آموزش اضافه کردن دامنه جدید به هاست در cPanel

0

آموزش اضافه کردن دامنه جدید به هاست در cPanel

اگر تصمیم دارید با اضافه کردن دامنه ای جدید به هاست خود، سایت جدیدی در هاست فعلیتان راه اندازی کنید، این آموزش برای شما مناسب خواهد بود. در این آموزش کوتاه اضافه کردن دامنه جدید به هاست در cPanel به شرح نحوه افزودن دامنه جدید به هاست در سی پنل و استفاده از امکان Addon domain در این کنترل پنل خواهیم پرداخت.

توجه داشته باشید که امکان افزودن دامنه جدید به هاست، به پلن میزبانی شما بستگی دارد. یعنی در صورتی میتوانید دامنه جدیدی به هاستتان اضافه کنید که پلنی که برای سایتتان از هاستینگ مورد نظر تهیه کرده اید، به شما اجازه اضافه کردن دامنه جدید را بدهد. بنابراین پیش از شروع بهتر است این مسئله را مورد بررسی قرار داده و یا در صورت نیاز از سرویس دهنده خدمات میزبانی خود در این رابطه سوال کنید. از شما دعوت میکنیم در ادامه این آموزش با مسترکد همراه شوید.

چگونه در cPanel دامنه جدیدی به هاست اضافه کنیم؟

برای افزودن دامنه جدید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد cPanel شوید. (اگر نمیدانید چطور این کار را انجام دهید، آموزش لاگین به سی پنل را مطالعه کنید.)
  • مطابق تصویر زیر در بخش Domains روی آیکن Addon Domains کلیک کنید تا به بخش مربوطه هدایت شوید.

ادآن دومین سی پنل

  • نام دامنه مورد نظر را در فیلد New Domain Name وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن آدرس دامنه در فیلد های Subdomain و Document Root کلیک کنید تا اطلاعات آنها به صورت اتوماتیک تکمیل شود. در نظر داشته باشید اطلاعات وارد شده در فیلد Document Root نشان دهنده مسیر ذخیره اطلاعات برای این سایت خواهد بود.
  • اگر نیاز به اکانت اف تی پی جداگانه برای این دامنه دارید گزینه Create an FTP account associated with this Addon Domain را فعال کنید تا اکانت مورد نظر برای شما ایجاد شود. در اینجا در صورت فعال کردن این گزینه، باید نام کاربری و رمز عبور مورد نظرتان را برای اکانت FTP ارائه نمایید.
  • در پایان روی دکمه Add Domain کلیک کنید تا دامنه به کنترل پنل اضافه شود.

اطلاعات دامنه جدید در سی پنل

پس از نمایش پیام موفقیت آمیز بودن افزودن و نصب دامنه روی لینک Go Back کلیک کنید تا به بخش تنظیمات ادآن دومین باز گردید.

اگر در این صفحه پیام You are using your maximum allotment of addon domains. If you want more, contact your service provider را مشاهده میکنید جای نگرانی نیست. این پیام به شما اعلام میکند که از حداکثر دامنه های مجاز پلن میزبانی خود استفاده کرده اید. در این حالت در صورتی که نیاز به میزبانی دامنه های بیشتری در هاست خود دارید باید با هاستینگ خود ارتبا برقرار کرده و پلن خود را ارتقا داده و یا بر اساس نیاز پلن جدیدی جهت میزبانی سایت های دیگرتان تهیه نمایید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش اضافه کردن دامنه جدید به هاست در cPanel
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.