آموزش نمایش IP کاربر در وردپرس

2

آموزش نمایش IP کاربر در وردپرس

گاهی ممکن است لازم داشته باشید IP شخصی که از سایت شما بازدید میکند را پیدا کرده و به نحوی در سایت به شخص مورد نظر ارائه کرده و یا از آن برای انجام عملیاتی خاص استفاده کنید. شاید یکی از استفاده های خوب و جالب این ترفند کوچک در راه اندازی سایتی باشد که کاربر در هر لحظه با مراجعه به آن بتواند IP فعلی خود را مشاهده کند. به هر حال اگر مایلید بدانید که چطور میتوان این کار را انجام داد، در ادامه این آموزش کوتاه با مسترکد همراه باشید.

برای انجام این کار تصمیم داریم یک Shortcode کوچک بسازیم که از این پس در هر کجا که آن را قرار دادیم، IP شخص نمایش دهنده در آن نشان داده شود. برای انجام این کار لازم است کد زیر را به فایل functions.php قالب خود و یا پلاگین site-specific ای که از قبل نوشته اید اضافه کنید :

خوب حالا تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که shortcode زیر را به هر محلی که مایلید آی پی کاربر به نمایش گذاشته شود اضافه کنید. این محل میتواند در یک برگه، در نوشته های شما و حتی در یک ابزارک در سایدبار سایت شما باشد. توجه داشته باشید که در کد بالا، در خط یکی مانده به آخر، ما امکان استفاده از shortcode ها در ابزارک متنی وردپرس را فعال کرده ایم. بنابراین اگر از پیش این کار را انجام داده اید، نیازی به این خط نخواهید داشت و باید آن را حذف نمایید. و اما این هم از shortcode ای که برای نمایش IP به آن نیاز دارید :

به همین سادگی از این به بعد میتوانید IP کاربران را در محل دلخواه خود به نمایش بگذارید. اگر هم حوصله داشته باشید میتوانید با کمی بازی با این کد و استفاده از یک دیتابیس اطلاعات آی پی، موقعیت و سایر اطلاعات آی پی کاربر را نیز به نمایش گذاشته و یا برای استفاده و انجام عملیات دیگر ذخیره نمایید.

امیدوارم از این آموزش کوتاه لذت برده باشید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش نمایش IP کاربر در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
2 دیدگاه
  1. Ebrahim می گوید

    سلام، من میخوام آی پی ها را در قسمت دیدگاه ها برای مشارکت کنندگان وردپرسی ام نشان ندهد باید چه کنم؟

  2. مهدی هوشمند می گوید

    بسیار متشکر ، خیلی بدرد خورد ♥♥♥

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.