آموزش خصوصی کردن مطلب در جوملا

0

خصوصی کردن یک مطلب در جوملا

گاهی ممکن است شرایطی پیش بیاید که بر اساس آن نیاز داشته باشید دسترسی به مطلب خاصی را در جوملا به افرادی با سطح دسترسی خاص محدود کنید و همچنین از ایندکس شدن آن مطلب در موتور های جستجو نیز جلوگیری کنید. به این شکل مطلب در اختیار خواهید داشت که بر اساس تنظیمات شما، فقط برای شخص یا اشخاص خاصی در وبسایت جوملایی شما در دسترس است. اگر هدف شما انجام چنین کاری است، از شما دعوت میکنیم در ادامه ی این آموزش کوتاه با مسترکد همراه شوید.

چگونه در جوملا یک مطلب را خصوصی کنیم؟

خصوصی کردن و محدود کردن دسترسی به یک مطلب در جوملا به گروه از کاربران با سطح دسترسی خاص بسیار آسان است. برای انجام این کار کافی است ابتدا وارد مطلب دلخواه خود شوید. سپس در تب محتوا (تب اصلی که به صورت پیشفرض در آن قرار دارید) در بخش دسترسی، گروه مورد نظر خود را جهت دسترسی به مطلب انتخاب کنید.

سطح دسترسی کاربران در جوملا

در اینجا اگر سطح دسترسی Special را انتخاب کنید، فقط Super User ها، Manager ها و Author ها اجازه ی دسترسی به مطلب مورد نظر را خواهند داشت و اگر Super Users را انتخاب کنید، تنها ادمین ها که بالاترین سطح کاربری سیستم هستند، میتوانند مطلب مورد نظر را مشاهده کنند. بنابراین فرضا اگر در سایت شما، تنها یک ادمین وجود دارد و آن هم خود شما هستید، محدود کردن دسترسی به این سطح، باعث میشود که تنها خود شما به این مطلب دسترسی داشته باشید.

سپس به تب انتشار مراجعه کرده و گزینه ی روبوتها (رباتها / robots) را پیدا کنید.

جلوگیری از ایندکس شدن مطلب در موتور های جستجو

در تنظیمات این بخش اگر گزینه ی “بدون فهرست، بدون پیروی” یا همان noindex, nofollow را انتخاب کنید، کد زیر به بالای صفحه ی مطلب مربوطه اضافه خواهد شد :

این کد به رباتها میگوید که اولا این صفحه را ایندکس نکنند و دوما اگر لینکی در آن پیدا کردند، آن لینک را دنبال نکنند. باید توجه داشته باشید که رباتها مجازند این متا تگ را نادیده بگیرند. بنابراین بسیاری از اوقات پیش می آید که رباتهای اسپم بدون توجه به این متا تگ، مطلب مورد نظر شما را ایندکس کنند ولی هر رباتی که به این تک احترام بگذارد، مطلب شما را ایندکس نخواهد کرد.

به همین سادگی حالا شما یک مطلب خصوصی محدود به افراد خاصی در وبسایت خود در اختیار دارید که میتوانید از آن برای مقاصد گوناگون استفاده نموده و نیازهای خود را در این زمینه براورده نمایید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش خصوصی کردن مطلب در جوملا
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.