رفع خطای یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده در وردپرس

2

رفع خطای یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده در وردپرس

اگر در هنگام آپلود فایل در وردپرس با خطای یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده یا Missing a Temporary Folder مواجه میشوید، آموزش امروز مسترکد، مخصوص شماست. در آموزش امروز ابتدا دلیل بروز این خطا را بررسی میکنیم. سپس روشی برای رفع آن معرفی کرده و در انتها هم به برخی موارد تکمیلی خواهیم پرداخت. از شما دعوت میکنیم در این آموزش با ما همراه شوید تا راه حل این خطا را به همراه هم بررسی کنیم.

دلیل بروز خطای یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده

این خطا که عموما در زمان آپلود فایل مثلا بارگذاری تصویر در بخش رسانه وردپرس با آن مواجه میشوید، در واقع یک خطای وردپرسی نیست و مشکلی است که از طرف PHP به شما اعلام میشود. شاید استفاده از معادل انگلیسی این خطا، درک آن را آسان تر کند. Missing a Temporary Folder در واقع به شما میگوید که PHP به دنبال پوشه موقت ذخیره فایل ها (temp) میگردد ولی آن را پیدا نمیکند.

موارد مختلفی ممکن است به اعلام این خطا از طرف وردپرس منجر شود. مثلا ممکن است مشکلی در سطح دسترسی فولدر های سایت شما وجود داشته باشد، یا در تنظیمات PHP چیزی از قلم افتاده باشد و یا اینکه به صورت ناخواسته، فولدری را از هاست خود حذف کرده باشید. (این دلیل آخر بسیار شایع است) حالا که دلایل رخ دادن این خطا را میدانیم، حل کردن آن نیز با سادگی بیشتری برایمان امکان پذیر خواهد بود. در ادامه به روش های حل این مشکل خواهیم پرداخت.

رفع خطای یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده در وردپرس

اول :

اگر میخواهید در رفع مشکلات سایتتان، هر روز قوی تر از گذشته شوید، همیشه در ابتدا اینطور فرض کنید که شما کار اشتباهی انجام داده اید که منجر به بروز مشکل شده. بنابراین در اولین قدم اطمینان حاصل کنید که فولدری را اشتباها از هاست خود پاک نکرده باشید. این مسئله خصوصا زمانی حائز اهمیت است که مثلا تا دیروز، سایتتان در زمینه آپلود فایل مشکلی نداشته ولی پس از اعمال تغییراتی که در هاست و …، سایت شما دچار مشکل شده باشد. تاکید ما در این بخش روی فولدر tmp است. بنابراین وارد فضای هاستینگ خود شوید و از موجود بودن این فولدر اطمینان حاصل کنید.

اگر این فولدر موجود است، سطح دسترسی آن را بررسی کنید. بسته به نوع هندلر PHP سایت شما، سطح دسترسی این فولدر میبایست 755 یا 777 باشد. (اگر نمیدانید کدام دسترسی صحیح است، میتوانید نگاهی به سطح دسترسی دیگر فولدر های پیشفرض هاستتان بیاندازید و از آنها در این امر کمک بگیرید) بنابراین اگر سطح دسترسی این فولدر اشتباه است، آن را تصحیح کنید و اگر این فولدر موجود نیست، آن را با دسترسی مناسب ایجاد کرده و سپس آپلود فایل در وردپرس را مجددا آزمایش کنید.

توجه داشته باشید که مطلب فوق در مورد همه کنترل پنل ها صادق نیست اما در مورد سی پنل و پلسک میتوانید از این روش کمک بگیرید.

و بعد :

در قدم بعدی، پیش از اینکه سراغ تغییر تنظیمات برویم، بد نیست که سطح دسترسی فولدر wp-content و uploads را نیز در محل نصب وردپرس بررسی کنید. هرچند اشتباه بودن سطح دسترسی این دو فولدر مستقیما به بروز این مشکل منجر نمیشود ولی حصول اطمینان از صحیح بودن دسترسی این دو فولدر، خصوصا در کنار مرحله اول، میتواند به شما در رفع این خطا کمک کند. آنچه در مورد سطح دسترسی فولدر tmp گفته شد، در مورد این دو فولدر نیز صدق میکند.

