آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

28

آموزش رفع خطای 404 در وردپرس

اگر هر نوشته یا برگه ای را که در سایت وردپرسی تان باز میکنید، با خطای 404 not found مواجه میشود، نگران نباشید! با مطالعه ی این آموزش کوتاه به سادگی قادر خواهید بود این مشکل را در سایتتان برطرف کنید و همه چیز را به حالت اول بازگردانید. از شما دعوت میکنیم که در ادامه با مسترکد همراه شوید.

شرح مشکل

برخوردن به خطای 404 not found در بارگذاری نوشته ها و برگه های وردپرس از طریق پیوند یکتا معمولا پس از انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر اتفاق می افتد. مشکل از این قرار است که نوشته ها و برگه های شما همگی در پنل مدیریت وردپرس موجود و قابل مشاهده هستند ولی وقتی سعی میکنید آنها را از طریق لینکشان (پیوند یکتا) در مرورگتان باز کنید، با خطای 404 not found مواجه میشوید. این در حالی است که همانطور که ذکر شد، نوشته یا برگه ی مورد نظر در پنل مدیریت وردپرس موجود است و همچنین امکان دسترسی به نوشته یا برگه ی مورد نظر از طریق پیونک (آدرس اصلی کوتاه شده) وجود دارد.

رفع مشکل

رفع این مشکل در واقع بسیار ساده است. جهت رفع مشکل کافی است در ناحیه مدیریت وردپرس از منوی تنظیمات به زیر منوی پیوند های یکتا مراجعه کنید. یک بار تنظیمات پیوند یکتا را در حالت پیشفرض قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید. سپس دوباره ساختار مورد نظر خود را برای پیوند های یکتا انتخاب کرده و مجددا تنظیمات را ذخیره کنید. توجه کنید که ساختاری که انتخاب میکنید باید با ساختاری که قبلا مورد استفاده قرار میدادید یکسان باشد وگرنه در ورودی های موتور های جستجو به مشکل برخورد خواهید کرد. با انجام مراحل فوق، منطقا باید مشکل شما حل شده باشد و حالا قادر باشید با استفاده از پیوند یکتا، به نوشته یا برگه ی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.
حال اگر استفاده از روش بالا مشکل شما را حل نکند، این مسئله به این مفهوم است که مشکلی در فایل .htaccess خود دارید. بنابراین به هاست خود مراجعه کنید و ابتدا اطمینان حاصل کنید که این فایل موجود بوده و دارای دسترسی لازم برای نوشتن باشد (644) توجه داشته باشید که در سی پنل در زمان استفاده از File Manager باید حتما گزینه ی show hidden files را انتخاب کنید تا قادر به مشاهده فایل .htaccess و کلیه ی فایل های دیگری که نام آنها با نقطه آغاز میشود باشید.
برای اینکه پیوند های یکتا در وردپرس به درستی کار کنند، باید اطمینان حاصل کنید که کد زیر در فایل .htaccess سایت شما موجود باشد :

بنابراین اگر فایل مورد نظر خالی بود و یا به هر دلیل کد فوق در آن موجود نبود، کد بالا را در آن قرار داده و تنظیمات را ذخیره کنید.
همانطور که مشاهده کردید، با استفاده از روش های فوق به سادگی میتوانید مشکل خطای 404 در پیوند های یکتای وردپرس را برطرف کرده و سایتتان را به حالت عادی خودش بازگردانید.

دسترسی آسان به این مطلب لینک کوتاه :
QR Code For:  آموزش رفع خطای 404 در وردپرس
توضیحات محصول با بهره گیری از AI تولید شده و در برخی موارد ممکن است تا حدی با اطلاعات سایت رسمی متفاوت باشد.
شاید از اینها هم خوشتان بیاید!
28 دیدگاه
  1. محمد می گوید

