آموزش اضافه کردن فیلد های سفارشی به صفحه ثبت نام در وردپرس

18

آموزش اضافه کردن فیلد های سفارشی به صفحه ثبت نام در وردپرس

بدون شک وردپرس یکی از قدرتمند ترین سیستم های مدیریت محتواست و همین قدرت و پیشتازی باعث شده که هر کسی بتواند به سادگی از آن برای رسیدن به اهداف دلخواهش در ایجاد یک وبسایت یا وبلاگ استفاده نماید. بسیاری از مواقع پیش می آید که بر اساس نوع فعالیت وبسایتتان ممکن است امکان عضویت را در وردپرس فعال کنید. اگر توجه کرده باشید اطلاعاتی که در فرم عضویت از کاربر دریافت میشود بسیار ناچیز و مختصر است و در آن تنها به ضروریات بسنده شده. اما خوب بدیهی است که یک کاربر زیرک وردپرسی هیچ گاه خودش را به آنچه برایش تعریف شده محدود نمیکند. هدف مستر کد از مقاله ی امروز این است که به شما بیاموزد چطور به فرم ثبت نام کاربر در وردپرس، فیلد های دلخواه خود را اضافه کرده و اطلاعات دیگری را که لازم میدانید از او دریافت کنید. واضح است که با کمی حوصله، بعدا میتوانید یک افزونه ی خوشمزه هم برای این کار بنویسید و یک پروفایل عالی و بی نظیر برای هر کاربر به نمایش بگذارید. اجازه بدهید دست به کار شویم.

برای شروع لازم است افزونه Cimy User Extra Fields را بر روی سایتتان نصب و فعال نمایید و سپس برای اعمال تنظیمات، از منوی “تنظیمات” زیر منوی “Cimy User Extra Fields” را انتخاب نمایید.

خوب، خوشبختانه وردپرسی های عزیز از قبل زحمت کشیده اند و این افزونه را برایتان فارسی کرده اند، بنابراین صفحه ی تنظیمات چیز در هم و بر همی به شما ارائه نخواهد کرد 🙂 در این صفحه یک سری تنظیمات درست و حسابی داریم که باید سر فرصت بنشینید و یکی یکی آنها را مرور کرده و بر اساس نیازتان فعال یا غیر فعالشان کنید. مثلا یک گزینه ی خوب با هدف “تایید ایمیل” در آن میبینیم یا امکان استفاده از reCaptcha برای شما فراهم شده است و بسیاری از موارد دیگر … اما ما در اینجا از روی این تنظیمات میگذریم و یک راست به بخش پایینی صفحه میرویم که توسط آن شما قادر هستید فیلد های جدیدی را به صفحه ی ثبت نام کاربر اضافه نمایید. بنابراین شما هم به پایین صفحه بروید تا این بخش را پیدا کنید.

آموزش اضافه کردن فیلد های سفارشی به صفحه ثبت نام در وردپرس

در اینجا کافی است اطلاعاتی که از شما خواسته شده را بر اساس نیاز پر کنید و سپس بر روی دکمه “یک فیلد اضافه کنید” کلیک نمایید. خواهید دید که فیلد جدید در زیر لیست قبلی برای شما به نمایش در آمده و شما این امکان را دارید که آن را ویرایش کرده و ترتیب آن را تغییر دهید. برای هر فیلد شما این امکان را دارید که یک سری شرط و شروط برای اعتبار سنجی آن فیلد تعیین کنید. این شرط ها در بخش “قوانین” قابل تعریف هستند و نشان میدهند که این فیلد چه ورودی هایی را باید بپذیرد و چه رفتاری را باید از خود نشان دهد.
در بالای همین بخش، چند خطی توضیح هم درباره نحوه ی استفاده از این اینترفیس برای شما نوشته شده که توصیه میکنم قبل از شروع کار نگاهی هم به آنها بیاندازید تا مثلا دستتان بیاید که چگونه باید یک فیلد دارای منوی DropDown و … ایجاد کنید.
خوب ما در اینجا یک فیلد به فیلد های ثبت نام اضافه کرده ایم و شما میتوانید نتیجه ی آن را در تصویر زیر ببینید :

