معرفی 3 افزونه جهت بهبود نتایج جستجو در وردپرس

1

بهینه سازی جستجو وردپرس - بهینه سازی نتایج جستجو در وردپرس

برای کلیه ی سایت ها، خصوصا سایت هایی که دارای مطالب زیادی در مضامین گوناگون هستند، مجهز بودن به سیستم جستجوی مناسب، یک امکان پایه ای و بسیار مهم به شمار میرود. طبعا وقتی شما وقت میگذارید و چند صد یا چندین هزار مطلب در سایت خود منتشر میکنید و هر روز وبسایت خود را با مطالب جدید، به روز نگه میدارید، یکی از اهداف شما این است که کاربران سایت شما بتوانند در میان این همه مطالب گوناگون، به سادگی مطلب مورد نظر خود را پیدا کرده و مورد مطالعه قرار دهند. اما مشکلی که وجود دارد این است که شاید پیدا کردن مطلب مورد نظر در میان هزاران نوشته ی درج شده در سایت شما، از طریق سیستم جستجوی پیشفرض وردپرس، آنقدر ها هم کار ساده ای نباشد. مسترکد تصمیم دارد که در آموزش امروز، 3 افزونه کاربردی برای بهتر کردن نتایج جستجو در وردپرس به شما معرفی کند. با استفاده از این 3 افزونه، میتوانید انتظار داشته باشید این بار که کاربری در سایت شما به جستجو میپردازد، مطلب مورد نظرش را بسیار ساده تر از قبل پیدا کرده و چیزی را از دست نخواهد داد. در ادامه با ما همراه باشید.

1 – Relevanssi

افزونه relevanssi برای بهبود جستجوی وردپرس

 

یکی از محبوب ترین افزونه ها برای بهبود جستجو در وردپرس، افزونه Relevanssi است. این افزونه همانطور که از نامش هم مشخص است، با جایگزین کردن جستجوی پیشفرض وردپرس، به شما یک موتور جستجوی قدرتمند ارائه میدهد که میتواند به خوبی از پس نمایش نتایج مرتبط با جستجوی کاربران، بر بیاید.

از میان امکانات گستره ی این افزونه میتوان به امکان جستجو بر اساس عبارات AND و OR اشاره کرد. فرضا کاربر با نوشتن عبارت “افزونه AND آموزش” میتواند کلیه نوشته هایی که در آنها هر دو عبارت افزونه و آموزش به صورت همزان وجود داشته باشد را بیابند و یا با وارد کردن عبارت “ترفند OR بهینه سازی” تنها نوشته هایی که شامل یکی از این دو عبارت هستند را پیدا کند. همچنین اگر کاربر به دنبال کلیه ی نوشته های شامل یک عبارت خاص باشد، کافی است عبارت را در یک دابل کوت قرار دهد، تا تنها نوشته هایی که دقیقا همان عبارت را شامل میشوند، به عنوان نتیجه ی جستجو بازگردانی شوند.

نکته ی قابل توجه دیگر این است که Relevanssi بجای مرت کردن نتایج جستجو بر اساس تاریخ، آنها را بر اساس مرتبط بودن با جستجوی کاربر مرتب میکند که این امر میتواند در دسترسی هر چه سریعتر کاربر به نتیجه ی مورد نظر، بسیار موثر باشد.

برخی دیگر از امکانات این افزونه عبارتند از :

  • هایلایت کردن عبارت جستجو شده در هنگام نمایش آیتم های نتیجه جستجو توسط کاربر.
  • جستجو در دیدگاه ها، برچسب ها، دسته بندی ها و زمینه های دلخواه.
  • امکان تعیین ترتیب اهمیت عناوین، برچسب ها و دیدگاه ها
  • ایندکس کردن محتوای کد های میانبر
  • ارائه پیشنهاد بر اساس جستجو های موفق دیگر کاربران
  • امکان تطبیق با بخشی از عبارت وارد شده در صورتی که عبارت کامل دارای نتیجه نباشد.