    خیلییییییییییییییییییییییییی حوبببببببببببببب بود مرسی از سایت وزین شما

    1. MrCode می گوید

      ممنون از لطف شما 🙂

  2. رحیمی می گوید

    سلام و ممنون از مطالبتون
    گوگل وب مستر برای من جدیدا خطاهای عجیب میفرسته، مثلا بنده یک برگه دارم به نام ویدیو، که از اول بوده و الانم هست و همیشه در دسترس بوده، اما در قسمت خطای های 404 اسم این برگه درج شده، در حالی که این برگه در دسترس هست! این مشکل از چی هست؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      باید چک کنید مرجع لینک کجا بوده. گاها پیش میاد که فرضا شما فراموش کرده باشید یکجا پروتکل رو پشت آدرس قرار بدید و آدرس درج شده تبدیل به یک زیر آدرس از صفحه لینک دهنده بشه که نتیجش خطای 404 خواهد بود. مثلا وارد کردن لینک domain.com بدون پروتکل http در یک صفحه منجر به تولید آدرسی مشابه http://yoursite.com/domain.com میشه که طبعا به خطای 404 برخورد میکنه.

  3. دانلود آهنگ می گوید

    تشکر عالی بود

  4. دلقک می گوید

    درود
    یک سوال : رتبه سایت من 3100 بود متفاسفانه بعد مدتی در تنظیملت پلاکین سئو متوجه شدم که کلا لینک ورودی لینکدین و بعضی لینک ها خطای 404 یا 403 میدادن و رتبم آمد به 80000 و بعضی وقت ها هم خطا ایجاد میشه آیا راهی دارید که خطا دیگر نمایش داده نشه و رتبم به حالت اولیه برگردد ممنون

  5. مسعود می گوید

    سلام
    من خطای 404زیادی در گوگل وبمستر تولز دریافت میکنم مشکلم از فایل.htaccess نبود میخوام از داخل روت هاست ریدایرکت کنم به صفحه ایندکس سایتم اما نمیدونم چه طور باید این کار رو انجام بدم میشه در این خصوص بنده رو راهنمایی کنید در صورت امکان

    1. MrCode می گوید

      سلام
      باید خطاها رو در خود گوگل وبمستر بررسی کنید. ببینید چه لینک هایی 404 گرفتن، دلیلش چیه، از کجا به اونها لینک داده شده و … بر همین اساس باید شروع به عیب یابی و رفع مشکل کنید.
      گاهی وقتها پیش میاد که اصلا خطاهای 404 پیش اومده مسئله خاص و مهمی نیستن. بنابراین اول چک کنید ببینید این خطاها کجا اتفاق افتاده و به چه صورت هست.

  6. Milad می گوید

    سلام من پوشه htaccess در home/mysite/ نیست من باید چه کاری انجام بدم؟

    1. MrCode می گوید

      سلام
      اگر از سی پنل استفاده میکنید و سایتتون روی دامنه اصلی هاستتونه، مسیر htaccess میشه :
      home/user/public_html

      اگر این فایل رو مشاهده نمیکنید، نمایش فایل های مخفی رو در فایل منیجر فعال کنید و اگر مطمئنید وجود نداره، یک فایل به این نام ایجاد کنید. (نام کامل فایل ابتدا یک نقطه داره و سپس عبارت htaccess) یعنی :


      .htaccess

  7. t می گوید

    اصلا تغییری نکرد
    میشه یکم کمک کنید در این مورد چون فایل رو هم کدی که قرار دادین رو برسی کردیم و قرار دادیم از پنل وردپرسی هم تنظیمات پیوند یکتا هم برسی شد ولی همچنان مشکل 404 هست

  8. سجاد می گوید

    سلام روزتون بخیر
    من یه سوالی دارم
    تازه یه سایتی ساختم با وردپرس تو پیوند های یکتا تیک نام نوشته رو میزنم بالا یه پیغامی میده ک wp-config را بروز رسانی کنید اینم عکسش
    http://uupload.ir/files/29fw_wp.jpg
    بعد من رفتم تو هاستمو چک کردم دیدم htaccess ندارم یکی ساختم اینم عکساش از تو هاست ساختم
    ولی هنوز ارور 404 دارم دیگه کلافه شدم