آموزش اضافه کردن فیلد های سفارشی به صفحه ثبت نام در وردپرس

فیلد هایی که شما توسط این افزونه به بخش ثبت نام کاربران اضافه میکنید، به شکل زیر در پروفایل (شناسنامه) کاربر به نمایش در خواهند آمد :

آموزش اضافه کردن فیلد های سفارشی به صفحه ثبت نام در وردپرس

گرچه پیش تر گفته بودیم که سر و کله زدن با تنظیمات این افزونه را به شما میسپاریم اما یک آپشن خیلی خوب در بخش تنظیمات وجود دارد که در اینجا قرار است به آن بپردازیم. اگر توجه کرده باشید، شناسنامه کاربر در وردپرس دارای فیلد های گوناگون و متنوعی است، اما در هنگام ثبت نام از کاربر درخواست نمیشود که هیچ یک از این فیلد ها را پر کند. این افزونه این امکان را به شما میدهد که فیلد هایی که از پیش در بخش شناسنامه کاربر در وردپرس وجود دارند اما در فرم ثبت نام به نمایش گذاشته نمیشوند را برای نمایش در این فرم فعال کنید. به تصویر زیر نگاه کنید :

فیلد های مخفی فرم ثبت نام در وردپرس

همانطور که مشاهده میکنید، با تیک زدن هر یک از این تنظیمات، امکان ورود اطلاعات برای آن فیلد، در صفحه ی ثبت نام توسط کاربر فراهم میشود. (مثلا مهمترینش پسورد که وردپرس زحمتش را میکشد!)

و اما این افزونه یک بخش دیگر نیز به مدیریت وردپرس شما اضافه میکند. برای مشاهده این بخش کافی است از منوی “کاربران” به زیر منوی “Users Extended” مراجعه کنید.

آموزش اضافه کردن فیلد های سفارشی به صفحه ثبت نام در وردپرس

از طریق این بخش شما قادر هستید، در یک نگاه پاسخ کاربرانتان را به سوالاتی که خودتان به فیلد ثبت نام اضافه کرده اید، مشاهده کرده، و در صورت نیاز اطلاعات یک کاربران و یا اطلاعات کلیه ی کاربرانتان را به صورت گروهی در رابطه با آن فیلد خاص به روز رسانی نمایید.

همانطور که دیدید، این افزونه میتواند به سادگی به شما کمک کند که اطلاعات کاملی را از کلیه ی کاربران خود جمع آوری کرده و شناسنامه ی کاملی از هر یک از آنها در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید که اگر در کار با افزونه به مشکلی برخوردید و یا نکته ای به ذهنتان رسید، حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش اضافه کردن فیلد های سفارشی به صفحه ثبت نام در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
18 دیدگاه
  1. آسینتا می گوید

    بسیار عالی.

  2. مرتضی می گوید

    آیا امکان آپلود فایل راهم دارد

    1. MrCode می گوید

      اگر مایل هستید در هنگام ثبت نام از کاربر فایلی دریافت کنید (بهش امکان آپلود فایل بدید) باید از افزونه ی فرم ساز فوق حرفه ای در لینک زیر استفاده کنید :
      http://mrcode.ir/?p=260
      البته ادآن ثبت نام حرفه ای رو هم باید باهاش تهیه کنید.
      فکر میکنم برای کاری که میخواید انجام بدید مناسب باشه. البته توضیحات کاملش در لینکی که در بالا خدمتتون ارائه کردم قابل مشاهده هست.

  3. amir می گوید

    سلام ادمین جان
    من از یک صفحه ورود که در خود قالب داره دارم استفاده میکنم برای این که فیلد اضافی که توسط این افزونه درست کردم رو در صفحه ورود سایتم نمایش بدم باید چی کار کنم؟
    منتظرم

    1. MrCode می گوید

      سلام
      اگر توجه کرده باشید این آموزش در مورد صفحه ی ثبت نام هست. بدیهیه که در زمان ورود چیزی جز نام کاربری و رمز عبور لازم نیست که بخواید فیلدی به صفحه ورود سایتتون اضافه کنید.

