدیهی است که این روش استاندارد نیست و دردسر های خاص خودش را هم دارد. مثلا اگر بعدا بخواهید نحوه ی نمایش تاریخ را مجددا عوض کنید و تاریخ 10 بار در قالب تکرار شده باشد، باز هم باید چندین بخش را ویرایش کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. برای اینکه قالب خود را استاندارد کنید تا از این به بعد نحوه ی نمایش تاریخ را از تنظیمات وردپرس بخواند، کافی است هر کجا توابع تاریخ صدا شده اند، ورودی آنها را با تابع زیر جایگزین کنید :

بر اساس آنچه در بالا گفته شد، به عنوان مثال کافی است تابع the_time را به شکل زیر صدا کنید :

(این مسئله برای سایر توابع دریافت تاریخ نیز صادق است) و به همین سادگی، از این به بعد قالب شما تنظیمات تاریخ را از آنچه در وردپرس تعیین کرده اید دریافت خواهد کرد و دیگر نیازی نیست تاریخ را به صورت دستی در قالب تغییر دهید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  تغییر فرمت نمایش تاریخ در وردپرس به صورت استاندارد
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
3 دیدگاه
  1. ali می گوید

    سلام
    تشکر بابت مطلب مفیدتون

  2. علیرضا می گوید

    سلام ممنون بابت مطلب. سایت خوبی هم دارید من عضو وی ای پی هستم.

    دقیقا منم همین مشکل رو دارم الان. خودم می تونم ویرایش کنم این کدها رو فقط لطفا بفرمایید از کدوم صفحات سایت باید پیداشون کنم ؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      سوالتون پاسخ ثابتی نداره، در هر قالب و بر اساس محلی که مایل به اعمال تغییر هستید متفاوت هست. اگر پیدا کردن فایل های مربوطه به صورت دستی براتون سخته، بهتره نام توابع رو جستجو کنید تا فایل های مربوطه رو پیدا کنید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.