آموزش ورود به کنترل پنل cPanel

0

آموزش استفاده از کنترل پنل سی پنل cpanel

با ورود به کنترل پنل cpanel میتوانید کلیه بخش ها و امکانات هاست/سایت خود را مدیریت کنید. در این آموزش به شرح نحوه ورود به سه بخش مختلف این سیستم شامل ورود به سی پنل، ورود به WHM و ورود به webmail خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه شوید.

ورود به کنترل پنل cPanel

برای دسترسی به صفحه ورود سی پنل میتوانید از یکی از آدرس های زیر استفاده کنید :

در صورتی که مایل به دسترسی به سی پنل بدون پروتکل امن هستید باید بجای https در آدرس از http استفاده کرده و بجای پورت 2083 از پورت 2082 استفاده کنید. (از این حالت فقط در مواقعی که استفاده از پروتکل امن برای شما به هر دلیل میسر نباشد، استفاده کنید.)

در صورت تنظیم دی ان اس و رکورد های صحیح روی دامنه، میتوانید به دو حالت زیر نیز به سی پنل دسترسی داشته باشید :

در مثال های بالا بجای domain.com آدرس دامنه خود را جایگزین کنید.

پس از وارد کردن آدرس کنترل پنل در نوار آدرس مرورگر، با فرمی مشابه زیر روبرو خواهید شد :

فرم ورود به کنترل پنل سی پنل

در این مرحله کافی است اطلاعات هاست خود را که از سرویس دهنده خود دریافت کرده اید در فرم وارد کنید و سپس روی دکمه Log in کلیک کنید تا وارد سی پنل شوید.

ورود به WHM

جهت دسترسی به whm میتوانید یکی از آدرس های زیر را مورد استفاده قرار دهید. (دقت کنید دسترسی به این بخش فقط محدود به مدیران سرور است بنابراین اگر کاربر هاست هستید، به این بخش دسترسی نداشته و البته نیازی نیز به آن نخواهید داشت.)

دقت کنید بهره گیری از سه آدرس آخر محدود به زمانی است که رکورد ها/دی ان اس صحیح روی دامنه شما تنظیم شده باشد. پس از وارد کردن یکی از آدرس های ذکر شده در نوار آدرس مرورگر، با فرمی مشابه زیر روبرو خواهید شد.

فرم ورود به whm

در اینجا اگر مدیر سرور هستید در بخش username عبارت root و در بخش password رمز خود را وارد نمایید و در غیر این صورت اطلاعات ریسلری که در اختیار شما قرار گرفته را جهت ورود به ناحیه مدیریت مورد استفاده قرار دهید.

ورود به webmail

دقت داشته باشید که برای روود به وب میل میبایست ابتدا با مراجعه به سی پنل، اکانت ایمیل مورد نظر خود را ایجاد کرده باشید. در ادامه جهت ورود به وب میل و دسترسی به ایمیل های خود میتوانید از آدرس های زیر استفاده کنید :

توجه داشته باشید که استفاده از سه حالت آخر مخصوص دامنه هایی است که دارای دی ان اس و رکورد های صحیح باشند. در غیر این صورت باید از دو آدرس اول استفاده کنید. پس از وارد کردن آدرس در نوار آدرس مرورگر با فرمی مشابه زیر روبرو خواهید شد :

ورود به وب میل در سی پنل

در این بخش کافی است اطلاعات حساب ایمیلی که قبلا ایجاد کرده اید را وارد نمایید و سپس روی Log in کلیک کنید تا وارد حساب ایمیل مورد نظر خود شوید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش ورود به کنترل پنل cPanel
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.