اگر از سرور اختصاصی یا VPS استفاده میکنید و مجاز به تغییر تنظیمات PHP هستید :

معمولا اگر از سرور شخصی برای میزبانی سایتتان استفاده کنید، به تنظیمات PHP و فایل php.ini دسترسی دارید و میتوانید که تنظیمات آن را بر اساس نیاز تغییر دهید. اگر به انجام این امر تسلط دارید میتوانید این روش را مورد استفاده قرار دهید. (این روش در صورتی که از محیط توسعه لوکال استفاده میکنید هم، روش مناسبی برای رفع مشکلتان خواهد بود)

در این روش، ابتدا از فایل php.ini خود یک نسخه پشتیبان ایجاد کنید. سپس این فایل را جهت ویرایش باز کنید و تنظیم upload_tmp_dir را بیابید. اطمینان حاصل کنید که این خط فعال باشد (comment out نشده باشد) و مقداری مناسب در جلوی آن قرار گرفته باشد. منظور از مقدار مناسب، محل فولدری است که هندلر PHP مجاز به دسترسی به آن فولدر باشد. مثلا :

طبعا آدرس قرار گرفته در جلوی این تنظیم، بر اساس اینکه شما php.ini سراسری سرورتان را ویرایش میکنید و یا فقط php.ini مربوط به سایت خود را مورد ویرایش قرار میدهید، متفاوت است. مثلا در بالا ما محلی را در نظر گرفته ایم که در کل سرور دسترسی به آن میسر است (استفاده از این مسیر از نظر امنیتی صحیح نیست!) ولی فرضا اگر قرار بود تنظیم را در php.ini مربوط به یک سایت خاص اعمال کنیم، میبایست از محلی درون روت هاست مربوط به سایت استفاده میکردیم. مثلا :

تغییرات را ذخیره کرده و وب سرور و هندلر php خود را ریستارت کنید. سپس بارگذاری فایل در وردپرس را مجددا بررسی کنید.

اگر از هاست اشتراکی استفاده میکنید :

در صورت استفاده از هاست اشتراکی میتوانید از این روش ساده برای رفع مشکلات بهره بگیرید. ابتدا فایل wp-config.php را در محل نصب وردپرستان جهت ویرایش باز کنید. سپس خط زیر را در آن بیابید :

حالا کد زیر را قبل از خط فوق قرار دهید :

تغییرات را ذخیره کنید. سپس به فولدر wp-config بروید و فولدر جدیدی با نام temp ایجاد کنید. کار شما در اینجا به پایان میرسد و میتوانید به ناحیه مدیریت وردپرس برگردید و آپلود تصویر را مجددا امتحان کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این آموزش به شما در رفع خطای یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده کمک کرده باشد. راستی اگر قبلا با این مشکل برخورد کرده بودید، و به راه حلی که شما برای رفع این مشکل استفاده کردید، در این آموزش اشاره نشده، از شما دعوت میکنیم که راه حل خود را برای این مشکل در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران نیز به اشتراک گذاشته و به آنها در رفع این مشکل کمک کنید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  رفع خطای یک پوشه‌ی سپنجی(موقت) گم شده در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
2 دیدگاه
  1. علی می گوید

    سلام خسته نباشید من همه مطالب رو مطالعه کردم و مثل همون چیزی شما گفتید رو انجام دادم ولی مشکل حل نشد و موقع اپلود باز هم ارور میده (گم شدن یک پوشهٔ موقت.)
    لطفا راهنمایی کنید که چطور این ارور و رفع کنم
    باتشکر از سایت خوبتون

  2. علی می گوید

    سلام خسته نباشید من همه مطالب رو مطالعه کردم و مثل همون چیزی شما گفتید رو انجام دادم ولی مشکل حل نشد و موقع اپلود باز هم ارور میده (گم شدن یک پوشهٔ موقت.)
    لطفا راهنمایی کنید که چطور این ارور و رفع کنم
    باتشکر از سایت خوبتون
    ایدی تلگرام

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.