2 – Better Search

افزونه better search بهینه سازی جستجوی وردپرس

افزونه Better Search شاید به اندازه ی Relevanssi محبوب و نام آشنا نباشد ولی باز هم در نوع خود، افزونه ای کاملا کاربردی است. Better Search به سادگی و به صورت اتوماتیک، خود را جایگزین موتور جستجوی اصلی وردپرس میکند. نمایش نتایج در این افزونه به این صورت است که سعی میشود نتایج بازگردانی شده، چه از نظر عنوان و چه از نظر متن به آنچه کاربر جستجو کرده است مرتبط باشند.

یکی از امکانات بسیار جالب این افزونه این است که جستجو های محبوب را در خود ذخیره میکند تا شما در صورت تمایل آنها را درون سایدبار یا فوتر قالب خود، برای کاربران به نمایش بگذارید.

برخی از امکانات دیگر این افزونه عبارتند از :

  • امکان استفاده از زبان طبیعی و جستجوی بولین
  • هایلایت کردن عبارت جستجو شده در نتایج جستجو
  • امکان یکپارچه سازی با افزونه های WP Super Cache و W3 Total Cache
  • امکان فیلتر کردن عبارات ناپسند

3 – Dave’s WordPress Live Search

نمایش زنده نتایج جستجو در وردپرساین یکی از آن افزونه های دوست داشتنی و جالب است. اگر دقت کرده باشید، در بعضی از سایت ها، همزمان با اینکه عبارت مورد نظرتان را برای جستجو در باکس تایپ میکنید، موارد مرتبط با جستجو به صورت کاملا زنده و همزمان، در زیر باکس جستجو برای شما به نمایش در می آید. کار Dave’s WordPress Live Search هم دقیقا همین است. یعنی همزمان با تایپ کردن کاربر، نتایج جستجو برای وی به نمایش در خواهند آمد.

این افزونه جهت کارکرد صحیح به جاوااسکریپت وجود دارد که البته امروزه در تمامی مرورگر ها بدون مشکل در دسترس است اما اگر به هر دلیل، جاوااسکریپت در مرورگری فعال نباشد و امکان نمایش زنده ی نتایج وجود نداشته باشد، افزونه به حالت عادی جستجوی وردپرس سوئیچ خواهد کرد.

خبر خوب هم این است که این افزونه میتواند به بهترین شکل در کنار افزونه Relevanssi کار کند. بنابراین در عین اینکه نتایج جستجوی شما بهینه میشوند، سایت شما هم نمایی مدرن و تازه به خود خواهد گرفت.

البته بدیهی است که این لیست به همینجا ختم نمیشود و اگر کمی در اینترنت جستجو کنید به انتخاب هایی دیگری نیز دست خواهید یافت. ولی در میان افزونه های رایگان موجود در مخزن وردپرس، این سه افزونه میتوانند به خوبی از پس آنچه در ذهن دارید بر بیایند و سیستم جستجو را در سایت وردپرسی شما متحول کنند.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. اگر شما از افزونه ی دیگری برای بهبود نتایج جستجو در وردپرس استفاده میکنید، فراموش نکنید که حتما آن را در بخش دیدگاه ها به ما معرفی کنید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  معرفی 3 افزونه جهت بهبود نتایج جستجو در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
1 دیدگاه
  1. javad می گوید

    سلام خیلی مطالب خوبی داری
    در مورد افزونه اول بعد از نصب جایگزین جستجوی قالب میشه یا نه؟ چون که یک کدی داده نوشته
    Copy this code and paste it into your post, page or text widget content.
    Available shortcode parameters: formtitle , button , divclass
    یا باید کد های مربوط به جستجو رو ویرایش کرد؟
    راستی جستجوی آژاکسی سایتتون رو که نتایج رو نشون میده با چه افزونه ای ساختید میشه یک آموزش درباره اش بزاری خیلی دنبال گشتم ولی پیدا نکردم
    ممنون

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.