آموزش اضافه کردن اتوماتیک کد QR به نوشته ها و برگه ها در وردپرس

10

آموزش اضافه کردن اتوماتیک کد QR به نوشته ها و برگه ها در وردپرس

دنیای امروز، دنیای انواع گجت های پرتابل است. بنابراین اگر میخواهید وبسایت شما کاربر پسند بوده و استفاده از آن برای عموم افراد با هر دیوایسی که وارد آن شوند، ساده و دلنشین باشد، میبایست به این گجت های پرتابل، از جمله موبایل ها و تبلت ها توجه ویژه ای داشته باشید. شاید کسی مایل باشد صفحه ای از وبسایت شما را که همین الان در حال مشاهده ی آن است، در موبایل خود باز کند و آن را برای استفاده های بعدی ذخیره نماید. این کار خصوصا با url های فارسی ما، کار بسیار دشواری خواهد بود. اینجاست که پای کد های QR به میان می آید. کد های QR مدت هاست جای خود را در دنیای ما باز کرده اند و استفاده از آنها در تمامی قسمت های وب کاملا آشکار و فراگیر است. بنابراین در آموزش امروز قرار است به همراه مسترکد، یاد بگیرید که چطور میتوانید کاری کنید که کد های QR حاوی لینک نوشته یا برگه تان به صورت اتوماتیک در هر مطلب به نمایش در بیایند. با ما همراه باشید.

کد QR چیست؟

اگر تا اینجا آمده اید، احتمالا پاسخ را خودتان میدانید. ولی اجازه بدهید ما هم توضیح کوچکی در این زمینه ارائه کنیم تا اگر به خوبی با کد های QR آشنا نیستید، کارکرد آنها را بهتر درک کنید. به نقل از ویکی پدیا :

QR Code یک رمزینه ماتریسی (یا بارکد دودورا [دوبُعدی]) است. می‌توان آن را با پوینده‌های QR، تلفن همراه دوربیندار و تلفن هوشمند خواند. این بارکُد دربردارندهٔ چیدمانی از چهارگوش‌های سیاه بر روی زمینهٔ سپید است. دادهٔ نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا دادهٔ دیگری باشد.

اضافه کردن اتوماتیک کد QR به مطالب در وردپرس

کاری که الان میخواهیم انجام بدهیم این است. میخواهیم کاری کنیم که از به بعد در هر نوشته یا برگه ای که در وردپرس منتشر میشود، یک کد QR حاوی لینک مطلب در آن به نمایش در بیاید. برای انجام این کار کافی است کد زیر را در فایل single.php خود، در محلی که مایلید کد کیو آر به نمایش در بیاید قرار دهید :

مثلا قرار دادن این کد بعد از محل اتمام متن میتواند انتخاب خوبی باشد ( تابع the_content ). در ادامه اگر به استفاده از api های گوگل علاقه مند باشید می توانید بجای کد بالا از کد زیر استفاده کنید :

البته api گوگل یک کادر سفید اضافه هم دور کد QR نشان میدهد که ممکن است برای بعضی ها چندان جذاب نباشد. به هر حال انتخاب با شماست. در نهایت برای تغییر طول و عرض QR ایجاد شده هم میتوانید عدد 150 را به عدد دلخواه خود تغییر دهید.

توجه داشته باشید که کدهای بالا میبایست حتما در بین حلقه ی مطلب قرار بگیرند وگرنه به درستی کار نخواهند کرد.

به همین سادگی، از این به بعد نوشته های شما به صورت اتوماتیک دارای کد QR خواهند بود که به خود مطلب لینک شده است و هر کس با استفاده از یک اپلیکیشن خواندن QR میتواند مطلب مورد نظر را بر روی دیوایس مورد نظرش بارگذاری و مشاهده کند.

فکر میکنم نیازی به گفتن نباشید که با دستکاری کد های بالا میتوانید برای هر آدرسی و در هر کجای قالب و سایت خود که مایل باشید QR ایجاد کرده و مورد استفاده قرار دهید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش اضافه کردن اتوماتیک کد QR به نوشته ها و برگه ها در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
10 دیدگاه
  1. امیر می گوید

    با سلام . ببخشید من یه کدی میخوام که مثل همین زیر پست شما دسترسی آسان به این پست رو بیاره آخر هر پست. اگه میشه کدش رو بهم بدید .

    ینی هر پستی که توی سایت میزاریم لینک ثابتش و کد QR رو زیر هر پست مث سایت شما بیاد . همینجوری توی کادر و شکیل. هر چیئ گشتم خودم بسازمش نبود کدش . ممنون میشم با ایمیلم یا شمارم در تماس باشید اگه کدش رو گذاشتید یجوری بهم خبر بدید . ممنون .

  2. امیر می گوید

    ممنون

  3. علیرضا می گوید

    سلام منم مشکل دوستمون امیر رو دارم و این کدی که دادید رو نتونستم اجرا کنم
    میخوام مثل شما زیر هر محصول فروشگاهم لینک ثابتش و کد QR رو زیر هر پست مث سایت شما بیاد . همینجوری توی کادر و شکیل. هر چیئ گشتم خودم بسازمش نبود کدش
    ممنون میشم کمک کنید

    1. MrCode می گوید

      سلام
      QR که به همین صورت هست که اینجا توضیح دادیم.
      لینک کوتاه رو هم میتونید با استفاده از راهنمای موجود در مستندات وردپرس که در لینک زیر قابل دسترسه ایجاد کنید :
      https://codex.wordpress.org/Function_Reference/wp_get_shortlink

  4. مسعود موسی زاده می گوید

    با سلام و عرض ادب
    سوالی که بنده از شما دارم نحوه ساخت کیو آر کد در محصولات هست
    دقیقا مانند نت برگ و تخفیفان
    آیا با این روش که شما فرمودید، می توان برای هر خرید یک کیو آر کد ساخت ؟
    با سپاس

    1. MrCode می گوید

      سلام

      کلا شما میتونید محتوای مختلفی رو توی QR به کار بگیرید. مثلا کیو آر شما میتونه حاوی لینک، متن و … باشه. این آموزشی که در اینجا درج شده متفاوت از چیزیه که مد نظر شماست. اما اگر صرفا سوالتون اینه که میشه چنین کاری انجام داد و مثلا برای هر کد خرید و … یک کد کیو آر اختصاصی ایجاد کرد یا نه، بله میشه.

      1. lsu,n می گوید

        ممنون از پاسخ شما
        آیا با همین روش که فرمودید میشه انجام داد؟
        یا پلاگین خاصی استفاده باید کرد؟.

      2. MrCode می گوید

        در این زمینه افزونه Tickets for woocommerceرو چک کنید شاید با نیازهاتون مطابق باشه :
        https://woocommerce.com/products/tickets-woocommerce/

  5. مسعود می گوید

    سپاس از پاسخ شما
    محبت فرمودید

  6. علی می گوید

    سلام. ببخشید من نتونستم حلقه پیدا کنم. البته اینکه از کدنویسی هم سر دنمیارم بی دلیل نمیتونه باشه. ممکنه متن رو براتون بفرستم و شما این کد را در جای درستش قرار بدید تا در انتهای مطلب مثل سایت خودتون لینک و کیوآر قرار بگیره؟

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.