    1. MrCode می گوید

      سلام
      پیامی که مشاهده میکنید بهتون نمیگه wp-config رو بروزرسانی کنید. میگه web.config رو بروزرسانی کنید. بنابراین شما وردپرس رو روی هاست ویندوز راه اندازی کردید. به طور کلی راه اندازی وردپرس روی هاست ویندوز توصیه نمیشه. (طبق مستندات سایت رسمی وردپرس، توصیه میشه از سروری که از وب سرور آپاچی یا انیجکس استفاده میکنه برای میزبانی سایت وردپرسی استفاده کنید در حالی که در ویندوز، وب سرور IIS هست)
      تا جایی که من اطلاع دارم، در ویندوز استفاده از htaccess مستلزم نصب بودن ماژول rewrite روی IIS هست. اما به هر حال طبق مستندات رسمی وردپرس، بهتره برای راه اندازی سایتتون با وردپرس، یک هاست لینوکسی تهیه کنید.

  9. rahmati می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    مشکل من دقیقا همینه و لی هر چکار می کنم درست نمی شه روش شما رو هم چندین بار اجرا کردم ولی باز مشکلم حل نشد

    1. MrCode می گوید

      احتمالا چیزی رو از قلم انداختید.

      1. rahmati می گوید

        سلام و درود

        مشکل رو پیدا کردم ولی نمی دونم چهجوری حلش کنم
        البته این روش هست که یکی یکی لینک ها رو ریدایرکت کنم ولی وقت گیر و بنظر من اصولی نیست

        اگر به لیک های زیر نگاه کنین یکی هستن ولی لینکی که ارور 404 می ده حروفش با حرف بزرگ هستش درحالی لینک اصلی با حرف کوچک

        ممنون می شم من را راهنمایی کنین

      2. MrCode می گوید

        هر دو لینکتون برای من خطای too many redirects بر میگردونه ولی هیچ کدوم 404 نمیده.

  10. rahmati می گوید

    مهندس همون طور که گفتم دستی ریدایرکت کردم

    ولی برای مثال لینک های زیر رو نگاه کنین

    تشکر از پاسخ گوییتون

    1. MrCode می گوید

      خوب شما این دو حالت لینک رو از کجا به دست میارید؟

  11. rahmati می گوید

    خوب اونی که 404 می ده از گوگل وب مستر کپی کردم
    واونی که با حروف کوچیک هستش و بدون مشکل پست رو باز می کنه از خود سایت کپی کردم

    1. MrCode می گوید

      خوب گوگل وبمستر باید لینک رو از یه جایی آورده باشه. توی هر خطا خود وبمستر میگه که از کجا به لینک 404 رسیده که بتونید بررسی و رفعش کنید.
      بنابراین اول منشا لینک رو پیدا کنید.
      اگر واقعا وجود داشته باشه که باید بررسی کرد از کجا اومده.
      اگر نه، خطا رو به عنوان برطرف شده علامت گذاری کنید و درخواست ایندکس مجدد بدید.

  12. محمد می گوید

    واقعا عالی بود ممنون از سایت خوبتون

  13. رضا تفرشی می گوید

    سلام من تعدادی نوشته در وبسایتم داشتم و حذفشون کردم الان در گوگل وبمستر ارور 404 میده چطور رفعشون کنم؟

  14. گلستان می گوید

    با سلام
    ممنون از مطلب خوبتون اما من مشکلی که دارم اینکه به عنوان تولید و مدیریت محترا مطلبی را نوشتم و قرار دادم ، مثلا ذخیره باید می نوشتم اما ذخیره ها نوشتم و Url هم به همین اسم شده که باید تغییر می دادم اما یادم رفته ، الان میخوام به گوگل معرفیش کنم و بگم من این Url رو می خوام جایگزین فلان لینک کنم ، این امکان اگر هست ، چطوریه؟

  15. آموزش سئو می گوید

    بسیار عالی بود ممنون از زحمات

  16. عباس می گوید

    سلام. بسیار راهنمایی خوب و کاملی بود. ممنون

  17. غفار می گوید

    با سلام سایت لود میشود ولی از پنل کاربری وارد پیشخوان نمیشود و پیغام شما ادمین نیستین خارج شوید را میدهد لطفا راهنمایی کنید . ضمنا واردشدن از طریق ادرس بار wp- admin مشکلی ندارد

  18. فرشته می گوید

    خیلی عالی بود… ممنون

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.