  4. محمد می گوید

    با سلام
    در صفحه ثبت نام اگر بخواهیم یک بخش آبشاری ایجاد نماییم که با انتخاب یکی از موارد آن فیلد های جدیدی باز شود به چه صورت باید عمل کنیم؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      با توجه به عبارتی که استفاده کردید "یک بخش آبشاری" فکر نمیکنیم چنین چیزی با این افزونه (و هر افزونه ی دیگه ای) یا حتی افزونه فرم ساز فوق حرفه ای که میتونه فرمهای ثبت نام بسیار حرفه ای ایجاد کنه امکان پذیر باشه.
      آنچه میتونید داشته باشید منوی دراپ داون یا دکمه رادیویی هست.
      حال اینکه فرمودید فیلد جدیدی باز شود. این منطق شرطی هست (یعنی اگر شرطی برقرار بود یا گزینه ی خاصی انتخاب شده بود، بر این اساس فیلد های خاصی به نمایش در بیاد) این امر در افزونه فرم ساز فوق حرفه ای قابل پیاده سازی خواهد بود.
      افزونه رو میتونید در لینک زیر مشاهده کنید و در صورت تطابق با نیازتون تهیه بفرمایید :
      http://mrcode.ir/?p=260

  5. محسن می گوید

    سلام. ممنونم از آموزش بسیار مفیدتون.
    قالب وردپرسی هووکارسی من، صفحه «عضویت در سایت» جداگانه داره که در هنگام ثبت نام، تنها نام کاربری و پسورد از کاربر درخواست میشه. حالا اگر بخوام به صفحه مورد نظرم (example.com/register) فیلد هایی رو اضافه کنم آیا این برنامه می تونه برام مفید باشه.؟! ممنونم.

  6. morteza می گوید

    سلام و خدا قوت
    من این افزونه Cimy User Extra Fields رو نصب کردم اما موقع عضو گیری این خطا رو دارم!

    Fatal error: Call to undefined function login_header() in /home/ybktukse/public_html/wp-content/plugins/cimy-user-extra-fields/cimy_uef_register.php on line 1310
    علت چی میتونه باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید!
    نکته اینکه من افزونه mailpoet رو نصب کردم و بعد از پاک کردن mailpoet این مسئله بوجود اومده…

    1. MrCode می گوید

      سلام
      اگر از افزونه Theme My Login استفاده میکنید غیر فعالش کنید تا مشکلتون حل بشه.

  7. morteza می گوید

    تشکر از پاسخ شما
    اما افزونه بهتری نسبت به theme my login وجود داره؟آیا؟

    1. MrCode می گوید

      افزونه ای که دقیقا نحوه ی کارکردش یکسان باشه رو سراغ ندارم ولی احتمالا اگر جستجو کنید پیدا کنید.

  8. morteza می گوید

    سپاس

  9. آیدین می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    من از افزونه ووکامرس و پیامک ووکامرس استفاده میکنم ولی بعد از آپدیت فیلد تلفن همراه دیگه نمایش نمیده ولی "میخواهم از وضعیت سفارش از طریق پیامک آگاه شوم." نمایش میده
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  10. علی محمد شیرازی می گوید

    سلام.آیا راهی برای افزودن یک فیلد آپلود فایل در صفحه تسویه حساب ووکامرس هست؟
    یعنی کاربر در صفحه تسویه یک فایل هم آپلود کنه و بعد تکمیل سفارش بزنه

  11. مهدی می گوید

    مرررررررررررررررررررررسی.
    مطلب خوبی بود.

  12. شکوفه می گوید

    افزونه را نصب کردم مشکلم اینجاست که بعد از نصب با اینکه موقعیت فیلدها را مشخص کردم باز هم زیر ایمیل و پسورد فیلدهای اضافه شده را نمایش می دهد با اینکه موقعیت فیلدها از یک شروع می شود؟
    و دیگه فیلد ست رو چه طوری می تونم به فیلدهای سفارش در ووکامرس انتساب بدم ؟
    درحال حاضر بعد از ایجاد فیلد نوشته میشه هیچ فیلدی ست نشده چه طور ست کنم؟

  13. آزاد شریعتی می گوید

    سلام من فیلد را اظافه کردم
    منو را چطوری اظافه کنم

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.